Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Saaams

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 14:24

Wauw wat onwijs goed nieuws en wat een indrukwekkende video! Tof dat je het met ons deelt en wat een beloning voor al jullie harde werk!

Laerkens Beauty L1+2 dressuur

[o]

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 16:02

Super fijn zeg! Wat een opluchting moet dat zijn. Je kunt het verschil echt goed zien.

[ITP] Pony liefde
Diablo, River & Archie <3

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 18:20

Wat een geweldig nieuws Punz!!! Super, en idd wat een verschil tussen beide filmpjes. Was het op de eerste een en al slijm, dan nu nog af en toe een flotsje

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:11

Wat heftig, Tineke! Ik hoop dat de knhs coulant is. Daarnaast natuurlijk dat je lichaam je niet belemmert in je leven.
Punz, wat een goed nieuws van JJ!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 16:01

Geweldig nieuws inderdaad Ria! Betekent dat ook weer starten binnenkort? Of duurt mss weer even, is ook geen b-proefje natuurlijk!

Knap dat je mss M mag starten Tineke en hopen dat lijf en knhs meewerken.

Wij waren vandaag weer op wedstrijd in Westdorpe. Hindernis 3 had een zwarte plank in het midden, niks mis mee zou je zeggen, maar daar dachten de pony’s anders over. De eerste 3 rondes iedere keer een weigering op hindernis 3. Alleen Rocks deed zijn rondje in de B foutloos en was nog tweede ook. Ik had hem niet eens gevlochten ( niet helemaal duidelijk of dat nou meetelt in het laatste cijfer, algehele indruk. Maar bijna iedereen doet het). Dacht die gaat op stijl toch geen prijs winnen met z’n gehinnik het hele rondje, maar ging iets beter vandaag. Nog altijd de grootste lawaaimaker, maar er zit vooruitgang in.
Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 16:02

Beaut is dus niet de enige die plankjes maar rare dingen vind :=

In de B telt vlechten mee voor je stijl. Maar weegt niet zo hoog hoor.

[o]

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:11

O, telt dus toch! Misschien toch maar vlechten dan de vorige keer!
Afbeelding
Deze hindernis ( op de achtergrond) vonden ze dus helemaal niks!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:45

Mag ik hier ook meekletsen? Ik ben Caroline, 47 jaar en heb een KWPN er van 23 jaar waar ik alleen nog mee buitenrij. Nu denken jullie mooi niet :D maar......ik rij ook op de geweldige connemara van mijn vriendin. En daar heb ik ontzettend veel lol in. Ik heb nooit een ponytijd gehad en haal dit dus nu in! Het is een 17 jarige schimmelmerrie en we rijden buiten en zijn sinds kort ook lid van de club waar we gaan dressuren. In principe niet voor wedstrijden maar gewoon voor het plezier en om de pony lekker los te houden.
Ik ben heel gek op haar, ze is superlief, zet geen pas te hard als het niet hoeft :D . Ik vind het ras echt geweldig, we hebben nog een connemara op stal en ik ben behoorlijk besmet geraakt ondertussen! Zo erg dat ik na mijn paard ook een connemara wil.

Afbeelding

Afbeelding

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 19:06

Gefeliciteerd met de tweede plaats Birgit! Super tof :)

Welkom Caroline! Hoe heeft de pony? En wat is haar afstamming? Ze ziet er leuk uit :j

[ITP] Pony liefde
Diablo, River & Archie <3

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 19:20

Ze heet Sevilla van de Zonnehoeve, vader is Alex van de Zonnehoeve en moeder Thowra (ik hoop dat ik die naam goed schrijf) en volgens mij heet Thowra ook van de Zonnehoeve.
Haar roepnaam is Ilja.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 19:43

Tineke:hier en daar een flotsje zal JJ waarschijnlijk altijd wel blijven houden, waarschijnlijk heeft hij dat ook al zijn hele leven gehad denken ze in Utrecht. Ik blijft dus wel zo'n 2 keer in de week preventief stomen. Als er dan slijmvorming is, blijft het dan dun en kan het er makkelijk uit.

En als alles goed gaat wordt JJ binnenkort wel weer gestart. We zijn natuurlijk vanaf eind augustus al wel weer bezig geweest met zijn conditie opbouwen en als onderdeel van de behandeling ook ( regime vanaf augustus was 7 weken dagelijks stomen én direct daarna een half uur beweging geven) en sinds de een na laaste controle, nu zes weken geleden , is hij weer normaal aan het werk gezet. Natuurlijk wel rustig opgebouwd, en aanvankelijk met heel veel stapstukken, en niet veel langer dan een half uur, maar stap voor stap wel steeds meer. En het moet gezegd: hij loopt alsof er niets gebeurd is, alsof hij niet een half jaar stilgestaan heeft, alsof hij níet pas zes weken geleden weer stap voor stap "echter" aan het werk gezet is.

Natuurlijk is de fijnafstemming op momenten even een aandachtspuntje en moet hij er soms aan herrinnerd worden dat de "vakantie" voorbij is. Maar hij loopt eigenlijk al weer zo fijn dat de eerste start niet lang op zich zal laten wachten ( als hij gezond blijft natuurlijk... Want dat is wel weer heel duidelijk geworden: paarden zijn toch kwetsbare wezens)

Birgit: Gefeliciteerd!! Knappe Rocks, en wie weet leert hij het ooit nog eens... Zwijgend zijn werk doen :) En jammer van des stop op het balkje. Is dan toch een kwestie van kilometers maken, en heel veel zien. Gelukkig was ze niet de enige die het kennelijk een enge hindernis vond.

Caroline: welkom!!
Zeer benieuwd naar je pony inderdaad, en leuk dat je hier mee komt kletsen!

Edit: zie dat je al gereageerd hebt. Bekende fokkerij natuurlijk, de Zonnehoeve. En Alex is als ik het goed heb echt een heel goede sportpony! ( uit Iltshi en Bibi van de Leliaard)
Thowra komt uit een van de Arenbosch merrie , en met Brimstone van Graafsjanshof als vader..

Duss...
Euhh... Voor als je het nog niet wist... Je rijd een heel leuk gefokte Connemara!! Gaaf hoor :j :j

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-18 20:21

Welkom Caroline en gefeliciteerd birgit, toch mooi een lintje!
Ik zal maar geen foto's uploaden hoe Kiet reageert als ze een balk ziet.... := _O- dus sowieso respect voor alle springers

Nikita <3 [o]
Endurance klasse I + 3, eindstand

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:24

Heeft Kiet niet de spring genen van haar pa meegekregen? Nu zijn we nieuwsgierig naar de foto.

[o]

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-18 20:34

Springgenen zeker, maar de uitvoering ervan _O-

Ik heb een paar keer met haar gesprongen, maar op alles reageert ze hetzelfde. Zelfs balkjes lopen doet ze niet aan. Ik heb het maar gewoon opgegeven :'). Als er een boomstam ergens ligt in het bos, no problem, maar stel je voor dat er een paardetende balk in de bak ligt. Dan KAN je toch helemaal niet meer lopen, laat staan blij kijken.

Afbeelding

Afbeelding

_O- _O- _O-

Laten we zeggen dat ik blij ben dat ze andere dingen wel leuk vindt :'). Deze merrie-kop heeft ze trouwens met alles wat stom is hahaha.

Nikita <3 [o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:51

Gekke Kiet. Dat hebben ze gelukkig dan niet gemeen.
Beaut is echt een type als er links een boomstammetje ligt, schieten we ineens naar rechts, of andersom := Erover heen is niet zo eng.
Roep tegenwoordig maar: pas drrrrrr op! Dan weet ze genoeg :+

Twee weken geleden reden we met een stalgenoot. Ik riep al hard, pas op we komen naar links! En hop, daar ging ze. }:0

[o]

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-18 20:57

Kiet stopt gewoon met lopen :'). In het begin kreeg ik haar nog wel over huppeltjes heen. Nu ga ik het niet eens proberen als iemand in de bak aan het springen is, dan word ik alleen maar chagerijnig omdat ze dan echt fullblown-merrie-modus aan heeft dan :+

Nikita <3 [o]

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 23:11

Caroline: jij rijdt op een zus van de mijne! Oké...halfzus, maar mijn O'Kay van de Zonnehoeve heeft ook Thowra als moeder. Wat leuk!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 10:39

Welkom Caroline! Ik ken Ilja en je vriendin en dochter wel. Gisteren hebben we elkaar niet gezien, maar waren we allebei bij de connemara cross lessen. Ik reed voor het eerst in jaren weer zelf mee. In beginners les, Imke natuurlijk met de meest gevorderden.Afbeelding
op de fb pagina van het stamboek lan je alle combinaties zien.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 13:43

Bedankt voor de leuke reacties! Esje, we hebben elkaar weleens gezien bij de crossles bij stal Kampinga.
Wilma, wat leuk dat je een half zus hebt van Ilja! Lijken ze op elkaar?

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 15:35

Nee, niet echt eigenlijk als ik naar jouw foto's kijk. O'Kay is half connemara, half holsteiner en ruim 1m 60. Ook is ze valk-kleurig, net al hun mamma. Ook jouw beschrijving ('gaat geen stap te hard') past eigenlijk niet bij mijn makkelijk te rijden, graag springende en redelijk voorwaartse en nuchtere merrie. Als je in dit topic zoekt op O'Kay vind je wel wat foto's, zodat je zelf kunt oordelen. O'Kay lijkt trouwens best wel op haar moeder en heeft een pony-uitstraling. Klopt het dat jouw bijrijdpony 17 jaar is? O'Kay is namelijk 16 en heet officieel Volturna, dus volgens mij 2 jaar jonger dan de S-jaargang van de Zonnehoeve, vandaar de vraag

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 17:20

Vandaag met Beaut naar springclinic geweest (fotos van de fotograaf komen morgen *\o/* )
Beaut was een pret raket. We springen niet erg vaak meer en dat kan ik echt terug merken, elke hindernis die nu op haar pad komt word echt aangevallen :+
Hele fijne tips kunnen krijgen om haar met wat meer rust en ontspanning rond te rijden waarbij ze haar enthousiastme uiteraard nog mag tonen.

Afbeelding

Afbeelding

En het andere leuke nieuwtje:
Beaut gaat morgen mee naar de Hofstede kliniek. Als het bevalt gaan we starten met een wekelijkse sessie aquatraining om haar soepeler en sterker te maken in haar bekken en lenden gebied. Zodat ze onbelast rug en buik leert ontspannen of aanspannen. Mede vanwege haar bekkenprobleem verleden gaan we hier denk ik veel winst uit halen wat betreft kracht en krijgen we straks een top galop knopje.

[o]

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 17:36

Saams, ik wil je toch een keer zeggen dat ik het bewonderenswaardig vindt hoe jij op alle mogelijke manieren probeert om je pony te helpen. Netjes!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 17:36

Birgit top gedaan toch! En idd knotten tellen mee. Jammer van de hindernis met het plankje maar ergens kan ik het me wel voorstellen het is ook een donkere plank in die verder vrij lichte hindernis.

Caroline welkom hier.

Saams ik ven benieuwd hoe het je gaat bevallen. Is het door een laagje water lopen of echt zwemmen? Wij zijn met Mel ook eens naar zoiets geweest. Een stapmolen met een laag water onderin zeg maar.
En heerlijk een fanatieke beaut met springen

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 17:53

wilma84 schreef:
Saams, ik wil je toch een keer zeggen dat ik het bewonderenswaardig vindt hoe jij op alle mogelijke manieren probeert om je pony te helpen. Netjes!

Bedankt voor je compliment! Alles voor de pony. Ze is inmiddels mijn topatleet dan moet ik er ook zo behandelen. En helaas is ze lichamelijk gewoon verwaarloosd geweest.

Tineke, het is een loopband. Hoeveelheid water is afhankelijk van waar je voor trainen wil begreep ik. Als het goed is komt Beaut voornamelijk in laag water omdat je dan de achterhand aanspreekt. Hoog water maakt je gewichtloos en is voornamelijk bij peesblessures.
Morgen word er gestart met wennen aan de aquatrainer dus er doorheen stappen en als dat zonder spanning verloopt mag ze zonder water kort op de band stappen. Dat word dan op die manier uitgebreid.

Waarom zijn jullie er bij Mel mee gestopt of was het gewoon eenmalige mogelijkheid?

[o]

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:01

Saams we mochten het toen een keer proberen en was echt leuk hoor en ik vind ook zeker dat t goed is voor de pony maar we vinden het leuker om zelf erop door water te stappen. En daarbij zijn de kosten best aardig en is het een behoorlijk stukje rijden. Speelde bij ons allemaal mee. Vandaar dat wij de keus op dat moment gemaakt hebben zelf vaker naar t water hier in de buurt te gaan.