Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:23

Heel leuk als die verschillende soorten paarden. Heel erg benieuwd hoe ze allemaal het werk op gaan pakken.

Florenzzo en Laban genieten nog vollop van het spelen. Weer of geen weer :+ Ze hoeven voorlopig nog niks van mij, buiten de basis dingen om.

Afbeelding

Amber_anne

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:48

Jeetje wat een leukerds er weer bij! Iedereen gaat in het voorjaar beginnen of zijn er ook mensen tussen die beginnen met inrijden in de winter

Die van mij is gister aangekomen en valt meteen goed in de kudde gelukkig. Gister was ik ook totaal niet interessant dus straks maar erheen en poetsen op stal

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:50

Nou ik heb mijn zadel aangepast aan een ander paard. Dus mijn 3 jarige heeft officieel vakantie. Ze is opgeleid tot een galopje links en rechtsom. Een balkje kent ze ook. Maar volgend voorjaar ga ik er weer op en ben dan erg benieuwd waar we dan staan!
Afbeelding

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:09

Ik heb de mijne vandaag enkele rondjes gelongeerd met het zadel erop, voornamelijk stap en draf. Geen stap verkeerd gezet, heerlijk! :D
Geen beeldmateriaal van helaas, het was al donker. :')

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:40

Ik zal nog een zadel aan moeten schaffen. Moeder en dochter zijn zo anders in bouw, ik krijg dat zadel niet netjes op de rug van dochter.

Mijn moedermerrie is dus flink goed verpest door met een verkeerd zadel gereden te zijn (kapot zadel), dus nu ben ik extra huiverig. Hoe doen jullie dat? Gewoon tweedehandsje erop en wel of niet laten checken door zadelmaker? Ze veranderen nog zoveel....

Zelf ga ik de zadelmaker laten komen en kijken of ze jog iets voor me heeft, maar hoe vaak zou zij terug moeten komen?

Edit: heb wel veel ervaring met jonge paarden, maar altijd van anderen. Met die van jezelf wil je het toch extra goed doen

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:47

Ik longeer nu met een 'oud' zadel van mijn overleden paard. Dit past niet super goed, maar aangezien er geen ruitergewicht op komt en het enkel wennen is aan het zadel gebruik ik dit nog. Daarna ga ik een boomloos zadelpasser laten komen (ik heb een Freemax Western op het oog). De bedoeling is om met het boomloos zadel te beleren. Het enige nadeel zal waarschijnlijk zijn dat ik zelf niet even in het zadel kan zitten tijdens het passen. :')

Barbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:58

Hier is ook van de week de zadelmaker geweest, ik had nog het zadel van mijn vorige overleden paard.
Maar gelukkig past het ook op dit paard, alleen moest het wat opgevuld worden om helemaal goed te krijgen.
Morgen zou ik mijn eerste les hebben, ik hoop dat het door kan gaan.
We hebben alleen een buitenbak en het zou veel gaan regenen morgen.
Hopelijk valt het mee!

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:24

Ik heb twee westernzadels in verschillende maten, een endurance en een dressuur dus ik kan er vast wat op leggen.
Maar bij Malik is het ook alleen om te wennen dus dan is het al snel goed, we gaan toch nog niet werken met zadel.
Ik verwacht dat mijn dressuur sowieso goed ligt, dat zadel past overal op. :=

Amber_anne, wat fijn dat het gelijk klikt in de groep!

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:31

Myrth97 schreef:
Ik zal nog een zadel aan moeten schaffen. Moeder en dochter zijn zo anders in bouw, ik krijg dat zadel niet netjes op de rug van dochter.

Mijn moedermerrie is dus flink goed verpest door met een verkeerd zadel gereden te zijn (kapot zadel), dus nu ben ik extra huiverig. Hoe doen jullie dat? Gewoon tweedehandsje erop en wel of niet laten checken door zadelmaker? Ze veranderen nog zoveel....

Zelf ga ik de zadelmaker laten komen en kijken of ze jog iets voor me heeft, maar hoe vaak zou zij terug moeten komen?

Edit: heb wel veel ervaring met jonge paarden, maar altijd van anderen. Met die van jezelf wil je het toch extra goed doen

Ik heb ingereden zonder zadel/met barebackpad.
Zojuist van de week zadelmaakster erbij gehad, nu krijg ik een zadel om een maandje mee te oefenen om gewend te maken aan bungelende beugels, deze past goed maar heb ik natuurlijk nog niet opgezeten. daarna krijgt ze een op maat gemaakt zadel. Ze is nu 5.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:34

Zadel van mijn overleden paard past niet op mijn jonkie. Heb het wel gebruikt om alvast te oefenen, dat was geen probleem.
Wil in het voorjaar zadelpasser laten komen. Misschien dat ik er de eerste paar keer wel op ga met een barebackpad.
Overweeg een Deuber zadel maar heb daar nog nooit op gereden en diensten zijn best prijzig..

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

[KS-ITP] Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling
[BEH] Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:34

Paar weken geleden is voor mijn andere paard de zadelmaker geweest, maar helaas paste het zadel van mijn rij paard niet heel goed op mijn jonkie. Ik had ook nog een spring zadel liggen en volgens hem paste dit zadel wel dus dat leg ik er nu gewoon op. Het andere is eigenlijk net iets te lang.

Vandaag heb ik hem even gelongeerd, en zelfs met de regen was hij braaf.

Ik kon het toch niet laten.
Afbeelding

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 23:21

Even spammen! Zo trots op mijn guppie! <3 *\o/*

sorry voor de bagger kwaliteit... :roll:

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:37

Ik heb momenteel 3 zadels. Een oude en 2 goede. Ik heb afgelopen jaar een nieuwe gekocht op maat van 1 paard. Toevallig paste die ook op mijn 5 jarige, de 2 goede zadels dus. Mijn 3 jarige past dus niet zie 2.

Ik heb alles van wintec. Ligt als een huis, zit voor mij prima. Dus ik heb mijn 3e zadel aangepast aan mijn 3 jarige met de boom maat.
Nu is mijn 5 jarige veranderd, en heb ik mijn 3e zadel aangepast aan haar en kan ik dus min 3 jarige niet meer rijden. Komt voor mij mooi uit. Maar ik zou zo nog een extra zadel erbij kopen. Daarom ben ik blij met m'n betaalbare wintrcs. Ik kan er 5 van hebben, waar een ander maar 1 heeft van 2000 euro.
Zo heeft ieder z'n eigen ding.
Ik kan de boommaat verwisselen, ik kan de kussens van cair zelf bij vullen of er vulling uit halen. Is zacht, maar niet te zacht. Niet te hard.

Heb gelukkig eigenlijk nog niet gehad dat ze niet passend te krijgen zijn op mijn paarden. Maar ben er bewust van dat dit wel Kan en ik dus naar een ander zadel moet uitwijken. Dan laat ik een zadelmaker komen.
Overigens laat ik mijn huidige zadels wel regelmatig even controleren
En nooit een paard met rug klachten. Zelfs niet op de foto. Dus tot nu toe ben ik erg tevreden met m'n tuig.

Overigens vind ik echt echt echt belangrijk dat die rug vrij ligt. Hoe snel je beland op die rug is niet normaal. Het lijkt kaal goed te liggen, maar stap je erop zak je op de rug met zadel en al. En dat hebben sommigen niet door

Edit. Heel veel typfouten

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:32

Hier gelukkig geen zadels, alleen een tuig maar zoiets is makkelijk op maat te krijgen :)

Gimme_Joy : wat gaaf zeg, Super braaf paardje zo!
Nicky : Ook getraind in de regen zie ik :') Lekker weertje, en fijn dat hij braaf was!

Hier alles op laag pitje, heb afgelopen zaterdag de nieuwe weide bij mijn schoonopa in orde gemaakt. Alle omheining staat en we gaan ze hopelijk deze week overzetten. Dan kan ik ook direct weer met lina aan de gang O:)

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:36

Oh hoe leuk. Helemaal gemist je gaat verhuizen! Spannend hoor

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:47

Ja zo druk gehad dat ikgeen tijd had om het te melden :P
Ze staan nu tijdelijk bij huis maar heb van opa dat land ter beschikking gekregen. Is ongeveer een hectare waar nog wel 30cm gras op staaat. Dus ze kunnen lekker op gras blijven :D

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:02

Welkom alle nieuwe!
@Sas, ik vind jouw Welsh Cob echt helemaal geweldig! Mooi dier.
@Nynkster, gefeliciteerd, zie dat je jarig bent! leuk dat je gaat verhuizen. Hebben ze daar een schuilstal, of kunnen ze snachts op stal?

Ik heb het weekend niets met Odin gedaan. Was zelf niet helemaal fit en was ook vies weer :o
afgelopen vrijdag nog gelongeerd en dat deed ie heel braaf.
Morgen maar weer eens wandelen of longeren, weet nog niet waar ik zin in heb.

Ik heb trouwens het geluk dat mijn Massimo trail zadel van mijn overleden haflinger aan te passen was op mijn fjord. Dit is zo'n fijn zadel en was nieuw behoorlijk duur in aanschaf (zeker voor een student, haha) dus ik kan volgend jaar lekker rijden met een goed passend zadel _/-\o_

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:10

Dankjewel Bentee, klopt inderdaad! 21 kaarsjes vandaag :P
Mijn schoonvader heeft een soort zeecontainer gekocht waar we een schuilstal van maken. En een deel voor mn spullen. Hij is 7,5 X 2,5 meter en een deel van 4X 2,5 wordt ongeveer de schuilstal :D

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:23

Gefeliciteerd met je verjaardag!

IG: @Equisophie.nl

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:23

Wat leuk, had dit topic nog niet gevonden! De 1e pagina's gelezen, verschillende meningen omtrent zadelmak maken met 3 jaar.
Ik ga met mijn eigen gefokte merrie uit 2016 ook in 2019 beginnen met zadelmak maken. Wil haar klaar maken voor de VSN eind 2019. Ben er nog niet over uit of ik haar eerst zadelmak wil maken en dan nog een zomer de wei op of pas na het weideseizoen.. Denk dat het de laatste optie word maar nog niet helemaal zeker.
Ze staat nu bij ons aan huis, komt iedere dag met haar leeftijdsgenootje lekker in de paddock. En heb haar nu 2 x aan het halster gelongeerd (5 min) om te zien of ze dat snapt en dat deed ze :+ heeft nog geen stap verkeerd gezet. Zo'n heerlijk beest!

Dit is Lenthe (Arezzo VDL x Numero Uno) als jaarling
Afbeelding

En hier afgelopen winter
Afbeelding

En de meest recente foto van vorige maand als 2,5 jarige

Afbeelding

Venthe L. (Numero Uno x Garant) <3
Lenthe H. (Arezzo VDL x Numero Uno <3
Beau (Nassau x Ulft) <3

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:53

Afgelopen week heb ik Fflur laten springen. En oh wat heeft ze daar plezier in :D
Afbeelding
Afbeelding

Dit was nog vrij laag. Eerder dit jaar heb ik spontaan eens een sprongetje van 60/70 centimeter neer gezet en sprong ze zonder twijfel!

Afbeelding

Gekke dingen doen buiten longeren om conditie er in te krijgen en houden :D

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

Kitty
Powys Fflur-Coch (Islyn Buzz × Rhyd-y-Felin Story

Powys Poppy (Powys Stardancer × Powys Shon)
Joppe

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:02

Leuk om te zien!

Die van mij heeft er niet zo veel plezier in. Hij vind het enorm spannend, maar ik ben wel aan het oefenen en laatst stapte hij over een balk heen :+

IG: @Equisophie.nl

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:23

nicky_rilana schreef:
Paar weken geleden is voor mijn andere paard de zadelmaker geweest, maar helaas paste het zadel van mijn rij paard niet heel goed op mijn jonkie. Ik had ook nog een spring zadel liggen en volgens hem paste dit zadel wel dus dat leg ik er nu gewoon op. Het andere is eigenlijk net iets te lang.

Vandaag heb ik hem even gelongeerd, en zelfs met de regen was hij braaf.

Ik kon het toch niet laten.
[ [url=m/kUaobA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is nu....2 jaar en 4 maanden......? -O-

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:34

ik volg ook mee :)

ik heb er eentje van maart 2016 hij kent al longeren en heeft nu 7 x een zadel opgehad we doen dat niet elke week of in de maand net wanneer ik vind dat het even kan haha ik ben zwanger en in mei komt de kleine en in juni gaat yuri 2 maanden op training :) daarna heeft hij even pauze en zodra ik fit genoeg ben ga ik samen met mijn lesgeefster yuri beetje bij beetje oppakken :) heel veel zin in hihi :) verder heeft hij nog nooit bitje in gehad dat komt pas als hij beleerd gaat worden in april 2019 komt de tandarts (omdat dan iedereen van stal gaat) daarna zien we het wel weer verder nu vooral rennen in de bak soms even longeren en genieten van mijn zwangerschap :DAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dus ik ga lekker meelezen hier leuk om alles te lezen en foto's te zien :)

rust in de groene weides jasmine we gaan je missen. *****welkom Yuri******

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:40

Los springen valt hier ook in de smaak Afbeelding