Ambre: ik zelf vind op die leeftijd spelende wijs de wereld ontdekken erg leuk. Clickertraining, wandelen, schriktraining , targeten, en als de communicatie duidelijk genoeg is : Liberty of met een grote voetbal of vlag. Zelf vins ik longeren op die leeftijd nog niet echt heel verstandig zou daar mee wachten tot begin 3. En dan korte sessie opbouwen. Lekker veel recht uit klein beetje rechtrichten en vooral veel plezier. Hou het kort en leuk!
Danuah: wat een super leuke spring in het veld is dat zeg

Karin: wat een heftige wond was dat zeg! Fijn dat her zo goed geneens. Hoop voor jullie dat jullie snel samen lekker aan de slag kunnen!
Ook wij zijn vandaag weer lekker aan het werk geweest. Ik heb het deze weeek zo onwijs druk geweest, voelde me schuldig tegenover puppypaard. Maar mijn verzorger heeft haar woensdag gepoetst. Ze mag nu alleen nog even poetsen omdat ze geen ervaring heeft met grondwerk/ jonge paarden. Jacy is de afgelopen dagen onwijs druk en bokkerig, dus ik wil geen risico op ongelukkig. Daarbij loopt ze op dit moment nog dwars door haar heen.
Jacy vind het longeren onwijs moeilijk daarom maar besloten via een andere manier te doen. We lopen dus nu elke keer met haar op de volte in stap en draf zodat ze eerst de stemcomandos leert kennen. Vandaag hebben we er weer is een zadeltje opgelegd, dit keer met beugels! Ik hen zo trots op hoe ze het doet ze geeft werkelijkwaar geen kik met aansingelen, of beugels los. Stiekem vandaag ook wat druk in de beugels gezet, ook daar deed ze niks om

Willen nu 2 keer per week echt bezig met het voorbereiden op het rijden.