Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Saaams

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:40

Goed geregeld en knap gedaan!

Laerkens Beauty L1+2 dressuur

[o]

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 08:23

Het is dat Jou nog redelijk in de opbouwfase is/ nog niet echt veel doet, anders had ik hem ook alweer moeten scheren.
Gelukkig heeft Punzel een iets bescheidener vacht.

Er rond of met hoeken, sterren, strepen... maakt niet uit toch: als het maar werkt!!

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 08:27

Hoe gaat het opbouwen nu met Jou? En met ze algemene gezondheid?

[o]

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:31

Beweging geven gaat prima. Hij is superfit.
Traject is nu om te kijken dus of ook het laatste slijm uit zijn longen gewerkt kan worden. Dat betekend sochtends medicatie oraal én Ventolin puffen. S avonds ventolin puffen, 20 minuten stomen en dan 20 minuten bewegen, de boel loswerken zodat de laatste restjes er uit gewerkt kunnen worden.

Maar goed: omdat hij nu dus weer vol op de medicatie staat kun je dus minder goed zeggen hoe het is. Dat wil zeggen: Hij is super fit, superfris, heeft nergens last van, hoest niet ( behalve na medicatie en stomen, maar dan móet hij juist ook hoesten...), maar goed: dit is dus het beeld mét medicatie

10 oktober weer controle: bronchoscopie en dan hopen dat zijn longen nu dan echt 100% schoon zijn
Dan stoppen met cortico's, blijven stomen en blijven bewegen..... en duimen dat de onsteking/allergische reactie deze keer dan echt weg blijft.. ( dan dus weer controle, en hopelijk op termijn ook het stomen afbouwen..)

Iedereen een Connemara!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 17:32

Ik ben blij *\o/*

Ik heb vanmiddag een andere auto gekocht. Ivm mn andere baan rijd ik nu te weinig voor een dieselauto.

Nu heb ik wortel gekocht. <3

Afbeelding

Afbeelding

[o]

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 22:08

Zag het al op fb. Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Echt gaaf!!

Iedereen een Connemara!!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:25

Mooie auto Saaams, gefeliciteerd!

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 07:04

Mooie auto, gave kleur ook!
Laat je even weten hoe hij met de trailer rijd? Wij zijn toevallig precies ook naar zoon auto aan het kijken maar twijfelen nog tussen deze een een vw tiguan.

Dinkytoy's Elisabeth

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:14

Deze stille meelezer komt even binnenvallen voor advies :D .
Welke maat van halsstuk (deken) hebben jullie voor je connemara?
Ik ga nu een horsewear deken bestellen en twijfel of ik maat s of m nodig heb van halsstuk.
Zijn dekenmaat is in ieder geval (183/185).

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:57

Ik heb M! Ook maatje 183 (vorig jaar nog 175 maar ook met M :D )

www.connemara.nl

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:18

Hier ook M met dekenmaat 183

Dinkytoy's Elisabeth

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:19

Ik heb 195 met maatje L, maar een merrie van 154

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:52

Punz stm 1.53, model buffel 1.95 en L
Jou-Jou stm 1.48 maat 195 en M

Iedereen een Connemara!!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:13

Wat een tanken hebben jullie! Hier maat 175, als de deken kleiner valt 185.. Maar wel flinke boeg, passende dekens vinden is best lastig.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:50

Beaut heeft ook maat 175. Die verzuipt in 185 :+

[o]

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:05

Maar Bjuut is een dametje :*

www.connemara.nl

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:11

Marrit13 schreef:
Maar Bjuut is een dametje :*

Oh ja -O-

Beaut staat voor het “eerst” sinds 5 jaar zonder voorijzers. Spannend.
Toen ik er net had gekocht ooit geprobeerd maar dat liep na enkele dagen al fout af. Daarna nooit meer geprobeerd. Maar het lijkt me zoveel beter voor de hoeven. Dus nu maar duimen..

[o]

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:28

Spannend dan... zonder ijzers. Maar in de winter wel fijner denk ik, zeker als ze buiten staan.

Iedereen een Connemara!!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 20:29

Goede smid helpt ook erg erbij, maar sommige zijn beter af op ijzers. Kiet heeft keiharde hoeven, maar door beenstand slijt ze scheef af en dat was met ijzers makkelijker te corrigeren. Ze stond wel dan op mega dikke (8 of 10mm), dikste variant iig, want die dunne liep ze binnen 4 weken door :=
Kleine edit: uiteindelijk werd ons probleem opgelost door luxe doordat we nu 5 minuten moeten stappen naar het natuurgebied en ze dus amper haar hoeven slijt.

Wij zitten nu op bijna een uurtje stappen en hebben zelfs al een galopssprongetje meegepakt. Pfff wat kan ik genieten van gewoon even in ons bos(je) stappen, zo blij dat ik nog niet van haar af ben <3

Afbeelding

Verder staat Kiet hier nog heerlijk op de wei, zo lekker! Alles hier is veengrond dus in oktober op de wei is echt een unicum. Helaas als het zo blijft regenen is het waarschijnlijk wel deze week afgelopen. Ze is zo bizar tevreden het echt een geluk om naar te kijken. Ze staan nu nog met z'n tweetjes en ze heeft eindelijk weer een maatje in haar weidegenootje gevonden. Ze is absoluut niet moeilijk met andere paarden, maar mag vaak niet eten, durft niet van zich af te bijten, wordt echt gebruikt :+ voor kriebelen tegen haar zin en nu heeft ze eindelijk weer een maatje waar dat wel allemaal goed gaat. Iedere keer als ik haar nu achterlaat op de wei dan wil ik eigenlijk helemaal niet weg, omdat ze zo lief staan. Gevalletje eigen-paard-is-de-allerknapste/liefste/leukste syndroom :')

Nikita <3 [o]
Endurance klasse I + 3, eindstand

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:11

Beaut schijnt bijna niet af te rollen. Ze heet niet voor niks stampertje. Ze kan vaak 2 keer op haar ijzers. Daarna zijn ze pas op.
Beaut had dat toen ik er net kocht idd scheef afslijten. Nu hoop ik dat ze recht blijft. Het is toch altijd gokken. Ze komt natuurlijk van vierkant ijzers af. 8 weken geleden is achter eraf gegaan en dan nu voor. Mocht dit goed gaan is het voor de cross volgend seizoen even aankijken. Hoefsmid zegt dat ze dan beste af is op ijzers maar dat wil ik eerst afwachten.

Knappe Kiet. Wat fijn dat ze weer zo goed gaat. Jij hebt natuurlijk in de endurance sowieso goede schoensel nodig voor je paard. Is er toekomst dat ze weer mee kan lopen volgend jaar? Endurance is ook seizoensgebonden toch?

[o]

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:33

Wat super fijn dat het met Kiet zo goed gaat!!
En dan is "gewoon" een rustig buitenritje intens genieten lijkt me. Het is jullie van harte gegund! !!
Ik heb afgelopen weekend weer eens gesprongen. Meestal laat ik dat aan m n dochter over....zo'n 35 jaar jonger dan ik...
maar die had geen tijd en het leek ons nuttig om toch nog even wat hogere hindernissen te oefenen voor de aanstaande cross. Dus...alle moed bijeen geschraapt, body protector aan en gaan met die banaan...
Afbeelding
Voor veel van jullie een eitje, maar voor mij een hele overwinning: oxer van 1meter.

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:55

Iedereen super bedankt voor de reacties!
Ga denk ik voor een maatje M.

Super leuk topic! hopelijk kunnen wij over een tijdje ook wat leuke verhalen gaan delen hier.
Sinds half februari een connemara in ons bezit en helemaal verkocht aan hem en het ras.
Hij heeft alleen de hele tijd in de kreukels gelegen hopelijk gauw betere tijden en leuke verhalen.
Tot die tijd lees ik graag mee met jullie verhalen over alle knappe connemara’s hier :D .

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 06:57

Saaams schreef:
Knappe Kiet. Wat fijn dat ze weer zo goed gaat. Jij hebt natuurlijk in de endurance sowieso goede schoensel nodig voor je paard. Is er toekomst dat ze weer mee kan lopen volgend jaar? Endurance is ook seizoensgebonden toch?

Nee absoluut niet, de kans dat dezelfde blessure optreedt is te groot. Aan de andere kant de wonderen zijn de wereld nog niet uit, zeker volgens mijn DA. Maar dan is ze ook al 23.. ik vind het wel goed zo. Ik sleep haar liever mee maar mijn favoriete natuurgebieden dan dat het perse in wedstrijdverband moet. Sowieso tegen de tijd dat ze weer in conditie is is ook al weer +1 jaar, dus dan zou ze 24 zijn als we iets kunnen starten. Ik heb een beetje zoiets van we zien het wel, ik ben vooral blij dat ze er nog is :)

Nikita <3 [o]
Endurance klasse I + 3, eindstand

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:19

Superfijn om te horen dat het zo goed gaat met Nikita. En ik kan me voorstellen dat je supervoorzichtig met haar bent. Hoop dat jullie zo nog heel lang van elkaar kunnen genieten!!

Esje:
HELD!!!!!!!!!!!

( ik vind 60cm al 1.40... dussssss _/-\o_ )

Romyvs: weiverhalen vinden we ook leuk hoor!!

Iedereen een Connemara!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:04

Voor de niet facebookers:

Punzel heeft zich, na een eerste kennismaking gisteren, opgegeven voor springlessen bij Hanneke Held:

En ja...

Púnzel heeft springles...

Dat wil zeggen dat Hanneke haar het springwerk gaat leren. Ze lijken zo op het eerste gezicht echt een leuke klik te hebben, de eerste huppeltjes zijn een feit en wie weet waar dit naar toe gaat. Punz vond het in ieder geval heel erg leuk!

Dus haar weekprogramma wordt naast het dressuurwerk met Eline nu uitgebreid met springwerk bij Hanneke! Ben er zelf heel enthousiast over... :')

Iedereen een Connemara!!