Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:40

Apple; Hihihi ik schrok al ;) Ik ben jou en je knappe fjordjes zeker niet vergeten hoor. Volg jou ook op Insta! Dus lekker bij gebleven met de vorderingen.
Over zadel, ik vind drukverdeling idd wel iets om over na te denken. Gelukkig zit ik er nu nog maar kort op (15 min). Als het langer en intensiever gaat worden denk ik wel dat ik te kort ga schieten en een beetje meer steun en drukverdeling fijn is. Ik wil haar nog wat makkelijker hebben en meer vertrouwen in andere mensen laten ontwikkelen voordat ik daar aan begin, maar dat moment zal er zeker komen!

Suppperrr dat Lars meteen aan sprong! Ach volgende keer kijkt er iemand mee dan weet je zeker of het de goeie galop is. Je voelt je beperkt he in het begin, als er steeds iemand bij moet zijn... Gelukkig zijn we daar nu bijna allemaal van af!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:06

Gea wat een leukerd!

Sbravouor inderdaad even het stuur kwijt, zijn ze inderdaad jong voor. Is niet erg, komt inderdaad vanzelf. Zolang het hierbij blijft hoor je mij niet klagen haha

Km dat gaat mooi braaf en beheerst zo, top!

Gea wat fijn dat hij bij een 2e keer al een heel stuk relaxter is. Alles wat nieuw is mag natuurlijk ook nog spannend zijn

Apple ook weer lekker gereden. Super dat je je helemaal zo alleen met Lars kan redden!

Sbravour inderdaad soms lastig als je hulp nodig hebt. Heb ik hier ook. Wil het opstappen nog niet doen zonder dat er iemand bij is. Ze is wel braaf maar vind het toch wel prettig als er nog even iemand bij staat.
Gister wel voor het eerst zonder longeren opgestapt. Tot nu toe deed ik altijd nog even longeren om te kijken of er spanning is. Maar een keer moet je toch de stap zetten he. En ze heeft eigenlijk ook nooit spanning :')

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+16
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+9
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Muronia

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:08

Hai allemaal en ook welkom nieuwe mensen! Ik zit weer midden in een werkperiode en daardoor praktisch geen tijd om hier te lezen. Mijn bijlees volgt nog daardoor. Nu toch even van me laten horen vanaf mobiel. Veronia heeft 2.5 weken vrij gehad. Ze had namelijk een zwelling onder haar buik die ze bij de eerste poging tot trailerladen heeft opgelopen. Bij het steigeren is ze toen op een paal terecht gekomen. We hebben heel erg veel geluk gehad, dat realiseer ik me want het had heel anders kunnen aflopen. Inmiddels is het weer afgezakt en ik heb vanavond voor het eerst weer een singel om haar buik gedaan, niet te strak. Dat ging gelukkig goed! Ik wacht nog even met rijden maar man, ik heb me wel ongerust gemaakt..

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:50

Oh heftig zeg. Op een paal.. hoe heeft ze dat dan voorelkaar gekregen? Gelukkig valt het mee..

Melissa! Fijn zonder longeren opstappen. Scheelt weer energie :) Ik stap eigenlijk vanaf begin al meteen op.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:57

Longeren heb ik ook nooit gedaan. :=

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:33

Xapple Lars zit al lekker in zijn vacht zo te zien? Volg je op de voet op insta heel leuk! Toevallig heb ik morgen ook les.

Oei Murosch dat is schrikken! Hoe krijgt ze het voor mekaar!

Vanavond heb ik voor het eerst gereden in het donker vond het zelf spannender dan Jack haha. Morgen eerste keer les op onze nieuwe locatie.

Longeren deed ik ook niet meer tot ik er zo keihard vanaf ben gevallen de schrik zat er toen toch wel heel erg in en sindsdien doe ik hem toch even 5 minuten longeren. Ga proberen morgen avond dat niet te doen Want hij doet werkelijk waar niks.

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack B+7 & fulltime levensgenieter.

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 06:35

XApple; fijn gereden, top!

Longeren deden ze bij Nova wel aan het begin bij de vorige eigenaren, ook nog met ruiter er op. Maar vind het zelf een stuk fijner om dat zonder te doen. Maar ze vind dat opstappen gewoon nog zo spannend dus daar moeten we eerst even mee oefenen.

Nouklime; succes met je les!

Ik heb m'n juf ook weer geappt om met de grondwerklessen te beginnen. Als we dan een zadel hebben en wat verder zijn gaan we met de dressuur verder

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 22:02

Paljaslaura; De Ier is de zwarte, staat ook in mijn profiel. Leuk weer een Ier! Brave Harvey met zijn singel! Heb je toevallig ook de serie Suits gekeken? :')

FemkeMarije; Hoe gaat het inmiddels met paardlief? Paarden staan in mijn profiel, das het makkelijkst :)

Nouklime; Fijne vakantie gehad? Super dat je zo weer kon opstappen en wegrijden!

Melissa_963; Nette punten met Kwie! Wel balen voor de punten van de stap. Stap beoordelen is ook zo’n lastig iets.. Misschien heeft ze net niet taktmatig correct gelopen en dan kan het gauw gaan met de punten.
Jammer dat Ken even iets minder ging, maar die trekt vast snel zat weer bij!

Jacqii; Inderdaad dat is zeker zo! Heb haar ook niet voor de dressuur gekocht dus dat scheelt haha. Mijn andere 3 jarige heeft wat dat betreft een stuk betere gangen.

xApple; Toppertje Lars weer! Super dat het zo goed gaat. Haha volgende keer even goed kijken of het de goede galop is :P Maar hij galoppeerde aan das al de goede reactie!

xSannee; Welkom!

AnnetteFlame; Oeh kan me voorstellen dat dat erg gaaf aanvoelt ja :D

Mirjamalvaro; Succes dit weekend op wedstrijd!

Maartje1990: Welkom! Al een beste leeftijd om nog zadelmak te maken. Die is iig al goed gegroeid :D.

k_m; Oh maar dat heb je bij Baby zo gezien haha :P Het kan natuurlijk wel wat beter worden maar echt goede gangen zitten er gewoon niet op. Maar belangrijkste is toch dat ze correct loopt en fijn gereden wordt inderdaad en daar heb ik gelukkig wel invloed op!
Tof je eerste galopje!! :D Denk dat die er nooit echt fatsoenlijk uit ziet haha. Je hebt toch ook wat spanning natuurlijk.
Tipje; Probeer haar echt door te laten galopperen. Ze galoppeerd nu maar ze galoppeerd niet zegmaar. Zitten blijven en been.

xSannee; Ik heb een nieuw springzadel gekocht, standaard maten. Nog een dressuurzadel erbij zou leuk zijn maar daar moet ik nog even mee wachten. Zit nog te twijfelen over een 2ehands of nieuw zadel dan maar voorkeur gaat toch uit naar een nieuw zadel ondanks de prijs.
Daar voor kan ik ook weer beter eerst wat doorrijden en zodra er fatsoenlijke bespiering op zit gaan kijken voor een zadel. Ik heb er ook 2 en liefst moet het zadel op beide paarden goed genoeg liggen natuurlijk.

Gea_thora; Welkom! Fijn dat je paard alles al zo snel oppakt.
Hihi grappig hoe dat zo snel went he! Krisje had nog nooit een deken op gelegd en die heb ik los in de wei voor de 1e keer een deken op gedaan. Begonnen als een soort dekje en rustig uitgevouwd. Volgende dag kon ik er al mee gooien :').

Murosch; Oh wat balen zeg!! Gelukkig zakt het af en ging het goed met de singel. Kan me goed voorstellen dat je je toch wel druk gemaakt hebt!

Hier met Baby goede balkentraining gedaan en gaan lessen bij een andere lesgeefster wat heel leerzaam was! Echt veel aan gehad. Vriendin die mij normaal lesgeeft is het ook eens met de nieuwe geleerde dingen dus dat is fijn. Merkte keer erop ook direct positief verschil.

Krisje gaat al iets beter. Dinsdag voor de 2e x ooit zelf op haar gezeten en ook voor het eerst gegaloppeerd :D. (Ze wordt nu sinds 2 x met slofje gereden omdat ze behoorlijk kan trekken en dat zo hoog doet dat is 0,0 te zeggen hebt. Dan is het gewoon onmogelijk om snel genoeg te zijn en een stille hand te houden met contact maar zonder spanning en zelf terug te trekken. Slofje is alleen bedoeld als blokkade op het moment dat ze dat doet. Maar met galopperen had ik hem toch korter gepakt omdat ik het nogal spannend vond :o Kan best voor een keer. Maar volgende x gaat die wel langer)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Actions really do speak louder than Words
and Promises mean nothing without Proof

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:28

xSannee dankjewel!

@pattypaard hele lekkere vakantie gehad! Slof tsjah ik heb er nog nooit mee gereden en vind dat ze verbrand moeten worden haha. Straks als je je zekerder voelt kan je dat doen. Vind het een hele leuke merrie! Beweegt volgens mij heel groot?

Gisteren avond mijn les gehad en wow.... Ik zat nog geen 5 minuten en toen kwamen er jagers tevoorschijn in het kand van de buren en ze waren ook echt aan het schieten! Hij vond het super spannend hoofd omhoog ondernek erop en rennen. Aan de ene kant was ik blij dat het gebeurde in mijn les nu kon ik het met hulp van mijn instructrice oplossen en volgende keer als er dus weer iets opduikt wat raar is haha kan ik dat hopelijk alleen oplossen met haar tips. Ze heeft het laatste stukje gefilmd voor mij zal is kijken of ik dat hier kan plaatsen her is zo'n verschil met 1 maand geleden!!

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:42

Dat is ook wel spannend nouklime, gelukkig heb je nu dus tools om hen rustig te krijgen!

Knap paard pattypaard! Heb Suits gezien ja maar dat was eigenlijk niet de reden voor Harvey haha. Ze noemde hem daar Harry en dan klinkt in het Engels leuk maar in het Nederlands niet. Wilde wel iets wat erop leek dus toen ben ik op Harvey gekomen :P

Dat is ook schrikken murosxh! Gelukkig viel het uiteindelijk allemaal mee.

Lekker dat Lars zo goed gaat Apple! Knappe fjord :D

Hier is het niet zo spannend. Hij was verkouden en de respulmin lijkt aan te slaan. Gister even kort aan de longe en hij hoestte niet meer dus dat is fijn. Noodrem ook geïnstalleerd want hij stopt soms niet met lopen :')

Mickey Finn ღღ L springen & L1 dressuur & B SGW paljaslaura @ [SGW-ITP] Eventingseizoen met mijn spook
Harvey ღღ Beleerd Youtube: Klik Instagram: Klik

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:56

Ben benieuwd nouk!

Laura, dat kende ik niet. Gelukkig werkte het. Hier hoesten er ook een paar, gelukkig niet die van mij.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:10

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:21

Ik heb gisteren niet zon hele fijne les gehad helaas. Het ging eerst wel heel goed tot we de rechtergalop gingen proberen. Ging niet hij sprong steeds links aan en werd heeeeel zwaar op rechts, echt als zijn gewicht erin zoals een fjord dat kan..

Was echt lastig op te lossen en ik raakte gefrustreerd. Echt balen want ik haat dat van mijzelf. Het is ook niet gelukt en ik voelde me er echt rot over. Nouja ik ga volgende week oefenen met sterker maken zodat het ooit makkelijker gaat.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:25

Xapple Rome is ook niet in 1 dag gebouwd! En links ging dus wel goed, dat is fijn!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:53

Geen paniek. Gelukkig bleef hij braaf. Paar maanden geleden had je je noet in kunnen denken hierom gefrustreerd te raken ;)

Nouk, bij mij werkt ie niet helaas!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:57

Nee is ook helemaal waar. Maar ik baalde gewoon zo van mezelf :o

MIJN ZADEL IS ER ! :):)

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 21:14

XApple ik was net aan het bijlezen en las eerst je post van gisteren en toen die van vandaag. Ik begrijp je frustratie heel goed, maar lees alsjeblieft zelf ook nog even je bericht van gisteren en hou daaraan vast. Jullie hebben in een korte tijd al zulke grote stappen gemaakt joh! Dit komt ook echt wel. Er moet ook iets om aan te werken zijn toch? Anders wordt het ook maar saai :(:)

Nouklime dapper in het donker. Ja die tijd komt er nu weer aan helaas. Is toch ook weer een stapje verder, nieuwe ervaring. Schaduwen door bakverlichting, wegfladderende vogels die uit een boom vliegen omdat ze in hun nachtrust worden gestoord, koplampen van langsrijdende auto's, nog genoeg om te leren.

Hoe veronia het voor elkaar heeft gekregen.. tja steigeren en tegelijk omdraaien en daarbij op een paal van de kippenren terechtkomen.

Pattypaard ik vind Krisje een prachtig mooi dier. Komt op mij nog wel jeugdig over maar dat zwaart wel uit nog. Wat leuk dat je er zelf weer op hebt gezeten, knap team!

Nouklime ik kan je filmpje niet bekijken nu maar hoewel je natuurlijk baalt als er opeens zulke stoorzenders je les komen verzieken maar het leverde een prachtig leermoment op natuurlijk!

Nou ik heb weer op veroon gezeten!! Gosh wat ben ik blij en wat was ze heerlijk braaf. Genieten man, mijn droompaardje.
Afbeelding
Afbeelding

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:02

Wauw wat ene schitterende foto’s! Zag ze ook al op Instagram. Mooi hoor!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:34

Prachtig zadel xApple!! Echt gaaf!

En wauw Murosch ziet er super ontspannen uit!

Iemand vroeg trouwens nog hoe hoog Fabian is, hij is 1,50

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 10:00

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:24

@sanne, oh super leuk dan! Stap draf en galop is toch al heel wat om mee te starten, haha :D
Mijne heeft een 2de hands zadel wat volgens de zadelpasser klein beetje krap was, maar ze loopt er gewoon heel goed onder en andere zadels pasten ook niet die ze bij had. Dus ik wacht nu nog even tot ik iets definitief ga kopen.

@nouklime, oh haha sorry belediging :+ Ik zie net je filmpjes en wat een verschil! Wel leuk en leerrijk trouwens zo dat filmpje met je instructrice erbij. Jouwe loopt ook in een net tempo seg!!
Klinkt spannend met die jagers, zou zelf ook helemaal geflipt zijn. Wel goed dat de reactie wel oke was!

@geathora, dat klinkt als een slimme voorbereiding. Komt helemaal goed! Mooi paard ook seg!

@melissa, gelukkig zaten er ook fijne stukjes in! Dat uitbreken zou die toch wel eens moeten gaan afleren niet? Heb je hem al eens beetje op z'n plek gezet wanneer je het voelt gebeuren?

Thnx iedereen voor de leuke commentaren op galop filmpje!! Uiteindelijk valt het ook wel mee ja, haha. Ik voel mezelf gwn zo een knoeier maar beter zo dan dat ik denk dat ik alles al kan.

@apple, Vrijheid he!! gewoon zo zelf kunnen doen en durven! Heb ik ook sinds kort en hout vasthouden dat er niks gebeurd, maar ik vind het heerlijk. Herkenbaar van die galop voelen haha, mijne is ook zo klungelig en ze springt wel aan maar dan is ze na een paar passen weer terug op rechts en dan heb ik niet eens kunnen voelen of het juist was :+
Zou van je laatste les echt gewoon proberen los te laten. Even goed kijken en nadenken van hoe ver je al komt! Baby steps!
Oh je zadel toch nog best snel aangekomen dan?? Of is dit nog niet in de juiste kleur? Wel mooi!

@murosh, zo klinkt akelig!! Gelukkig is het maar een zwelling seg, had vies kunnen aflopen!

Over Longeren, deed ik ook altijd eerst en mijn instructrice nooit en toen dacht ik oke kan ik ook wel hopelijk, en was echt geen probleem :+ enkel heeel soms als ze echt beetje gek wil doen dan pak ik haar even aan de longe.

@pattypaard, ziet er wel goed uit! Maar kan je door ontspanning dat hoge er niet afkrijgen?

@murosch , zo mooie foto's!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:29

Zo bijgelezen!

Met Callie gaat het goed!! Echt tof, kan zelf nu gewoon lekker opzadelen en rijden en goed oefenen. Vrijdag hadden we les en ging wel goed, maar als we wat meer vragen wordt ze echt enorm sloom. Hadden we een keer zweepje erbij gepakt, wat een verschil :+ gewoon in m'n hand houden ging ze al van doorlopen, haha. Toen ik hem wou wisselen bovenhands schrok ze wel, ging beetje loperig doen maar ze was zeker niet weg. moest zelf gewoon even alles herstellen want teugels in 1 hand en paard ineens lopen en zweep vast :Y) Maar eigenlijk wel een brave bange reactie!

We hebben ook geoefend op de galop, ze vind het heel moeilijk en gaat snel op haar voorhand. Maar gewoon veel doen en meepakken en hopen dat het voor haar straks makkelijker wordt om die achterhand mee te gaan gebruiken.

Ook een balkje gedaan eerste keer, vond ze wel oke. Eerste keer in draf wou ze springen :+ was echt hilarisch. 2de keer beetje wiebelig maar ze ging er braaf over. Instructrice heeft een filmpje gemaakt omdat we dachten dat ze nog eens zo grappig zou springen, haha.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:31

Mooi zadel trouwens apple!

K_M heel herkenbaar dat je amper wat hoeft te doen met de zweep. Ik heb hem er eigenlijk ook altijd boven en hoef niet te tikken ermee maar alleen op zo'n billen leggen is voldoende voor een reactie. Ben ook blij met het tempo dit was zeker niet hoe het ij het begin was haha toen was meneer zeer sloom. Of langzaam. Liever lui dan moe. Nee toen begreep hij het gewoon nog niet. Stoer dat ze zo over een balkje draaft! Ik moet dat misschien ook maar is gaan doen binnenkort.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 00:08

Pattypaard; wat een superleuk dier! Ziet er al fijn uit! Slof weg/losser komt vanzelf als het vertrouwen groeit!

Nouklime; oh dat is even schrikken! Inderdaad "fijn" om zoiets in de les op te lossen. Ik heb soms echt dat struikelpunten juist in de les niet gebeuren, dus dan is een oplossing zoeken soms heel lastig _O-

XApple; jammer van je les! Maar ach... kleine stapjes! Komt vanzelf weer! Vind het een leuke Fjord!! En gaaf zadel <3

Murosch; heftig van die paal zeg :o fijn dat je er weer op kon! Had haar al wel eens in topics langs zien komen, ziet er mooi relaxed uit!

Nouklime; wat een mooi verschil al op de filmpjes! Heel leuk! Dit soort vergelijkingen zijn het leukst *D
Dan zijn alle kleine stapjes bij elkaar opgeteld toch wel echt een grote stap!

K_m; stap, draf en galop is zeker al heel wat om mee te starten haha! Ze wilt heel graag werken, dus dat is superleuk en fijn.

Leuke schimmel heb jij, heb zelf een zwak voor schimmels dus iedereen hier is erg verbaast dat ik een valk heb gekocht _O- Klinkt al een goede les! Zweepje kan soms al heel wat doen zonder echt gebruik ja :+

Hier lekker bezig met grondwerk oppakken. Ze went aan steeds meer dingetjes en pakt het leuk op. Ze vond het heel gek als ik aan de rechterkant loop & met d'r werk dus dat is een goede oefening.

De eerste dag in de groep op de wei wist ze echt even niet wat d'r overkwam maar inmiddels staat ze er relaxt tussen te eten :+:

Afbeelding

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 14:42

@sanne, ah schimmels zijn ook wel leuk ja!! Heb alleen het poetswerk wel onderschat :+ Maar eigenlijk maak ik me daar niet zo druk in en is ze gewoon altijd vies, haha.

Vind jou paard wel echt heel mooi seg! Wat zijn de plannen uiteindelijk?

Ik heb vandaag weer met callie gereden. Ging wel goed! Ze ontspande heel erg op het laatst. Wel nog één keer een paar bokjes gekregen :+ Wou galop aanrijden, ging niet gelijk goed, dus ik denk ik vraag nog een beeetje door, maar dat stootte op protest :+ . Maar had der gelijk terug, en nu durf ik haar ook gewoon recht terug in draf te zetten waardoor ze gelijk beseft dat het niet uithaalt. 2de keer sprong ze gewoon mooi aan. :-)

Volgende keer toch maar weer een zweepje wegleggen gewoon en dan als ze sloom wordt evt even pakken want ze gaat toch echt snel heeeel traag lopen en dat is toch wel echt vervelend.

Ze ontspande ook heel erg vandaag, maar dan gaat ze toch wel heeel diep, en dan gaat ze ook heel traag. Moest er echt hard aanzitten, dus denk dat gewoon zweepje erbij en iets actiever dan toch beter is dan zo extreem zakken. Heb dan wel echt niks meer in m'n handen dus opzich wel fijn idee dat ik haar hier straks wel actief op kan gaan rijden.

(even 2 foto's uit het filmpje genomen)
Afbeelding
Afbeelding

En dan nog even manen geknipt en daarna lekker terug bij haar vriendje <3

Afbeelding
Afbeelding