Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

nouklime

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 09:43

Ik ben alweer een tijdje stil. so sorry! Gisteren onverwachts verhuisd iets eerder dan gepland. Kwam erachter dat ze mijn paard om 10 uur in de avond op stal zetten en om 8 uur in de ochtend eruit haalde zonder bericht of overleg zonder hooi.... Ohnee ze gaf hem wel 1 plakje. Dus ik was nogal pissig. En toen kreeg ik ook nog de opmerking dat ik het zelf had kunnen bedenken... Geen nacht langer wilde ik hem daar laten staan. Als ze mij gewoon een bericht had gestuurd dat hij tot de verhuizing op stal moest in de nacht omdat hij aan het hek knaagt had ik er geen problemen mee gehad had ik zijn stal gedaan en zijn hooinet opgehangen maar dit stiekem doen zonder overleg dat vind ik niet zo fijn. Dus hij heeft lekker vakantie de komende 2 weken want ik ga zelf op vakantie de 19de. zo aan toe!!

@parrypaard wat onwijs stoer hoe ze zo rond loopt! wauw!

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack L1+2 & fulltime levensgenieter.

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:47

Melissa, bedankt, zo dachten wij ook idd. Super gaaf dat je het weekend lekker ontspannen hebt kunnen rijden en ik vind het echt gaaf dat je haar al mee kan nemen naar clubles, val daarmee in herhaling volgens mij haha. Ben benieuwd naar je beeldmateriaal!

Pattypaard wauw wauw wauw, Baby doet dat toch maar even. Ze ziet er echt uit als een volleerd paard, echt supee gaaf en wat een mooi terrein ook!

Nouklime, balen dat je zo plots moest verhuizen. Ff vakantie voor je paardje ks vast niet verkeerd haha, kunnen jullie daarna met een frisse start weer verder!

Hier weer les gehad en de windkracht was met de helft gezakt echt heeeel fijn. Hij was suuper gefocust en aan de hulpen met longeren echt wauw haha. Toen kwam juf en voor de zekerheid toch begonnen met lijn. Nou beide kanten gestapt en gedraafd en toen konden we weer los, wat blijft dat cool zeg!

Kon nu ook gewoon de helee hoefslag over in draf zonder onderbroken te worden door een volte. Wat voelt zoiets simpels dan zoooo heerlijk! Kon er geen genoeg van krijgen. Ook weer het wijken mee genomen in stap en in draf konden we op de linkerhand zelfs een klein gebroken lijntje vragen. Rechtsom zijn we nog heel erg bezig met balans.
Heb vandaag wel weer 10x gezegd hoe leuk dit is :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:48

Ik ga zo bijlezen en reageren.

Vanmorgen weer gelest thuis en ging echt super. Bezig geweest met volte openen en sluiten op het been (pasje opzij) en dat ging erg goed voor de eerste keer. Veel stelling en buitenstelling ivm zijn nog wat zware rechterkant.

Ben vandaag helemaal alleen opgestapt zonder dat iemand hem vasthield en aan het zadel hing. Moest in een paar keer want eerst draaien voor het krukje maar uiteindelijk helemaal stilstaan en ik kon er zo op :)

<3 <3
Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:23

Toooopp! Een groot ding maar eigenlijk zo vanzelfsprekend. Ik ben er gisteren ook gewoon opgestapt, zonder zadel en bitloos. Ging prima, mijn spanning is echt nergens voor nodig. Wat een gekke paardjes toch ;)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:13

Patty wat super van Baby!
En krisje voor het eerst samen, super zeg!
Groot gelijk dat je het eerst bij oefenparcoursjes houd totdat je het vertrouwen volledig hebt!

Nouklime groot gelijk dat je m dan gelijk verhuisd hebt! Zou dan ook niet graag langer staan..

Anette weer heerlijk gereden, super! Zo fijn en leuk om je paard dan te zien groeien he!

Xapple ook weer mooi stappen vooruit gemaakt, fijn!!

Ik heb nog niet alleen opgestapt, al denk ik wel dat het prima zou kunnen.
Stap nu wel zonder longeerlijn op, maar staat nog wel altijd iemand bij, ook voor mijn eigen gevoel en vertrouwen.

Afgelopen voorjaar is een vriendin langs geweest foto's maken.
Heeft even geduurd, maar ik vind ze erg gaaf geworden <3 En ook leuk om te zien dat ze nu alweer zoveel is veranderd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+22
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+9
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:54

Ik heb een paar drukke dagen gehad en die werden lekker opgevolgd door een flinke buikgriep. Ik ben nog steeds niet fit, maar toch even proberen bij te lezen weer.

xApple wauw wat goed, gefeliciteerd!! Kleine uk en jij gaan als een speer, mooie beloning dit. En wat een gezeur met je nieuwe zadel, waarom zou het ook gewoon in 1 keer goed gaan he.. Ik heb dat soort dingen nou ook altijd. Nou ja, tenminste eerst maar een leenzadel dan.

Amado prima toch als je thuis meer te leren hebt!

Melissa de aanleiding was niet mooi (hoe gaat het inmiddels met je andere paard?) maar wel een hele belevenis voor Ken om mee te gaan naar les zo. Fijn dat ze braaf was. Met zoveel nieuwe indrukken echt netjes op deze manier. Wij zijn nog steeds niet samen op pad geweest, maar het moet er ook maar eens van komen.

Pattypaard jij hebt echt 2 heerlijke paarden of niet? Ik kan gewoon uit je tekst lezen hoe je vertrouwen groeit in Baby ook. Mooi!

Cera_D dat is een mooie bevestiging om te kunnen merken dat hij het niet erg vindt om jou te dragen. Lief paard. En mooi dat je les meteen weer goed ging en er steeds meer kwartjes gaan vallen.

xApple ahh Lars in galop! Keurig zo en dapper van jou. Dat verlicht zitten in galop doe/deed ik ook maar ik mag het niet meer van mn instructeur. Gewoon gaan zitten is beter volgens hem.

k_m ik zou je filmpje ook wel graag willen bekijken hoor!

Melissa ik vind je tweede foto het mooiste. Op de andere 2 lijkt ze wat schraal. Maarreh.. afgelopen voorjaar gemaakt en nu pas binnen en dan niet eens het lijntje even weg bewerkt? Dat zou de foto's denk ik nog wat mooier maken. Zou ze dat niet nog willen doen? (is binnen 5 minuutjes gepiept namelijk).

Ik heb zondag gereden met Veroon en dat ging wel aardig. Opstappen weer alleen, yess we zijn echt over die drempel heen! Galop gaat ook steeds beter. Ik zat alleen een beetje te klooien met mijn teugelhulpen, dus meteen maar weer een les gepland voor komende zondag. Ik wil het wel graag goed blijven doen en geen onduidelijkheid kweken bij Veronia. Eigenlijk had ik gisteren weer willen rijden, maar ik was echt ziek dus dat ging niet. Ik hoop dat ik haar vanavond wel even kan longeren, ze moet wel even weer iets doen..

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:16

Missie geslaagd :)
Afbeelding

[o]

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:01

Bijleees!

Bedankt voor de tips ivm invulling van tijd voor 8 jarige, we gaan nu 1 keer les per week, 1 keer pro die haar komt rijden en 1 a 2 keer zelf nog eens.

@annetteflame: Wat fijn dat je paard zo nuchter is!! Leuk he zo trots zijn op die kleine dingen. Ik moet mezelf soms ook even terug plaatsen naar het moment dat longeren zelfs te veel was. Nu zeur ik al over dat ze niet snel genoeg gaat, maar eigenlijk komen we van zo ver!

Ik vind je beugels ook wel heel kort, maar zo lang jij er zelf een goed gevoel bij hebt. Snap wel dat je beetje wil kunnen anticiperen.

@pattypaard: Zozoooo moeten binnenkort maar een andere naam gaan verzinnen voor Baby!! Is helemaal niet meer zo baby. Super fijn dat ze alles zo goed oppakt.

Oh zelfs springen lees ik! Vond je dat dan niet eng? Ik denk dat mijne helemaal spastisch wordt als we een sprong zouden nemen. :+ Dat parcour ook alsof het niks is!!

@murosh, ziet er goed uit zo met de balkjes!! En zonder hulp ook goed bezig! Leuk ook dat het nu steeds beter gaat. En slim om gelijk les in te plannen, ik doe het nu ook gewoon omdat ik echt m'n paard niet in de weg wil zitten. Helpt toch weer om dan iemand er naast te hebben die snel even wat zegt. Ben je je gelijk veel bewuster van alles.

Leuke selfie!! /3

@apple, gefeliciteerd! Volg jullie op insta ook altijd dus ben altijd al helemaal bij :+ Hoe gaat het nu met lars zijn exeem? Mijne had vandaag ineens haar staart aan geschuurd, niet echt blij mee hoop dat dat mee valt. Vond dat ook vreemd zo laat op het jaar.

Goed toch zo dat galopje, lekker rustig aan niets te overhaast. Wij doen er ook nog geen!

@melissa, ah balen van je ander paard! Wel ineens vuurdoop voor Ken, gelukkig ging het goed!

leuke foto's ook! zal wel raar zijn dat die zo veranderd is. Wel lang op moeten wachten ja :+

@ceraD, blije paardemama klinkt heel goed! Lekker zo doorgaan dus. Wat een lief bericht ook van je instructrice. Dat stukje van daar stond een lief meisje met een paard aan een los touwtje is zo herkenbaar :+

@anetteflame: Ah hij kon het windje wel gebruiken dan om even goed bij de les te blijven. Wel een goed gevoel dat die ondanks de afleiding mooi bij jou blijft!

@nouklime, hopelijk snel terug een leuke situatie! geniet van je vakantie!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:06

Zo ik ben weer bij! Ik heb het filmpje naar 2 mensen gestuurd en heb hele fijne tips gehad! Ik ga hem even zo niet meer doorsturen, maar volgende keer nog eens laten filmen en dan hopen dat ik het aan de hand van de tips + lessen gewoon durf te plaatsen :)

Wij hadden dinsdag les, ging echt heerlijk! Super blij mee. Naja heerlijk, zo voelde het toch voor mij. Mijn kwartje viel bij heel veel dingen en ik merkte dat dat callista heel erg hielp. We hebben wel echt nog problemen met tempo, ze loopt echt te sloom vaak. Instructrice gaat dit weekend eens met een zweepje proberen rijden, maar daar durft ze echt fel naar bokken dus even afwachten wat het wordt. Volgende week ook eens balkjes leggen misschien wordt ze daar wat enthousiaster van!

Vandaag heb ik haar ook zelf helemaal alleen gereden, ze was braaf op zich maar weer zo sloom. Ik wou haar even wat doorpakken en dan probeerde ze toch weer te bokken. Gelukkig herken ik het nu en was ik haar wel echt goed voor. Verder was ze toch wel echt braaf!! Ik ben zelf zo dood als ik 20 minuten heb gereden, echt zo rood als een tomaat. Daar moeten we dus ook nog maar aan werken :+

Ben ik nu KLAAAAR? :Z
Afbeelding

Beter zo baas :+
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 11:56

Heb je ook het idee dat als je meer been geeft, ze juist er tegenin gaat (slomer) k_m? Dat deed Veronia eerder ook. Ze dreigde dan ook om een bok te geven (deed dat dan ook in stilstand, maar het had meer weg van achteruit schoppen dan bokken). Ik moest dat totaal negeren, been er zeker niet vanaf halen. Op dat moment pakte ik niet zelf een zweep, maar liet iemand vanaf de grond even aandrijven met de longeerzweep. Dan begreep ze wel dat mijn beenhulp voorwaarts betekende, maar met een beetje ondersteuning vanaf de grond zeg maar. Inmiddels is dat geweest en reageert ze prima op het been. Ik moet daar nu ook een vlotte reactie op vragen. Been = weg. Niet een beetje weg, maar echt weg. Daar zijn we nu mee aan het oefenen.

[o]

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:43

Ze zwiept wel vaak met haar staart ja, echt slomer gaat ze niet, ze reageert wel maar na 2passen is ze weer terug op hetzelfde tempo. We gaan nu dit weekend idd eens proberen met een zweep. Longeer zweep is ze heel bang van dus vanaf de grond lijkt me voor nu niet de beste oplossing. Misschien kan ik daar eens mee oefenen inderdaad!

Actief aandraven doen wij nu ook inderdaad, vlak ervoor even wakker maken en dan als ik been geef om aan te draven moet ze gelijk weg zijn. Paar passen en dan weer terug, zo doen we lange zijde's 3 keer aandraven bv. Dat doet ze dan weer wel heel braaf. Langere stukken wordt ze eerder sloom.

Maar bedankt voor het meedenken! We gaan er nu ook echt aan werken omdat ik absoluut niet wil dat ze dood wordt op m'n been, liefst gewoon been geven en gelijk actieve draf. Daar gaan we mee aan de slag!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:19

Ik schaam me dat ik zo slecht bij lees!

Dat slome herken ik ook @Murosch en @k_m ik dacht eerst ik heb een lui paard gekocht haha! Maar opeens begreep hij het En loopt hij nu echt in een fijn tempo en rij nu met een zweepje voor als hij geen reactie geeft dan krijgt hij meteen een tikje.

Jack ga ik zondag weer even longeren hij heeft dan 5 dagen kunnen bijkomen van de verhuizing. Hij staat op dit moment met mijn andere ruin in het weiland naar de kudde.

Afbeelding

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack L1+2 & fulltime levensgenieter.

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:26

Dat slome herken ik zeker weten ook!! Zoals al eerder beschreven heb ik erg veel baat gehad aan hulp van iemand vanaf de grond en zelf erg consequent zijn met been en zweep gebruik. Wat ik hier toen ook al zei, maakte ik me er erg druk om. Maar inmiddels zie ik veel progressie en kunnen we alleen rijden. Heb alleen soms met bochten wat moeite met het tempo..

Ik ga later even bijlezen, was erg druk afgelopen weken, gesolliciteerd voor een nieuwe baan (en gelukkig aangenomen) paard, werk, en daarnaast ontdekt dat ik pfeijffer heb, dus savonds gebroken in bed. Nu een weekendje naar me moeder. Zal proberen zondag avond bij te lezen, vind het wat prettiger om via de laptop uitgebreider te doen.

Ik heb vd week wel heel fijn gereden met Rockstar. Voor nu ben ik al zeer tevreden.

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) L1+11

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:22

@cera_d hoe heb jij het parkeren naast het krukje geleerd ? las iets over zweepje en aanwijzing, maar hoe leer je dat aan ? wil die van mij het ook gaan aanleren, aangezien het beter is voor hem dan zo opstappen… maar de zweep is nu vooral voor het geven van een tikje voor het harder gaan, of als hij echt stout is.
@k_m herken je gevoel qua filmpjes openbaar delen. Ben zelf ook van het idee dat ik soms echt aan het klungelen ben. En dat dit beter niet openbaar gedeeld hoeft te worden. haha jouw tekst bij jouw foto’s. hoor het t paard bijna zeggen XD
@annetteflame had eerlijk gezegd niet verwacht dat zo’n korte beugellengte echt zou wennen. Ik ben wel een 14 dagen lang 3x per week 2 paarden gaan rijden op springmaat. Maar bleef het gevoel hebben dat ik met het minste geringste eroverheen vloog :P
super fijn trouwens dat jouw paardje toch wel kon ontspannen ondanks de wind !
@melissa_93 leuk dat je naar de clubles bent geweest met een paardenvriendje! En de foto’s zijn mooi ! gaaf paard hoor !
@pattypaard nette sprongen maakt jouw super baby ! en verstandig doel van je om eerst door te trainen. Ontspanning trainen is wel verstandig
@nouklime ik zou als ik in jouw schoenen ook behoorlijk pissig zijn als ze zo met mijn paard om zouden gaan ! alvast een fijne vakantie toegewenst voor jou.
@xapple fijn dat je kunt opstappen zonder hulp die je paard vast houdt ! heb je nu zelf ook het gevoel dat je paard nu ‘is gegroeid’ tussen de oren ? dat kreeg ik wel

heeft iemand trouwens tips om het drammerige van mijn hengst te minderen ? hij weet dondergoed dat "nee" betekend dat iets net mag, maar hij blijft het geweldig vinden om toch even door te drammen. meestal gaat het om dat ik de box open wil doen, maar dat hij er direct al uit wil rennen

een paard draaft met zijn longen, houdt vol met zijn hart. maar wint met zijn karakter !
regenboog, oh regenboog, waarom ben je krom ? als je recht was heette je regenstreep, en tsja... dat klinkt zo stom

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 06:39

Dat slome herken ik inderdaad ook wel heel goed, met mijn instructice ernaast gaat het al veel beter. Zij kan net eventjes wat beter zeggen, kom op nu stelt hij zich gewoon aan, terwijl als ik alleen rijd ik allang blij ben dat ik er uberhaupt op zit hahah. Maar gelukkig dat het bij veel van jullie goed weggegaan is.

@SSC, Romy van Snuitable heeft er een heel goed filmpje over. Je begint (volgens de manier die ik gebruik) met het op de lange zijde te zetten, vervolgens vraag je met het zweepje boven de rug (richting het buiten achterbeen) om zijn buitenachterbeen naar binnen toe te zetten. Eerst zal hij het commando niet begrijpen en verschillende dingen proberen, maar doordat je tegen de bakrand aan staat kan hij niet naar buiten stappen en als je hem van voren begrenst kan hij ook niet naar achteren/voren. De enige optie is naar binnen, zodra hij ook maar een half pasje naar binnen zet belonen alsof hij het geweldigste paard ter wereld is. Dit kan je langzaam uitbreiden naar meer passen, van de hoefslag af en uiteindelijk naar het krukje toe.
Dit is trouwens ook het begin van de travers aan de hand.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 11:22

Murosch de ander gaat gelukkig weer goed, afgelopen dinsdag hebben we m weer rustig opgepakt
Klopt inderdaad dat ze nog schraal was, ze was hier zo'n3-4 weken bij mij en toen was ze behoorlijk ingevallen. Ja zou denk ik wel kunnen, maar t was even een tussendoortje :P
Ze is erg druk op moment en binnekort wil ze nog weer nieuwe foto's maken. Vind zelf de lijn ook niet heel storend

Ook weer lekker gereden. Ik loop soms ook te prutsen met mn teugelhulpen. Ze deed in het begin soms uitbreken, dat is er wel weer helemaal van af maar wil dan soms toch nog teveel met me binnenhand gaan sturen en me buitenteugel losgooien, super stom natuurlijk maar zo verleidelijk :')

KM super dat je les zo fijn ging, je eigen gevoel is toch wel het belangrijkste!
Super dat je haar voor was met het bokken!

Ken reageerde eerst ook weinig op been, maar ik denk dat ze ook wel eerst het been moeten leren snappen. Nu gaat ze (bijna) altijd op de eerste beenhulp wel weg, en als ze niet reageert dan even attent maken met zweepje

Nouklime heerlijk dat je ze nu bij elkaar hebt staan!

Melanie gefeliciteerd met je nieuwe baan!!
Wat rot dat je pfeiffer hebt.. Beterschap!
Ziet er netjes uit!!

Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 15:51

2 weken Duitsland en jullie hebben flink doorgkletst. :))
Vanaf nu weer goed bijlezen en reageren. :Y)

https://stal-de-kreekweg.jimdosite.com/
2 super mooie pony's te koop en 3 lieve merries drachtig.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 16:50

Oohh... ik ben zo blij :D Rockstar even verwend met een regendeken. <3
Wanneer beginnen jullie met dekens op doen? Ik ga binnekort beginnen. Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 16:57

Nog lang niet, pas als het koud word. :')

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 17:02

Mijn Shet is al 2x geschoren die heeft nu van 22.00 tot 11.00 een regendeken op en verder bloot want het is hartstikke warm.

Lars ga ik wel scheren ook maar nog niet. Daarna gaat er meteen 200 grams op. Ergens in oktober denk ik.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 17:26

Lekkere weken gehad Mirjam?

Gave deken Melanie! Ik heb Ken nu zo'n 1,5 week 's avond/ nachts onder een 0 grams staan. Overdag vanaf uurtje of 10 nog zonder.
Als het overdag ook wat koeler wordt blijft ie overdag ook op.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 17:31

Ja hoor. :D

Hier gaan de dekens pas op als het onder de 10graden komt. :=

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 18:16

Hier komt de deken pas op als uh ja.. niet :’D

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 18:19

Haha weet ook niet of Kyara dit jaar al deken op krijgt. Sterre voor het eerst. :j

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 18:23

Puur uit intresse, waarom niet?