Coloured schreef:Zo'n klein stukje zou volgens mij juist een prima aanwijzing kunnen zijn dat er iemand in begraven is.
Ik stel het me zo voor:
Ik graaf een gat en schep de donkere laag die op de zandlaag zit eraf en gooi die op een aparte hoop.
Vervolgens graaf ik in de zandlaag het gat dieper en gooi het zand dat ik daarbij eruit schep ook op een aparte hoop.
Vervolgens gooi ik het lichaam erin en gooi het zand terug. Strijk het mooi glad en gooi vervolgens de zwarte grond er weer overheen.
Na een tijdje zakt de boel door het verteerde lichaam wat in. Bij het graven wat ze nu dus hebben gedaan geeft dat precies het beeld dat ze nu hebben gevonden:
Op een klein stukje een verstoorde grond die maar ietsjes (qua diepte) verstoord blijkt te zijn.
Ik zal wel te simpel denken.![]()
Maar ik zou verder graven daar.
En nog maar een keer de vraag: hoe bepaal je dat de grond werkelijk onaangeroerd is? Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar. Volgens mij doordat ze geen vermenging van grondlagen zien. Of heb ik het mis?
Volgens mij krijg je verschil in volume. Ben het met je eens dat er op de aangewezen plek wel wat dieper gegraven had kunnen worden.