Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

kimendana

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:59

Spannend biggirl! Wat vind je er van tot nu toe? Wat moet je verwachten bij en van die screening? Is dat om te bepalen of je wel in aanmerking komt?

What doesn't kill you, makes you stronger!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:09

Screening is idd of je in aanmerking komt, of je aan de voorwaarden voldoet voor de verzekering. En of je misschien eerst nog bij een dietiste langs moet ed.

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3
Rust zacht lieve Soc +17-06-2015

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:34

Succes woensdag Kimendana! Biggirl: voor jou hopelijk een positieve uitslag!

As woensdag ben ik 4 weken verder en inmiddels 9 kilo afgevallen. Het gaat best aardig, al heb ik weinig energie. Verder ben ik hardleers in het rustig eten en goed kauwen.... daar moet ik echt streng in zijn....

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:59

ista schreef:
Succes woensdag Kimendana! Biggirl: voor jou hopelijk een positieve uitslag!

As woensdag ben ik 4 weken verder en inmiddels 9 kilo afgevallen. Het gaat best aardig, al heb ik weinig energie. Verder ben ik hardleers in het rustig eten en goed kauwen.... daar moet ik echt streng in zijn....

Hahahahaha, dat laatste herken ik volkomen! Nu zelfs na (bijna) 3 maanden vergeet ik nog geregeld dat ik kleine hapjes moet nemen, rustig eten en goed moet kauwen :')
Ik ben ook zo enorm hardleers...hoewel het wel steeds beter gaat aangezien ik het direct door heb als ik weer eens als een schransbak alles naar binnen werk _O-

♥Jaike van Hoeve Jacolie♥
♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥
♥Ardino de Bianco & Bruno Go-Go♥

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:41

Hier ook Kim.... 1 hap en dan zit het al dwars.... je zou zeggen dat je daardoor sneller leert, maar neeeeeee >;) >;)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:57

Inmiddels 13 maanden post-op en ben nu op vakantie in Spanje. Vorig jaar was ik hier ook na 2 maanden operatie en mijn porties zijn nog steeds dezelfde grootte. Bizar hè!

Succes iedereen die in het traject zit.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:15

ista schreef:
Hier ook Kim.... 1 hap en dan zit het al dwars.... je zou zeggen dat je daardoor sneller leert, maar neeeeeee >;) >;)

Nope O:)
Ik vergeet het nog dagelijks hahaha

Ik heb vorige week op de weegschaal gestaan, de teller stond toen op -27kilo
Ben nu bijna 3 maanden na de operatie dus mag niet klagen denk ik.
Donderdag ga ik een grote stap wagen...ik ga hopelijk voor het eerst weer sinds (mijn rugklachten en gewicht) een jaar weer op het paard zitten.
Ik ga niet veel doen omdat ik persoonlijk vind dat ik voor actief rijden toch wat meer moet afvallen, maar ik ga wel voor het eerst op mijn eigen fries zitten donderdag en haar uitstappen...dit blijkt voor mij mentaal gezien een groter probleem te zijn dan dat het lichamelijk is voor mij (angst vanwege rugklachten)
Mede door deze operatie mag ik hopelijk straks weer actief paardrijden :):) kan niet wachten tot het zover is

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:03

Spannend Kim, grote stap! Veel plezier!

Romeo fijne vakantie!

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:51

Oke, even een totaal nutteloze post, voor jullie dan..

Ben vandaag naar de huisarts geweest en het viel reuze mee *\o/*
Gelijk een doorverwijzing gehad en zelfs al contact gezocht met het zieknhuis.

11 oktober al een afspraak om een vragenlijst te bespreken die ik blijkbaar ga krijgen.
( ik kon volgende week al terecht maar dan kan ik zelf niet )

Het is nog niet ver vergeleken met jullie, maar ben al zo blij met deze eerste inimienie stap :D

Geniet morgen van deze nieuwe mijlpijl Kim!!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:39

Supergoed van je Kim!! En ik ben ook rond dat punt dit topic in gerold geloof ik... en inmiddels de operatie al achter de rug!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:32

Super Kim!! Goede eerste stap gezet

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 09:29

kimendana schreef:
Zoo even bijgelezen, kon een tijdje niet reageren..

Hoe is het nu met jullie Ista en MyKayleigh?
Super mooi resultaat Winferno! mag je zeker trots op zijn hoor *\o/*

Ik heb ook de knoop doorgehakt, woensdag ochtend een afspraak bij de huisarts voor een doorverwijzing.. Ben bloednerveus, maar moet toch ergens beginnen he..

Met mij gaat het goed, de ergste pijn is weg.
Ik mag nu rustig vast voedsel gaan eten, heel spannend!
Ik wandel best veel en merk dat het steeds beter gaat.
Ik ben nu 2 weken na de operatie 5 kilo kwijt en 14.5 sinds begin van het voortraject.

Heel veel succes!
Ga ervoor zou ik zeggen.

Sam ♡en Macho♡ Hashley* kerstmuts

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 07:56

Wat fijn dat het inmiddels weer beter gaat MyKayleigh!

Ik was gelukkig nooit een snelle eter, dus daar heb ik niet zoveel last van. Inmiddels mag ik dubbel beleg op mijn brood en volle producten eten, want ik ben al mijn overgewicht kwijt. Jippie! Van 116,8 vorig jaar augustus, naar 112,1 in december een dag voor de operatie, naar 67,4 kilo vanmorgen. Ik ben er zo blij mee, maar had dit echt niet verwacht zeg! En aanstaande dinsdag ga ik bij een haflinger in de buurt kijken om te kijken of ik die kan gaan bijrijden. Na 7 jaar eindelijk weer paardrijden, whoohoo!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:09

Rinske schreef:

Ik was gelukkig nooit een snelle eter, dus daar heb ik niet zoveel last van. Inmiddels mag ik dubbel beleg op mijn brood en volle producten eten, want ik ben al mijn overgewicht kwijt. Jippie! Van 116,8 vorig jaar augustus, naar 112,1 in december een dag voor de operatie, naar 67,4 kilo vanmorgen. Ik ben er zo blij mee, maar had dit echt niet verwacht zeg! En aanstaande dinsdag ga ik bij een haflinger in de buurt kijken om te kijken of ik die kan gaan bijrijden. Na 7 jaar eindelijk weer paardrijden, whoohoo!

Super gaaf veel plezier :D

Hier sta ik stil, ben er wel voor gewaarscguwd maar als het eenmaal zo ver is word je echt gek komende tijd ontwijk ik ff de weegschaal en focus me gewoon op andere dingen kwa omvang dus centimeters ga ik dan weer echt onwijjssss hard.

Ik weet dat ik volwassen ben... Maar kom op zeg dat is een springkussen :P

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:33

maatje987 schreef:
Rinske schreef:

Super gaaf veel plezier :D

Hier sta ik stil, ben er wel voor gewaarscguwd maar als het eenmaal zo ver is word je echt gek komende tijd ontwijk ik ff de weegschaal en focus me gewoon op andere dingen kwa omvang dus centimeters ga ik dan weer echt onwijjssss hard.

Ik sta inmiddels ook een beetje stil helaas, afvallen gaat nu echt in slakkentempo vergeleken met het begin, wat wel even wennen is.

Ik zou gister mijn eerste bijeenkomst hebben van het natraject...helaas niet heen geweest :(
Ik heb toevallig dinsdag een ongelukkige botsing met een paard gehad en daardoor heb ik mijn hak helemaal kapot, open, bont, blauw en dik...en daarnaast heb ik mijn vinger gebroken en zit ik serieus van het topje van mijn vingers tot bijna mijn elleboog in het gips :roll:
Ik mag en kan dus niet rijden en ik had echt niemand die me heen kon brengen helaas :(
Qua gewicht vermijd ik de weegschaal ook een beetje...ik heb wel met een cm band taille gemeten en volgens mij ben ik inmiddels ruim 15/20 cm kwijt...ik weet niet exact op hoeveel cm ik begonnen ben helaas. Ben inmiddels wel vanaf een BMI van 40,2 naar een BMI van 32,7 gegaan...nog steeds te zwaar natuurlijk, maar ben pas 3,5 maand geleden geopereerd, dus de rest komt wel.
Hopen dat ik snel weer kan paardrijden als mijn vinger weer werkt naar behoren _O-

Mijn eerste x op het paard weer na een jaar niet gereden te hebben :)F
Afbeelding

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:20

Gaaf Rinske! is het wat geworden dinsdag?

Oeehh balen Kim, beterschap.. Hopellijk ben je snel weer op de been en uit het gips..

Ik ben vanmorgen bij mijn eerste afspraak geweest, eigenlijk precies wat ik had verwacht dus dat scheelt wel. Eerst 3 tot 6 maanden dieet begeleiding om te zorgen dat ik voor de operatie al een ander eet patroon heb aangeleerd. Met name dat 2 keer per dag ( te veel ) eten moet eruit en naar 6 keer per dag.. Ik ga mijn stinkende best doen in elk geval.. Ik ben er met een positief gevoel weggegaan, erg lieve mensen daar die zonder afkeurende blikken wegen/meten etc..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:49

Nee, het was helaas niks geworden dinsdag want blijkbaar was ik in het ootje genomen. Er was niemand, en geen haflinger die Sky heet en niemand op de manege die Rachel heet. Heb ik weer :') >;) _-:( .

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:54

Wat flauw zeg!

Succes kim! Je kan t!

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:36

Iemand hier ervaring met een slikfoto?
Ik kan nu 6 weken na de operatie nog steeds niet eten, nu krijg ik met spoed een slikfoto om te kijken of er een vernauwing zit.
Ik heb het net te horen gekregen en ik kan weinig informatie vinden op Google. Wel enigzins over de slikfoto maar niet hoe het oplossen van een vernauwing in zijn werk gaat. De chirurg had het over een ballonnetje en dan zo de vernauwing oprekken. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen want die kan ik nergens vinden.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:27

Jeetje MyKayleigh, wat ontzettend balen dat je nog steeds niet kan eten!!
Zelf geen ervaring met een slikfoto, maar 2 uit mijn groep hebben deze wel gehad en hebben het beiden niet als vervelend ervaren. Bij allebei was er geen sprake van een ernstige vernauwing, dus zij hebben geen ingreep gehad na de foto. Sterkte, hopelijk komt er snel verbetering in voor je!

Ik ben inmiddels 2 maanden verder! Nu 16 kilo afgevallen en in het voortraject 6,5. In totaal al 22,5 kilo. Voel me lichamelijk ook echt al een heel ander mens. Alles gaat zoveel makkelijker, lopen, spelen met mijn kinderen, klusjes, stomme dingen zoals teennagels knippen of mijn benen scheren. In mijn hoofd veranderd er echter nog weinig merk ik. En anderen die roepen: zo, je gaat het echt goed zien!! Dat wuif ik dan weer weg.... Het zou zo makkelijk zijn als ze ook in je hoofd iets opereren.... :')

Hoe gaat het bij jullie?

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 08:30

Ik ben dinsdag met spoed opgenomen in het ziekenhuis.
Infuus gekregen voor het vocht tekort.
De slikfoto viel mee, wel heel vies.
Gisteren hebben ze mijn maag ed opgerekt.
Nu zou het eten beter moeten gaan.
Heel misschien mag ik vandaag naar huis.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 08:35

Sterkte meid! Hoop dat je snel opknapt!

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:38

Sterkte!!! Y;(

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:24

Sterkte ! Wat naar zeg...hopelijk knap je snel een beetje op!

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 10:26

Ik ben gelukkig weer thuis, eten gaat nog niet echt maar het is natuurlijk ook nog geïrriteerd van het onderzoek.
Nu nog aansterken, ik heb wel wat tekorten al, nu 7 weken geleden geopereerd. Die tekorten moet ik gaan aanvullen als het eten beter gaat.
Ik val momenteel niet meer af, misschien omdat ik vrijwel niets kon eten?

Bedankt meiden!