[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Amandavd

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:18

Klinkt erg goed Iris, waar heb je die gekocht?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:24

Amerika. :')

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people or a kerstman who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:16

Ik hen die van catrice.
Blijft ook goed zitten.
Dating joe black heet ie

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:30

Emmaa_ schreef:
Ik lurk hier nog altijd vrolijk mee, heb een tijd helemaal geen make-up gedragen (gebeurt wel vaker in de zomer) maar heb zowel m'n skincare als make-up routine weer een beetje onder de knie en dus ook mijn lijstje:

(mix tussen high-end en budget)
Primer: The Ordinary
Foundation: The Ordinary (aanrader, veel kleuren te krijgen en heel vriendelijk voor de portemonnee)
Concealer: MAC of Catrice
Poeder: Revolution
Highlighter: Jeffree Star
Wenkbrauwen: Catrice setje
Eyeliner: Kat von D
Oogschaduw: Urban Decay of Juvia's Place
Mascara: Etos
Fixing spray: Urban Decay
Kwasten etc: Een goedkope namaak-beautyblender, losse kwasten van her en der (wat duurdere losse kwasten gemengd met setjes van Aliexpress etc)

Ik gebruik sinds kort ook een the coverage foundation van The Ordinary, erg fijn!
Welke primer gebruik je? Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.

28-11-2014 05-02-2017 25-11-2017 [o]

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:38

Jellybeans schreef:
Ik gebruik sinds kort ook een the coverage foundation van The Ordinary, erg fijn!

Ik gebruik de high adherance silicone primer, ik vind hem super fijn maar hij is wel echt heel silicoon-ish dus daar moet je wel van houden. Ik gebruik hem icm de serum foundation, ik heb niet heel veel nodig, meer wat donkere plekjes even uitstrijken.

Ben ook weer helemaal terug op de skincare van the Ordinary. Heb ondertussen een heel streng regime voor mezelf wat ik voor het eerst ook echt volhoud en mijn huid is sindsdien niet meer vettig te noemen, eerder gewoon 'normaal'.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:43

Iemand die nog tips heeft voor een wat glossy nude lippenstift van mac? Ik zie met al die verschillende finishes de bomen door het bos niet meer :+
Maar dus geen lipgloss, maar iets dat wat meer glanst dan de satin-finish.

Rose doe niet zo gek
Schuif eens effe op
Want er is heus nog plek
Plek voor Jack

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:52

VivaGlam 5? Is een lustre finish

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:53

Of een Cremesheen zoals Modesty.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:18

Ik denk dat lustre de finish is die ik zoek :j Dat is dan al een eerste shift _O- (Waarom heeft mac zoveel kleurtjes?)

Rose doe niet zo gek
Schuif eens effe op
Want er is heus nog plek
Plek voor Jack

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:34

Thanks! De dupe heb ik, vind m iets te oranje. The Ordinary heb ik ook een foundation van, erg fijne!

[o]

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:35

Omdat wij dan zoveel kunnen kopen :P

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:41

Iris82 schreef:
Ik heb btw een hele goede youtube video gevonden over wings met hooded eyes. Moet m eens opzoeken. Hele andere techniek weer.

Oh jeetje wat naar van die natte ooghoeken door operatie. Echt pech hee... :( Ik ben benieuwd naar de videos. Ik gebruikte de Too Faced eyeliner. Die was heel goed. Heb nu de super skinny marker van nyx die is was minder moet ik zeggen... :P

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:45

Emmaa_ schreef:
Jellybeans schreef:

Ik gebruik de high adherance silicone primer, ik vind hem super fijn maar hij is wel echt heel silicoon-ish dus daar moet je wel van houden. Ik gebruik hem icm de serum foundation, ik heb niet heel veel nodig, meer wat donkere plekjes even uitstrijken.

Ben ook weer helemaal terug op de skincare van the Ordinary. Heb ondertussen een heel streng regime voor mezelf wat ik voor het eerst ook echt volhoud en mijn huid is sindsdien niet meer vettig te noemen, eerder gewoon 'normaal'.

Ik ben onlangs ook begonnen met een regime van Ordinary!! Superpositief over, vooral omdat ik per dag een beetje kan bekijken wat mijn huid nodig heeft (puistjes vs. droog vs. vet vs. schilfers :') Echt top)

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:01

Heeft iemand hier nog tips voor wenkbrauw producten? Ik heb wel wenkbrauwen alleen ik verleng ze altijd iets en zet de voorkant wat aan. Gebruik altijd een potloodje om een vorm te tekenen en kleur het dan in met wenkbrauwpoeder, oogt mooi natuurlijk vind ik. Alleen probleem is dat wel mijn wenkbrauw weg is als ik bijvoorbeeld een coltrui uittrek.
Heb toen een wenkbrauwgel van NYX gekocht en daarmee het een beetje aangezet, maar dit ziet er al zo ontzettend snel onnatuurlijk en plakkaat achtig uit. :( Het enige positieve er aan is dat idd de wenkbrauw beter blijft zitten, maar echt mooi effect vind ik het niet.

Dus als iemand nog een topper daarvoor weet hoor ik het graag :D

JM :#

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:32

More Brows. Ik kreeg 'm in m'n Goodiebox en ik ben superfan! <3

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people or a kerstman who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:39

Shaggy09 schreef:
Heeft iemand hier nog tips voor wenkbrauw producten? Ik heb wel wenkbrauwen alleen ik verleng ze altijd iets en zet de voorkant wat aan. Gebruik altijd een potloodje om een vorm te tekenen en kleur het dan in met wenkbrauwpoeder, oogt mooi natuurlijk vind ik. Alleen probleem is dat wel mijn wenkbrauw weg is als ik bijvoorbeeld een coltrui uittrek.
Heb toen een wenkbrauwgel van NYX gekocht en daarmee het een beetje aangezet, maar dit ziet er al zo ontzettend snel onnatuurlijk en plakkaat achtig uit. :( Het enige positieve er aan is dat idd de wenkbrauw beter blijft zitten, maar echt mooi effect vind ik het niet.

Ik gebruik de ABH Dipbrow Pomade daarvoor. Veel vinden die heel heftig maar het is maar net hoe je hem gebruikt. Ik verleng mn wenkbrauwen er wat mee (taupe is exact de kleur van mijn eigen wenkbrauwen dus dat zie je niet!) En ik vul eventuele gaatjes op. Heel lichtjes waardoor het er niet nep uitziet, maar het ziet er dan toch strak uit. Én het blijft de hele dag muurvast zitten. :D

28-11-2014 05-02-2017 25-11-2017 [o]

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 07:50

Jellybeans schreef:
Shaggy09 schreef:

Ik gebruik de ABH Dipbrow Pomade daarvoor. Veel vinden die heel heftig maar het is maar net hoe je hem gebruikt. Ik verleng mn wenkbrauwen er wat mee (taupe is exact de kleur van mijn eigen wenkbrauwen dus dat zie je niet!) En ik vul eventuele gaatjes op. Heel lichtjes waardoor het er niet nep uitziet, maar het ziet er dan toch strak uit. Én het blijft de hele dag muurvast zitten. :D

De dipbrow pomade is wel alleen echt hetzelfde als de NYX gel, dus precies wat ze eigenlijk niet wil.

Ik zou blijven werken met potlood en poeder. Dat houdt toch het meest natuurlijke resultaat. Zorg dat je het goed primed en set. Dus oogschaduwprimer en setting spray. Dat helpt al. En verder leren eraf te blijven.

I'm not weird, I'm limited edition :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 09:14

Ik heb het HEMA wenkbrauw potlood met spooli, de NYX microbrow "potlood" en een oude Essense oogschaduw die ik als perfecte kleur in mijn wenkbrauwen gebruik en Essense make me brow gel + HEMA clear gel. Werkt perfect. Ik heb ook een pomade maar dat effect vind ik bij mijzelf minder mooi.

You Know Who◞ ~ ykw-gypsyhorses.com
Eigen fok Irish Cobs met een bijzonder kleurtje
Palomino merrieveulen met goede afstamming te koop!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:33

Ik prime en set het momenteel al. Alleen als ik bijvoorbeeld iemand een knuffel geef vind ik het wel heel awkward als mijn wenkbrauw daarna ineens half verdwenen is :+

Heb wel even gekeken naar de ABH pomade maar vind (van wat ik op de fotos zie) het toch teveel zo´n insta brow look geven, wat mooi is, maar ik heb het liever wat minder opzichtig.

JM :#

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:33

Heb je wel eens (doorzichtige) wenkbrauwgel geprobeerd? Onder andere Hema heeft er een die niet te duur is. Dat zou net dat laatste beetje kunnen setten?

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

[So that I never feel alone again]

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 20:55

Hier iemand bekend met het merk L.O.V.? Zag het nieuw bij onze etos. 2 mascara's meegenomen om te proberen. Lagen leuke spullen bij.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:35

Ik zag 't ook bij de Etos. Ben benieuwd naar je ervaringen. :)

Figaro schreef:

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 22:02

Joo wat een leven hier weer! Gezellig.
Ik pleur er even een foto in van mn laatste looks!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Primer: Urban Decay of een transparante losse poeder!
Foundation: Urban Decay / Estee Lauder
Concealer: Tarte / Urban Decay
Poeder: NYX / Urban Decay / MAC
Highlighter: Ik en highlighter hebben geen relatie
Wenkbrauwen: Mac / anastasia
Eyeliner: Urban / dior / nyx / essence
Oogschaduw: Urban Decay / Juvia’s place / Colorpop / nyx
Mascara: Urban / Lancome / mac / chanel / BE
Lipstick: Heb er veel te veel. Vooral mac / urban decay / nyx / jeffree star / en i love de lipgloss van Etos eigen merk
Fixing spray: Urban Decay
Kwasten: urban / mac / real techniques (maar ik heb een kwasten verslaving dus dit blijft veranderen)

black is my happy color

· instagram: _velvetblack ·

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 22:25

Vanmiddag toevallig een LOV oogschaduw palette meegenomen bij Etos :) wilde eigenlijk kijken wat ze van revolution hadden, de ene winkel heeft meer dan de andere, maar ze hadden niks meer. In ruil daarvoor een heel mooi vol schap met LOV. Was erg onder de indruk van het schap! Ik heb deze meegenomen:

Afbeelding
Dit is niet mijn foto.
Wel wat aan de dure kant €16,99 maar hij swatchte zo mooi in de winkel ik wou hem echt hebben :D vanmiddag snel een look mee gemaakt (ik plaats geen foto’s van mijzelf sorry ) en echt mooi! Blend super, mooi pigment, niet droog/poederig en geen fallout. de shimmers zijn echt top en vooral die witte shimmer knalt echt, dus kan het zeker aanraden! Ik heb geen aandelen haha :D

Verder nog niks geprobeerd van dit merk, alleen dit palette.