Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Muronia

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:20

Hey wat leuk, nog een Groninger in het topic :). Wees welkom natuurlijk! Ik ben benieuwd naar foto's :)

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 06:43

Wat een mazzel dat je plek hebt! Ze hebben een wachtrij van een jaar dacht ik? Je zit er iig wel goed!

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:02

Wachtrij is inmiddels ruim 2 jaar volgensmij
Toen ik er ging informeren begin dit jaar was het ruim 2 jaar

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 08:49

Hierbij een foto van mijn knapperd! Afbeelding

Ik ben ook heel blij met haar. We hebben meer dan een jaar op de wachtlijst gestaan maar ik denk dat het dat meer dan waard is! We wilde toch niet eerder zadelmak maken dan nu.

Famboline

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 09:24

Melanie_B; Fijn dat je een zadel gevonden hebt voor jullie! Jammer van die wachttijd dan he..

Cera_D; Oh lijkt me heel interessant zo’n cursus! En in galop geweest buiten. Hihi inderdaad die hulpen koppelen is wel handig. Ik combineer inderdaad ook stemhulpen als het nodig is maar moet zeggen dat ik ze eigenlijk bijna nooit gebruik. Ze snappen dingen ook heel snel, dat scheelt ook wel.

Melissa_93; Ken gaat nog steeds vooruit, toppie! Filmpje ziet er fijn uit. Neusje er straks nog wat meer uit inderdaad maar dat komt wel. Als ze die lengte in de hals maar wil pakken.
Clubles lijkt me ideaal zo, leren ze idd heel veel van.

Mirjamalvaro; Wat knap van Kyara!

AnnetteFlame ; Ook al een nieuw zadel, fijn! Goed dat je het kwartje de andere kant op kon draaien met rijden. Geweldig dat het trailerladen zo goed ging ook!

Nouklime; Leuke foto zo samen :D

Murosch; Oh jeetje wat balen zeg van Verionia met de trailer. Top dat jullie geholpen zijn en ze er wel op gegaan is!
Fijn dat je dispensatie gekregen hebt! Steigeren vind ik ook een lastig iets.

IngridP; Welkom! Leuk dier.

FemkeMarije; Welkom! Als ik het zo lees heb je inmiddels al zo veel met hem gedaan dat de rest vast ook wel lukt. Oh ik les nu je volgende post. Als je schrik voelt op het moment dat hij wegschiet en je voelt dat je niet durft door te pakken is het slim om iemand anders in de hand te nemen denk ik. Ze hebben echt zo door wanneer jij enige vorm van twijfel hebt. Dat kan natuurlijk in de vorm van een trainer of een ruiter, waar je je goed bij voelt.
Ik laat ze juist lopen als ze wegschieten en probeer er voor te zorgen dat ze zelf weer in ontspanningsmodus komen, maar wel voorwaarts het liefst. Maar dat ligt er ook weer aan waarom ze schrikken en hoe. Soms is halthouden en even laten bekomen/bekijken slimmer dan het gas erop zetten.

xApple; Lars doet nog goed zijn best dus :D Fijn dat hij nou ook wat nageeflijkheid begint aan te bieden! Rissa heeft echt een hele fijne uitstraling :D

k_m; Typisch is dat he, ze hebben het zo door wie er met ze aan het werk is! Wel direct duidelijk voor jou wat je werkpunten dan zijn. Daar kan je dan niet omheen haha.

Paljaslaura; Welkom! Wat leuk een Ier! Ik heb ook een Ierse.

Amado; Super dat Amado het nog steeds zo goed doet! Heel veel succes en plezier nog samen!

Jacqii; Welkom! Knap dier heb je daar.

Hier de paarden ook ijzerloos. Gaan wel ijzers moeten komen gezien veel wedstrijden hier op gras zijn. Maar dat duurt nog wel even.

Baby ging vorige week nog even iets minder. Woensdag een keer les gehad van iemand anders. Iemand waarmee ik eerder met mijn vorige paard ook les heb gehad. Vind het fijn om er af en toe een andere kijk op te hebben. Les ging al weer fijner, gelukkig haha.
Zondag toch maar (voor de 2e keer) op dressuurwedstrijd geweest. Echt zeik, zeik, zeiknat geworden :'). Het regende echt de hele tijd. In de trailer gauw kleren uit en er lag zo een hele plas :+.
Baby bleef de hele tijd braaf en bleef gewoon door lopen ondanks de regen. De progressie lijn zat er weer in. 1e proef hadden we wat spanning en merkte ik ook dat ik wat spanning in mijn spieren bleef houden waardoor ik haar er niet fijn door had wat ik weer merkte in buiging e.d.
2e proef was ze er wel fijn door maar reageerde ze wat slechter op mijn been. Maar ze schoot er iig niet voor weg haha.
We begonnen met een 8 in de 1e proef en eindigde met een 8 in de 2e proef. Nu het stukje er tussenin nog :P 1e proef 187 punten en 6e en 2e proef 193 punten en 4e.
Wel van beide jury's 'commentaar' op haar gangen gehad, dat het zeker geen bewegingswonder is en ze minimale gangen heeft. Maar dat we er met een netjes gereden proefje als ik haar voor elkaar heb wel bij zouden kunnen rijden. In de lagere klassen dan iig. Lekkere realistische kijk :).

Afbeelding

Krisje loopt inmiddels wat vaker, even een beetje doorpakken. Een aantal keer gelongeerd met de gogue en met rijden laatste keer een slofje er aan zodat ze daar tegenaan loopt als ze begint te klooien en je gewoon stil in je hand kan blijven. Sindsdien gaat ze echt goed vooruit en begint echt aan te pakken.
Volgende week komt de osteo haar hoofd nog een keer checken, daar stond vorige x wel wat druk op en je merkt echt positief verschil in haar gedrag sinds de osteo geweest is :).
We gaan dit weekend kijken of ik haar zelf ook kan gaan rijden. Dan rij ik haar 1 x p.w. en vriendin 1 x en dan kijken we nog wie het lukt om de 3e keer te rijden afhankelijk van hoe het gaat.

Actions really do speak louder than Words
and Promises mean nothing without Proof

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 09:55

Jacqii, wat een knapperd en fijn dat je daar terecht kan! Kende het niet maar even opgezocht. Maar het ziet er goed uit :)
Pattypaard, nette punten!Fijn dat Krisje zoveel baat bij de osteo heeft. En welke is de ier? Heb er nu zelf twee staan haha. Deze en mijn 17 jarige die ik nu 4 jaar in mijn bezit heb :)

Mickey Finn ღღ L springen & L1 dressuur & B SGW paljaslaura @ [SGW-ITP] Eventingseizoen met mijn spook
Harvey ღღ Beleerd Youtube: Klik Instagram: Klik

FemkeMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:55

Cera: Ja, ik denk ook dat we er even iemand bij moeten halen, mijn man is ook niet de meest handige om ernaast te staan. Ze zijn elkaar wel gewend, maar hij is geneigd bij iedere ‘move’ even ‘hey!’ te zeggen, dat wert echt niet bij Jens…

Anette: Ik ben ook behoorlijk aan het investeren in grondwerk hoor, maar we hebben inderdaad eerst weer een stapje terug gedaan. Ben nu met de lange lijnen bezig, inderdaad eerst maar even een goed stuur erop zetten en hem leren dat een beetje druk stilstand is. Ik herken dat wel dat je hem bij je wilt houden als ze vooruit gaan (zo ver ben ik trouwens nog niet, we hebben alleen gestapt) heb is ook gewoon best wel een vraagteken waar het schip strand ;-) Ik gebriik trouwens nog geen hoofdstel, maar een monty roberts halster. Daar wil ik hem eigenlijk mee in gaan rijden. Het is bekend dat veel Apaches een erg smal snoetje hebben, vind nog geen bit wat echt goed past. En volgens mij moet het zo ook kunnen…

Apple, wat een heerlijke Fjord! Ik had tot voor kort nog een Haflinger erbij, die kon wel echt mega dressuren. Zijn wel veelzijdige paarden… Maar stronteigenwijs is mij ervaring (niet achter draad te houden en hekkensloper) Heb hem trouwens destijds ingereden met 0,0 hulp. Nooit iemand geweest om hem vast te houden, alles alleen gedaan… Wat zijn je plannen met ‘m?

Murosch, haha, die tijd heb ik eigenlijk ook wel gehad (vroeger…. ;-) ) . Inmiddels vier kinderen, dus gen zin meer in ongelukken. Maar toch is dit wel echt een once in a lifetime paard. Heb nu eerst maar voor gekozen hem verder te desensibiliseren (ten opzichte van een jaar geleden is het al een compleet ander paard), en nog even langer vanaf de grond te werken. Had jij (of jouw instructeur) al geoefend met de trailer? En waarom wil ze niet, is er iets voorgevallen? Oh, zie inmiddels dat ze een rondje gedaan heeft, top! Overwinning!

Melissa, dat was jouw Ferguson? Dat vind ik ook een gave hengst zeg! Hoe oud is die nu? En hoe gaat het? Eerste rondje erop en stappen heb ik dus al gehad. Die van mij is een Apache x Lancet x Hamlet. Ik ben echt heel blij met hem, alleen wel het meest gevoelige paard die ik ooit gehad/gereden heb. Hij wil graag meewerken, maar vindt veel dingen eerst best wel spannend….

K_M: Wat voor paard heb jij? Ik denk ook dat het een goede is om er iemand bij te halen. Misschien wel de vrouw waar ik ook grondwerkles van gehad heb, denk niet dat zij erop wil, maar zij is wel de rust zelve zeg maar. Waarom denk je dat ze sloom is bij jou? (niet consequent, duidelijkere hukoen, geen idee..) Oh , haha edit: lees je volgende post, consequent it is. Ze ziet er niet perse sloom uit!

Pattypaard, je hebt gelijk… Ik ga weer even terug naar de basis. Het is gewoon wel het type paard wat heel snel enorm in de stress kan schieten, ik probeer dat steeds voor te zijn, dat gaat eigenlijk al heel goed, wandel ook wel stukjes met hem aan de weg nu, was een jaar geleden ondenkbaar. Aan de hand heb ik hem echt in no time weer rustig als er iets gebeurd (laat hem dan achteruit stappen). We hebben ook nog niet gedraafd, gewoon een rondje gestapt aan de hand voor het gevoel. Kan er wel zo opstappen. Ga er nu eerst stuur en rem opzetten vanaf de grond, dan weer verder. Als er iemand naast staat die wat behendiger is helpt ook, mijn man laat hem door zijn reactie juist nog even iets meer schrikken. Ik heb geduld. Jij rijdt al wedstrijden! Wat voor paard is het? (ik ga niet alles doorspitten van dit topic ;-) )…

Leuk om al jullie belevenissen mee te lezen. Ieder heeft weer zijn eigen dingetjes :-)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:46

@FemkeMarije: Welkom!
Ik heb ook wel eens een Haflinger bij gereden een tijdje maar die zijn zo totaal verschillend van een fjord, het zijn niet mijn type paarden :')

Ik ga met Lars wel starten volgend jaar en dan zie ik wel waar ‘t schip strand. In mijn beleving kan ieder gezond paard gewoon Z starten. Duurt alleen wat langer en kost wat meer moeite.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

FemkeMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 22:47

Oh, serieus? Ik dacht dat die altijd wel wat overeenkwamen... Wat is typisch Fjord dan?

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 07:53

Ik ben weer terug in het koude kikkerlandje! 9 dagen niet gekeken in dit topic en er is zoveel gebeurd! Teveel bijna om op te reageren haha. Ik zie ook een aantal nieuwe wat gezellig! En iedereen knutselt lekker verder op zijn paard.

Ik ben woensdag einde van de middag terug gekomen en donderdag meteen naar stal geraced en Jack opgezadeld en gereden. Wat een topper na een week vakantie zo weer kunnen opstappen, ik ben blij!

Afbeelding

Afbeelding

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack B+7 & fulltime levensgenieter.

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 18:39

AnetteFlame super dat het na wat spanning toch fijn ging! En de trailer ook mooi simpel op, fijn!

KM ik heb voor Ken een 0 grams, die heeft ze nu op en een 150 grams. Wil er nog een 300 grams bij hebben voor als het echt koud is.

Ik doe inderdaad als ze afgeleid is een figuur rijden, of nouja een soort van haha. In ieder geval wel een lijn/wending zodat ze even weer ergens anders is met haar focus. Of ik rijd even een overgang naar stap

KM toch grappig dat paarden zo snel door hebben dat er iemand anders op zit he

Dat staat m goed Ingrid!

Murosch wat fijn dat het gelukt is met de trailer! Na een paar keer zal het vast veel makkelijker gaan

Welkom Paljaslaura. Wat een knapperd! Al best een vol/compleet paard voor een 3-jarige!
En lekker springen! Is de bedoeling ook de wedstrijdsport in straks?

Xapple super dat het lessen zo lekker ging!

Amado toch leuk om jullie vooruitgang gevolgd te hebben! Heel veel succes met je knapperd!

Murosch leuk zo'n onderlinge! Bij ons is dat 10 november, als het een beetje wil mag ze dan ook mooi mee om, kan ze mooi van leren.

Welkom jacqii! Heb je een foto?
Oh zie het al, wat een leukerd!

Patty fijn dat Baby weer de goede kant op gaat! En weer gestart, leuk! Het was inderdaad rot weer ja!
Krisje nog even een extra check, leuk dat je er zelf ook op gaat!

Femkemarije ik heb inderaad een Ferguson, ze is nu 3. Ze heeft een heerlijk karakter. Vanaf het begin geen stap verkeerd gezet *afkloppen*. Ze schrikt wel eens en rent dan een paar passen maar is ook zo weer terug. Wil graag werken en heeft fijne looplust.
We doen nu nog niet meer dan 2 soms 3x per week gezien haar leeftijd maar wat ze doet, doet ze al best heel netjes

Leuk bloed! Apache staat er ook wel een beetje om bekend toch?

Nouklime wat fijn dat je zo weer kon opstappen! Waar ben je geweest?

Ken gisteren even gelongeerd en morgen gaan we weer even rijden.
Kwie afgelopen week weer een keer gestart in de L1. Ging best heel fijn. 1e proef 187, kreeg daar voor 4 onderdelen met stap een 4 en een keer een 5. Vond dat wel heel erg streng gepunt. Ze stap zeker niet voor een 8 maar onvoldoendes hebben we nog nooit gehad, en dan echt op alle onderdelen waar ook maar stap in zit. Heeft dus ca. 10 punten gekost helaas. 2e proef 194,5 :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+16
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+9
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 19:37

Bedankt voor alle leuke reacties!

@ Pattypaard Liever een paard met minder goede gangen waar je de tijd van je leven mee kan hebben dan van die paarden die hoog in het bloed staan waar menig ruiter niks mee kan toch? Fijn dat het in ieder geval iets beter gaat deze week! :)

@nouklime Ik weet natuurlijk niet hoe lang je al bezig bent maar wel echt heerlijk dat je na je vakantie zo weer kan opstappen! Heel fijn!!

Fijn weekend allemaal! Ik heb vandaag nog heerlijk in het zonnetje kunnen rijden.

Famboline

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 22:10

@melissa93 ik was een weekje naar Turkije met mijn moeder. Bakken eten cocktails drinken slapen en lezen 1 week lang haha. Even bijtanken!

@Jaqcii 26 mei is de dag dat ik er voor het eerst op stapte maar hij is ondanks dat hij 4 maanden zadelmak is nog erg groen. Babysteps. We gaan nu een beetje echt aan het 'werk' klaar met het puppybestaan hij is 4.5 nu vind dat een mooie leeftijd.

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 07:53

Nouklime, heerlijk dat hij zo braaf was en wat een lekker bekkie heeft hij!

Melissa, Jep spring en eventing sport gaan we uiteindelijk in starten, dat is het plan :)
Dan heb je ondanks de lage cijfers bij stsp wel heel netjes gereden met een dikke winstpunt! Goed hoor!

Harvey heeft vrijdag een singeltje om gehad. Hij had er niet zo veel van haha. Liep braaf zijn rondje rond :Y)

Afbeelding

Mickey Finn ღღ L springen & L1 dressuur & B SGW paljaslaura @ [SGW-ITP] Eventingseizoen met mijn spook

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:15

@nouklime; ik heb je op insta bekeken en het zag er heerlijk uit joh je vakantie !! {:}

@melissa93: dat vind ik ook streng zeg. Ik startte altijd met mijn vorige fjord (M2) en heb ook eens een onvoldoende gehad voor de draf. Ik vind dat eigenlijk onzin als ze gewoon zuiver lopen..

Hier vanmorgen 10 minuutjes langs de weg gestapt. Ik ben zelf natuurlijk een mega bangerik dus de terugweg ben ik ernaast gaan lopen maar Lars deed het super <3 Volgende zondag nog eens en dan blijf ik zitten :D

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:58

Hoi! Magik me hier ook melden?

Ik heb gister mijn nieuwe aanwist opgehaald, een valk merrie van 1.53m en 5 jaar oud!
Maar ze is echt nog heel erg puppy. Pas een maand of 2/3 in de hand & kent 1.5 maand het zadel. Dus ze kan basis stap draf en galop, maar vooral het eerst rondje is SPANNEND!

Nu ze bij mij staat gaan we lekker verder aan de slag, grondwerk gaan we oppakken en rustig doortrainen. Heb er heel veel zin in <3
En ik vind het leuk om te zien hoe anderen het aanpakken!

Voor de beeldvorming;
Afbeelding
Meet Nova!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:31

@paljaslaura thanks ben ook verliefd geworden op dat bekkie toen ik de verkoopfoto zag!

@xapple haha was een spannende vakantie hè? Cocktails bikini's en vooral heel veel eten en bakken ben
2 kg zwaarder terug gekomen, oeps haha!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:11

k_m bedankt voor de bemoedigende woorden. Grappig he dat zo'n paard aanvoelt wie hij(zij) op z'n rug heeft en je dan zo in de maling neemt. Lieve foto ook <3

Mirjam jouwe heeft ook al zo'n voorkeurskant? :D fijn dat het goed gaat!

Murosch YAAY erin!! fijn dat het goed ging, wat werkte voor haar nou goed met laden? en wat deed jij nou anders dat het 'mis' ging, vind dat altijd super interessant om ook weer van te leren. Hoe werkten die bouwhekken dan?
Dank voor de tips over het rijden met spanning!

paljaslaura welkom! fijn dat hij niks om het singeltje gaf

xApple Lars groeit echt he met rijden! volgens mij was hij altijd al heel kalm, maar zo te lezen wordt hij nu ook echt sterker, top! Ben het trouwens met je eens dat een gezond paard Z1 moet kunnen, kijken of we ooit zover komen :P. *\o/* *\o/* *\o/* pasjes buiten YAAAAY, super gaaf! goed voor je vertrouwen :D

Amado, jammer dat je gaat, al snap ik je wel een beetje, heeeel veel succes met hem en jullie zijn een topcombinatie :D

Jacqii welkom! Featherlight is zoo gaaf he, snap wel dat zij een wachtlijst heeft haha

Pattypaard balen van de regen joh! nou toch twee punten, mag je best trots op zijn! Fijn dat de jury ook eerlijk is (en dat je het er mee eens bent). Spannend dat je nu zelf Krisje ook vaker gaat oppakken, leuk!

FemkeMarije ook dank voor de tips. monty roberts lijkt me idd ook prima, wist niet dat Apache's zo'n smalle mond hadden ja, past 11,5 dan ook niet, of is er gewoon weinig ruimte in de mond wat gehemelte betreft?

Nouklime Fijn dat je zo kon opstappen en wegrijden. was jij ook niet onlangs verhusid (je paaard iig) heb je daar nog iets van gemerkt?

Melissa een 4 voor stap? en 194,5 is ook facking zuur zeg, alsof de jury je per se geen punt wou geven.

EDIT Sanne ook welkom! Veel nieuwe de laatste tijd

Ik heb vandaag precies hetzelfde gedaan als xApple :D een wandeling buiten van een uurtje (samen met stalgenootje en haar shet), allemaal er naast gelopen, en de laatste 50 meter ben ik opgestapt *\o/* *\o/*
Dat pad lopen we elke dag als ik op stal bent dus daar durfde ik wel op te stappen. WAT WAS DAT GAAF ZEG!
Afbeelding

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:47

@Annetteplame klopt! Al 2x trouwens in die korte tijd dat ik hem heb! Dus eigenlikl 3x als je de verhuizing meetelt van zijn oude huis naar mij. En moet zeggen dat ik er elke keer niks van heb gemerkt. Hij is zo koel in zijn koppie totaal niet kijlerig of snel van de leg alleen op de trailer vind hij spannend dat is het enige wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:19

Wat goed Anneteflame! Snap dat dat rete gaaf voelt!
Knappe valk heb je xSannee!
En ook al zo stoer xApple, super leuk!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 07:46

Ooh AnetteFlame je hebt een stippel! Wat gaaf! Hou daar echt van *D
Heerlijk om die eerste stapjes buiten te doen!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:11

Melissa wel nette punten
Annette super dat dat goed ging.

Ik ben mij aan het voorbereiden oo wedstrijd zondag, vooral mentaal geloof ik. ZZ-Zwaar debuut en vind dat toch rete spannend, met jonkie voor het eerst vind ik minder spannend. :')

https://stal-de-kreekweg.jimdosite.com/
2 super mooie pony's te koop en 3 lieve merries drachtig.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:26

Heerlijk Nouklime! Even lekker genieten van het mooie weer

Laura fijn dat Harvey het zo braaf deed met singel!

Apple inderdaad. Als ze echt telgang lopen in de stap dan snap ik een 4. Maar ach ik heb lekker gereden, dat vind ik belangrijker
Super knap, zo langs de straat! Was het ook heerlijk weer voor

Welkom Sannee, wat een knapperd!
Wat is je uiteindelijke doel met hem?

Annette flame oh 194,5 vind ik prima, 2 winstpunten gaat de teller ook meteen weer zo hard :P 195,5 was prijs geweest, dus dan beter een hele punt erbij haha
Wat super dat jullie ook naar buiten zijn geweest!

Mirjam wat gaaf je ZZZ debuut! Gaat vast goedkomen!

Ken gisteren weer gedaan, die ging even wat minder fijn. Of nouwja stukken ging ze eigenlijk heel fijn, super fijn los maar daarintegen even haar uitbreek truck weer tevoorschijn gehaald. Ik denk dat ze even niet zo goed wist wat ze met die lossigheid moest. En er loopt sinds van de week een ponyhengstje achter de bak, die was natuurlijk ook wel enorm interessant.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+16
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+9
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:47

Mag ik me hier ook melden?

Al jaren bezig met wandelen (buiten), grondwerk, longeren, wandelen met zadel etc etc. Vandaag voor het eerst erop. Mijn paard is 6,5 :)

Het was letterlijk opstappen en wegrijden. Dat hele hangen (weet niet of iemand t hier doet, No offence) maar vind ik drie keer niks.

Mijn beugels zijn expres wat korter

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[LZP] Getrouwd dankzij bokt
''Pak m'n hand maar''
spelvouten worten mede mogeluk gemaakt door mein moobiel :) excuses voor het ongemak
[BB-HK] [VOLG] konijnenparadijs in de maak!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:20

Annetteflame, wat een leuke stippel! En wat grappig, allebei buitenrijden, Apple met Lars ook al, en ik ook. Toeval... :D

Sanne, leuke valk! Heb je ook een foto van zijkant?

Maartje: Trots mag je zijn! Wat een heerlijke leeftijd. Mijn eerste keer was met 5,5 jr. vindt vanaf 5 mooie leeftijd, maar 6,5 is helemaal prachtig. Wat een geduld heb je. Ik heb ook nooit gehangen, vind het erg oncomfortabel zowel voor paard als mens. Ben er meteen op gestapt nadat ik een paar keer mijn armen over haar rug had gestoken. 1x zitten en er weer af, de keer daarna stapje naar voren.
Toevallig na paar x in de bak te hebben gestapt, gisteren de wei in gereden. Ja ik vond mijzelf gek achteraf, maar oh wat vond ze het leuk en wat was ze braaf... gestoord baasje :D
Ach, eens moet de eerste keer zijn, eind vd maand gaan we een week naar de Veluwe met haar. Al wordt het alleen wandelen, we gaan het vast leuk hebben en heel leerzaam vooral.

Herkennen jullie haar nog?
Afbeelding Wandelen langs de weg. Leerzaam.
Afbeelding

We hebben een nieuwe barebackpad, heel blij mee. Kunnen we weer een jaar mee vooruit. Dit is een testmodel, ze krijgt een op maat gemaakte :)
Afbeelding
Afbeelding

Ik lees helaas niet zo actief meer mee, helaas erg druk met school werk en uiteraard paard. althans, ik lees wel maar reageer minder. Spijt me, ik weet hoe leuk ik het ook vond om reacties te krijgen... ga af en toe weer proberen even tijd vrij te maken! Afbeelding