[Volg] van oerpony tot therapiepaard

Moderators: RianneH, Melissa0304, Neonlight, balance, Ymor

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-18 13:26

Humpiedumpie schreef:
Wat een geweldig paard! Leuke update :)

Dankjewel! Ik ben zelf ook helemaal gek op hem.

pien_2010

Re: [Volg] van oerpony tot therapiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:52

Leuk topic hoor, echt een fijn paard maar zelf doe je ook echt rustig aan. Daarom is hij ook echt relaxed.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 22:27

pien_2010 schreef:
Leuk topic hoor, echt een fijn paard maar zelf doe je ook echt rustig aan. Daarom is hij ook echt relaxed.

Ik vind het inderdaad belangrijk om de tijd te nemen. Ik heb geen deadline waarop hij iets moet kunnen. Maar hij heeft alles verrassend snel onder de knie.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-20 13:08

Wow echt al super lang niets gepost zie ik. We zijn al 1,5 jaar verder. Nog steeds is hij giga braaf.
We hebben vorig jaar veel buitenritten gemaakt. We staan nu dichtbij het strand waar we zo naar toe kunnen rijden.

Afbeelding

Afbeelding

We kregen alleen problemen met zadels. Niets bleef liggen. Er was een heerlijk zadel aangemeten, maar ook die ging naar voren schuiven. Longeersingel, barebackpad idem.
Op aanraden zijn we in november gestopt met rijden, om eerst weer eens aan de hand te gaan werken. Hij stuwt namelijk enorm in zijn beweging waardoor alles op de voorhand terecht komt. Dat is voor zijn voorbenen natuurlijk ook niet bevoordelijk. We werken dus weer veel aan de hand, wat we allebei ook leuk vinden.

Ik stuitte een tijdje terug op de equibanden van Morgan Lashley. In overleg met haar dachten we dat het Kasper ook wel zou kunnen helpen om meer bewust te worden van zijn achterhand en zijn spieren beter te gaan gebruiken.
Hier zijn we nu dus mee aan het trainen.

Afbeelding

Verder is zijn lange bos er ook afgehaald en heeft hij nu een boogje.

Afbeelding

En naast serieus werken aan de hand, verbeteren van zijn houding/spieren hebben we ook tijd voor gewoon een beetje lol. :D