Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

GaelleS

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 18:40

@Tijn8 : klinkt prima!!

@Rivano die laatste foto :') Lange teugelen is ook een strak plan :D

Lol Hoppit :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-18 18:47

Ik wandel, longeer, grondwerk en oefen aan de hand. 3 keer per week, maar afgelopen week nog niets gedaan. Morgen of zondag weer even grondwerken. Vaak is dat 15 minuten. Ze heeft al een zadel op haat rug gehwd (om te passen, zonder singel) en een pad met dekensingel. Nog geen bit. Dat wil ik in januari een keertje gaan introduceren. Dan kunnen we ook met dubbele lijnen beginnen. Ook wil ik binnenkort longeren met een barebackpad.

Ze wordt rustig van werken. Ze is ontzettend leergierig en ik heb totaal niet het idee dat ik haar overvraag oid.

Ze wordt beleerd in mei 2019. Dan gaat ze daarna lekker het land op en gaan we in oktober verder oppakken. Ze is dan 3,5.

Is dat te jong? Tja... Ik denk als je je gezonde verstand gebruikt, je een heel eind komt. ;)

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:09

Ik beleer mijn merries volgend jaar omdat ze gecertificeerd moeten worden (5 min tölten onder zadel) voor ik ze kan laten dekken.

Ik pak ze daarna pas weer op als ze 5/6 zijn.

Meer foto's en video's van Martje, Jack, sia, Rosa en Vaiana zien kijk dan op onze FB: https://www.facebook.com/Dreamteammartj ... Gu4Namea1I
het youtube kanaal over Fjord Martje en tinkertje Jack :D http://www.youtube.com/user/teiger150
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:21

GaelleS schreef:

Heb jij dat dan niet met jouw buffel :P Apple is mss net een 160 hoog of zo, dus op afstand zie je gewoon zo'n dikke shetlander met een Andreloncoupe. Staat ze naast je denk je echt 'holymoly maken ze daar singels voor?! 8)7 ' Lol en dat gecombineerd met een minikort ruggetje en knoertesnel op de plek kunnen draaien :') Heb mijn vriend er al op voorbereid dat ie best voor iets met een fork gaat, kan ie de knop vast houden in de hoop er op te blijven zitten :')

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-18 20:29

Hoppit schreef:
GaelleS schreef:

Heb jij dat dan niet met jouw buffel :P Apple is mss net een 160 hoog of zo, dus op afstand zie je gewoon zo'n dikke shetlander met een Andreloncoupe. Staat ze naast je denk je echt 'holymoly maken ze daar singels voor?! 8)7 ' Lol en dat gecombineerd met een minikort ruggetje en knoertesnel op de plek kunnen draaien :') Heb mijn vriend er al op voorbereid dat ie best voor iets met een fork gaat, kan ie de knop vast houden in de hoop er op te blijven zitten :')

:') _O- _/-\o_

Just my thought... Joy gaat richting de 160... :oo

~~~~Haidas Magic Joy~~~~

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:35

Jaaaa leuk!! Ik meld mij :D. Ook ik heb op mijn handen moeten zitten om niet in het 2018 topic te reageren.

Mijn Haflinger heet Hilana van de Edelweiss. Ze wordt eind maart 4 jaar. Ik ga écht beginnen met beleren wanneer de winter voorbij is. Ondertussen doe ik al veel loswerken en grondwerk met haar. We doen ongeveer om de dag / om de twee dagen iets, afhankelijk van het weer. Ik ben nu 2x met haar naar het bos geweest en ga binnekort naar het strand.

Hilana is echt een engeltje. 17 december is ze 1 jaar bij mij. Waar ze eerst heel snel schrok van mij, kan ik nu alles met haar doen.

Dit is dr:
Afbeelding

Afbeelding

♡Hilana van de Edelweiss
Onze avonturen volgen? www.instagram.com/hilanaedelweiss

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:37

Stamboekregels zijn soms wel bizar zo, maar begrijpelijk :P

Hhahah xD
De singel die hij aan heeft op de foto's is 1 meter lang :D hij heeft een barefoot zadel op met een wolletje over dus :)

Remark ik ben wel jaloers op mensen met strand in de buurt.. zalig dat!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:08

Meld zich

Onze 2. 5 jarige gaat volgend jaar naar de keuring en word dan ook beleerd.
Ze is een merrie van ferdeaux en kent momenteel op wat wandelen naar nog niets. Ga zelf beginnen met de eerste beginselen van het longeren, een hoofdstel, singel etc dan gaat ze daarna naar de keuringssstal

Gaat om de merrie rechts

Afbeelding

Naambordjes, portretten en meer
Geschilderd met aquarel, olieverf of gebrand met pyrografie
https://mjsartonwood.weebly.com/#

Barbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:48

Wat leuk om dit topic te blijven volgen, zoveel verschillende paarden :)
Het is leuk om te lezen hoe het zich gaat ontwikkelen.

Hier dan mijn tuigpaard merrie Karolien even op de foto gezet, tijdens het benen wassen :+
Ik had in het begin van dit topic al eens over haar geschreven.
Maar ze is 3.5 jaar, is onlangs beleerd voor de wagen en dit ging heel makkelijk.
Ze zal verder worden beleerd als rijpaard, misschien in het voorjaar dat het mennen nog wordt opgepakt maar ze zal voornamelijk onder het zadel gebruikt worden.

Ik heb er al een paar keer opgezeten, dit vond ze ook prima.
Niet gehangen aan het zadel, gewoon meteen opgestapt , een paar rondjes aan de longe gestapt en toen los.
Karolien maakt zich er niet druk om, ze moet nog wel het stuur nog wat beter leren maar dat komt wel. :D
Voortaan zal ik elke maandag een les hebben, zodat we wel goed begeleid worden.
Zolang het weer goed aanhoudt zal ik deze winter zo'n 2 a 3 x per week een half uurtje erop zitten.
En verder dagelijks even in de hand, poetsen, vastzetten, meelopen etc
Zodat ze goed gewend raakt dat ze gebruikt wordt en zich netjes gedraagt.

Afbeelding

Jila

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:55

belletjhee schreef:
Ik meld me ook! Afhankelijk van hoe Murphy zich lichamelijk ontwikkeld aankomende periode,wil ik volgend jaar rustig aan beginnen met zadelmak maken. Wel heeft hij wel eens een zadel opgehad!

[ [url=m/SxhCHd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IqC5qW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een onwijs gaaf paardje zeg!! <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 20:01

Seven mooie merrie!

Barbet wat een leukerd <3

Remark wat een leuke haf. Fijn dat er al zoveel vertrouwen is!

Vandaag voor het eerst met m'n mannen over straat gaan wandelen, Super braaf. Aan een lang touwtje liepen ze braaf mee. We gaan dit nu wat vaker doen. Voorlopig ga ik ze nog niet longeren. Eerst de winter maar doorkomen :')

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 20:03

Wij gaan twee dekensingels aan elkaar mogen knopen om het singelgevoel te oefenen :D :+
Net ook een gave Trekker True Talent voor mezelf op de kop getikt, maar de korte kussens lijken me ook net op Comtonnetje te gaan passen <3

Karolien is ook een mooi dier! De oude eigenaars van mijn pony zitten in de tuigers en Geldersen, sindsdien toch net wat meer waardering voor dat soort types gekregen :)

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Jila

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 20:10

Ik volg! Ik heb ruim een maand geleden een compleet groen paardje van 4,5 gekocht. Ze heeft enkel in de kudde gestaan, kende nog niks en was erg bang voor mensen. Wil haar aankomend voorjaar zelf bitloos gaan inrijden onder begeleiding. Nu alleen nog maar bezig met de basics zoals borstelen, hoeven uitkrabben etc. Ook wandel ik buiten met haar aan de hand om haar verkeersmak te maken, dat gaat erg goed.

Dit is Jila:

Afbeelding
Ik heb nog nooit eerder zelf een paardje vanaf nul beleerd dus ik lees graag mee.
Laatst bijgewerkt door Jila op 25-11-18 20:36, in het totaal 3 keer bewerkt

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 20:22

ik join ook! ik ben stiekem nu al begonnen ipv 2019, maar doen alles op een heel rustig. we zijn in september wat fanatieker aan het trainen, en afgelopen dinsdag heb ik voor het eerst les gehad. daarin hebben we voor het eerst gedraafd wat ze supergoed oppakt!
Willow is een 7 jarige tinkermerrie. ze heeft haar hele leven op het land gestaan in Ierland, en was zadelmak toen ik haar gekocht had, zo'n 4 maanden geleden. ik ben haar bitloos aan het beleren
Afbeelding

W W W. P D G - F O T O G R A F I E . N L Stagor <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 21:24

Bedankt am. Horses

Mooie tuig merrie, zit genoeg body op :j ik hou er van

Mooie foto van je tinker de kleuren erachter echt prachtig

Hier gestart met een deken nou dat was een piece of cake, kon hem er wel opgooien geen reactie. Het is zo'n makkelijk dier <3

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 21:26

Telt een paard dat dit jaar zadelmak is gemaakt maar meer niet om volgend jaar door gereden te worden ook? _O-

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 21:47

GaelleS, dat kan ik mij voorstellen. Ik voel mij ook echt bevoorrecht dat ik zo dichtbij het strand woon.

Dat is fijn Seven. Hoe krijg je haar dan terug? Zadelmak of al licht aangereden?

Heerlijk dat dat zo kan Barbet! Ik denk ook dat als er vertrouwen is, dat het beleren een stuk rustiger verloopt.

AM_horses, gewaagd om met twee paarden voor het eerst naar buiten te gaan. Altijd fijn als zo’n eerste keer goed verloopt.

Wat een leukerd Jila, welk ras is het?

Prachtige foto xpattustagor! Wat lekker dat jouw paard helemaal heeft kunnen uitgroeien.

♡Hilana van de Edelweiss

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 21:56

Ze gaat eerst puur aan de hand getraind worden voor de keuring als dat voorspoedig gaat zou ik dr ook graag een ibop zien lopen. Daarvoor word ze dan ook goed zadelmak gemaakt maar dat is volledig afhankelijk van hoe ze het allemaal oppakt :D

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-18 22:07

Cioccolato schreef:
Telt een paard dat dit jaar zadelmak is gemaakt maar meer niet om volgend jaar door gereden te worden ook? _O-

Tuurlijk! Beleren is een groot woord he :P

Leuk al die verschillende paarden en disciplines!

Vandaag lekker een stukje gewandeld met Joy. Heel erg braaf (zelfs een beetje praatjes al := ). Houten brug voor de derde keer is nog steeds geen probleem. Evenals voorbij razende auto's, motoren, fietsen en scooters. Gras is veeeel belangrijker!

Afbeelding

ja ik weet... hoe durf ik op pad te gaan met een ongepoetst paard... ;) Ik poets haar hooguit eens per week. Ze heeft het huidvet hard nodig aangezien ik vind dat ze prima zonder deken kan :D

~~~~Haidas Magic Joy~~~~

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 22:12

Leuk topic !

Ik ben ook van plan mijn welsh volgend jaar te gaan beleren voor de wagen.
Hij is nu 2,5 dus mag hij nog lekker deze winter door kind zijn.
Ieder geval wil ik met hem het lange lijnen en wat longeerwerk doen en dan loop van 2019 voor de wagen.

Pas alvast wel zijn nieuwe hoofdstel gepast :D
Afbeelding

Afbeelding

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 22:24

Ik heb me wel aangemeld, maar ik heb mijn jonkie nog niet voorgesteld.

Ik heb een 2,5 (volgendjaar 3) kwpn. Hij heeft altijd aan huis gestaan samen met mijn ruin, en dit gaat super goed. Ik ben wel al een klein beertje begonnen met wat grond werk, vooral leren luisteren. En een beetje logeren. Hij pakt dit allemaal super snel op, waardoor het moeilijk is om hem bezig te houden. Want ik wil zeker niet te veel met hem doen. Nu het wat kouder wordt zwakt dit ook af....

Ik vind het leuk om te zien dat er veel verschillende paarden in dit topic zitten, ik ben ook erg benieuwd hoe het volgend jaar allemaal gaat lopen met iedereen.Afbeelding

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 22:31

Leuke bles!

Nou dan meld ik me ook aan. Heb een 3,5 jarige spring merrie. In juli zadelmak. Tot nu toe hobbel ik er zo'n 2 a 3 keer per week mee, regelmatig vakantie. Of erop of aan de longe. Ongeveer 10 minuutjes om haar zadelmak te houden zeg maar. Galopje beide kanten op lukt en meer hoeft ook niet. Ze is drachtig dus gaat lekker met zwangerschapsverlof een hele poos en dan volgend jaar gaan we het serieus rijden wat oppakken. Of opnieuw zadelmak maken, ben benieuwd _O-
Erg nuchter dier en onwijs fijn in de omgang.
Afbeelding

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 22:45

@seven, ahaa oke! Wat is ibop als ik vragen mag?

Gimme_joy, dat ze willen eten is voor mij altijd een goed teken, dan valt de stres wel mee +:)+

Wat een heerlijk koppie heeft jouw welsh Happinez!

♡Hilana van de Edelweiss

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 23:30

Ik had me in het 2018 topic wel gemeld maar niet van gekomen ponylief echt te beleren := Hopelijk lukt het in 2019 wel haar voor de kar te krijgen! En dat programma loopt sowieso tot tegen de lente! Dan breng ik haar weg om beleerd te worden. Maar eerst een plekje zoeken daarvoor.

We zijn wel al actief op strafkamp om de vetjes er af te krijgen en conditie op te bouwen *\o/*
Afbeelding

Mijn 3.5 jarige Welsh Mountain merrietje :D

Voordat ze geschoren was
Afbeelding

[KS-MK] Fflur wordt mama! 2020 veulentje verwacht
Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

Kitty
Powys Fflur-Coch (Islyn Buzz × Rhyd-y-Felin Story

Powys Poppy (Powys Stardancer × Powys Shon)
Joppe

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 08:42

Ik hoop dat ik dit jaar mijn arabische ruin kan gaan beleren. Hij is inmiddels 9 jaar oud en ik heb hem sinds maart bij mij op stal staan. Hij heeft vroeger waarschijnlijk iets meegemaakt waardoor hij rijden ontzettend eng vind. Ik heb een keer op hem gezeten (afgelopen zomer) maar de keer erop is hij weer heel erg in paniek geraakt waardoor ik gevallen ben.

Hierna heb ik het niet meer geprobeerd, maar ik wil het in de lente wel weer gaan proberen. Op dit moment is het belangrijk om hem zo comfortabel mogelijk te krijgen met het zadel in elke situatie. Ook ga ik aan de lange lijnen werken om hem te leren dat hij ‘alleen’ voorop moet lopen, zonder dat hij mij ziet. Ik ben ook veel bezig met Natural Horsemanship. Hij gaat dan ook bitloos beleerd worden ;-)

Afbeelding

IG: @Equisophie.nl