Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:44

fransje23 schreef:
Kittydylaan, hoeveel steekt dat bitje aan de andere kant uit? Lijkt zo wat aan de brede kant maar als je maar een kant ziet is dat lastig te beoordelen.

Btw, I love autocorrectie :+ :D

Lily_Fee schreef:
Twee wolfskiesjes getrokken en haar voortand. Haar nieuwe volwassenenonderwijs was aan het doorkomen, dus die hebben

nicky_rilana schreef:
Iemand vroeg ook hoe groot de kelner zijn. De mijne is nog niet zo groot hij is 161. Maar ik denk niet dat hij ooit de 170 gaat halen.

Volwassentand _/-\o_ hahaha.

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:58

Ik had me aangemeld met Duke maar verder een beetje weggecijferd want ik vind het toch nog wat vroeg. Hij is nog zo uit proportie en als ik dan zeg, ik beleer hem volgend jaar en zet hem weer een jaar weg.. dat doe ik toch niet want ik ken mezelf. Als hij beleerd is word ik ongeduldig :+

Maar ik bedacht me dat ik ook prima wel terug kon komen met een paard dat dan misschien niet van mij is, maar wel mijn schatje <3
Dus plottwist; ik kom meepraten en volgen met deze knappe man :)

Ben is de trekpaard dekhengst van mijn schoonfamilie.
Hij is geboren in 2011 en dus nu 7 jaar. Ik beleer hem samen met mijn vriend en voorlopig kan hij
los stappen en we hebben al een paar stapjes gedraafd maar nog niet los.
Daarna moest hij naar de keuring (waar hij opnieuw werd goedgekeurd, yay! ) en nu staat hij al een tijdje stil. Kan ook geen kwaad, hij is zo lief!

Afbeelding
Afbeelding

Wie tussen de regels kan lezen ziet dus duidelijk dat dit voor mij gewoon afleiding is omdat ik anders dood ga van ongeduld en letterlijk de dagen af tel tot Duke ouder is _O-

Maar, I'm back! Gelukkig valt het mee met bijlezen want veel van jullie heb ik via de volgtopics wel kunnen bijhouden :D

Isabel_k
Blogger

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:16

Wat een beauty! Ik ben dol op trekpaarden. Vroeger woonde ik in Zeeland en reed ik er eentje. Fantastisch beest. En fanatiek voor de wagen :D

Ik beleer mijn paard bitloos. Geen van mijn paarden hebben een bit.

IG: @Equisophie.nl

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:25

Isabel_k schreef:
Wat een beauty! Ik ben dol op trekpaarden. Vroeger woonde ik in Zeeland en reed ik er eentje. Fantastisch beest. En fanatiek voor de wagen :D

Hoe bevalt het bitloos beleren? Ik wil dat bij mijn merrie dit keer ook gaan doen. Niet stiekem soms even een bitje erin hangen. :+

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:38

Voor Ben heb ik daar eigenlijk niet echt wat aan te zeggen, en ik denk dat ik op zich best wel 'stil' genoeg ben om het voor hem niet pijnlijk te maken oid.

Met Dexter heb ik een tijdje op sidepull gereden maar die vond er geen *** aan :') Ik zal wel wat fout doen maar voorlopig lijkt hij het echt nog het prettigst te vinden met zijn dubbelgebroken bit.

Duke heeft ehh nog helemaal niks gedaan haha, bij hem zou ik dat misschien ook wel willen proberen. Ik ben niet per sé voor of tegen bit/bitloos, kijk wel wat ze het fijnste vinden

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:55

Danuah schreef:
Isabel_k schreef:

Hoe bevalt het bitloos beleren? Ik wil dat bij mijn merrie dit keer ook gaan doen. Niet stiekem soms even een bitje erin hangen. :+

Ik heb er nog niet echt opgezeten, maar tot nu toe gaat het goed. Ook het rijden met mijn merrie overigens, ik merk persoonlijk geen verschil

IG: @Equisophie.nl

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 11:06

Leuk Granoek! Gaaf paard is Ben ook! En ik snap je ongeduld maar al te goed. Gelukkig heb ik zelf ook iets te rijden en kan ik me goed inhouden. Maar toch merk ik dat Joy het "werk" wat we doen al zo leuk vindt. Eergister ook weer even in de bak wat showmanship geoefend. Achtjes stappen en draven om 2 pionnen, halthouden, achterwaards en een turn om de achterhand. Aandraven en weer terug. Ze pikt het erg goed op en begint haar schouder al te verplaatsen als ik het stemcommando voor de turn geef. Superbraaf!

Merk ook zeker verschil met een jaar geleden. Ze kan zich veel beter concentreren en is rustiger. Alsnog duurt dat oefenen maar 15 minuten. Dan zijn we (ik ook!) Wel klaar :+

Zo moet het er dan uit komen te zien:

Edit: ik weet niet of ik dit ooit ga starten, maar in-hand trail denk ik wel. Vind dat ook superleuk!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:17

Zij laat het er zo easy uit zien :D Misschien probeer ik dit ook wel met Duke ik vind het nog wel grappig :D Dexter zou dit misschien ook nog wel zien zitten, dan moet hij niet galopperen :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 11:20

Haha ja het is niet zo heel easy := was kapot na een half uurtje les... Joy maakte er natuurlijk niks van, dat is veel meer een atleet dan ik ooit zal worden :')

Haha Galopperen is niet zo handig met dit onderdeel... dan kan je je afvragen wie wie showt :+ _O-

~~~~Haidas Magic Joy~~~~

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:23

Haha nou galopperen zou net heel handig zijn, dat het hier niet hoéft is heel handig, dan hoef ik ook geen ruzie te maken _O-

Maar ik vind het wel leuk voor op hun leeftijd inderdaad :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 15:34

Dit is het enige wat ik er nog mee doe.
Ze is mij wat te vet, dan zie je goed dat de meeste groei er uit is.Vorige jaar voerde ik nog 1,5 kg veulenbrok bij.
Nu een klein beetje slobber met wat vitaminenkorrel.
Afbeelding

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 16:03

ambre schreef:
Ze is mij wat te vet, dan zie je goed dat de meeste groei er uit is.Vorige jaar voerde ik nog 1,5 kg veulenbrok bij.
[ [url=m/MnEY5P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh is dat zo? :)) Ik vind Joy al heel lang te vet. Zou namelijk mooi zijn als er niet al teveel centimeters meer bij komen :+

Ze staat nu op een halve schep biks. Ik heb Lexa Junior bestelt. Die ga ik extra voeren. En heb besloten haar ergens maart op de merriekruiden te zetten (monnikenpeper). Ze was eergister drie minuten met een ruin in de bak en direct hengstig... :=

Dit is ze nu:
Afbeelding

~~~~Haidas Magic Joy~~~~

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:11

Vandaag een les gehad en geoefend met de bak uitgaan zonder te rennen. De stal houdster is niet blij met dr want ze duwt zich overal doorheen wat soms resulteert in los over het erf lopen.

Verder gelongeerd want links is haar slechte kant en ik vind toch iemand erbij om mij aanwijzingen en tips te geven heel fijn.

Die van mij krijgt vanaf nu Luzerne erbij want is te dun en echt helemaal onbespierd Afbeelding

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:09

Amber_anne schreef:
Vandaag een les gehad en geoefend met de bak uitgaan zonder te rennen. De stal houdster is niet blij met dr want ze duwt zich overal doorheen wat soms resulteert in los over het erf lopen.

Verder gelongeerd want links is haar slechte kant en ik vind toch iemand erbij om mij aanwijzingen en tips te geven heel fijn.

Die van mij krijgt vanaf nu Luzerne erbij want is te dun en echt helemaal onbespierd

Ohh wat een puppy nog. Les, nog niet rijden hoop ik? Beestje mag eerst flink aansterken.
Hoe oud is ze nu?
Hoe komt ze zo mager?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:36

Ik zou daar ook mooi even aantal maanden niks mee doen. Eerst aansterken.

Orchidee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:39

Amber_anne schreef:

Die van mij krijgt vanaf nu Luzerne erbij want is te dun en echt helemaal onbespierd [ [url=m/Q7Pjci.jpg]Afbeelding[/url] ]

Amber, als je hulp nodig hebt mag je me altijd vragen. Staan op dezelfde stal dus wel zo makkelijk

Het leven is top met een Welsh Cob

Orchidee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:43

Amber staat op dezelfde stal als mij en ik kan zeggen dat deze foto geen goed beeld geeft. Het is nog echt een puppy maar het is ook niet zo dat ze broodmager is. Wel heeft ze weinig bespiering maar dat kan ook niet anders want er is nog amper iets mee gedaan. Vooral naast mijn, even oude, bodybuilder lijkt ze erg smal, maar dat gaat zeker goed komen. Er is overigens pit genoeg in.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:46

Wat leuk om allemaal te lezen
Ik heb een 4-jarige merrie gekocht die net onder het zadel is maar ik heb even een stap terug gedaan nu ze bij mij staat. Eerst op de grond weer opbouwen en wil eigenlijk bitloos

Afbeelding
Afbeelding

Orchidee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:07

Tja, als ik dan toch reageer op berichten kan ik net zo goed ook mijn paardje even voorstellen. Dit is Joy, een 3,5 jarige Welsh Cob ruin. In mijn bezit vanaf dat hij 5 maanden is. Dit jaar voorzichtig aan begonnen met beleren. Doel voor het eind van het jaar was op kunnen stappen en een beetje rond stappen. Dit doel hebben we behaald. Er heeft nu 6x 10 minuten iemand opgezeten en straks, in het voorjaar gaat het serieuzere werk beginnen. Hij wordt bitloos ingereden. Niet omdat ik anti bit ben, maar omdat de 1e keer tandarts hem blijkbaar zo'n trauma heeft opgeleverd dat hij echt panisch werd als je bij zijn mond kwam. Met veel geduld en grondwerk mag ik zijn mond inmiddels weer aanraken maar het bit laat ik voorlopig nog even voor wat het is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:14

Orchidee14 schreef:
Tja, als ik dan toch reageer op berichten kan ik net zo goed ook mijn paardje even voorstellen. Dit is Joy, een 3,5 jarige Welsh Cob ruin. In mijn bezit vanaf dat hij 5 maanden is. Dit jaar voorzichtig aan begonnen met beleren. Doel voor het eind van het jaar was op kunnen stappen en een beetje rond stappen. Dit doel hebben we behaald. Er heeft nu 6x 10 minuten iemand opgezeten en straks, in het voorjaar gaat het serieuzere werk beginnen. Hij wordt bitloos ingereden. Niet omdat ik anti bit ben, maar omdat de 1e keer tandarts hem blijkbaar zo'n trauma heeft opgeleverd dat hij echt panisch werd als je bij zijn mond kwam. Met veel geduld en grondwerk mag ik zijn mond inmiddels weer aanraken maar het bit laat ik voorlopig nog even voor wat het is.

[ [url=m/vE2iDG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/B4G63q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/d0ljQ5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie!!!

Orchidee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:21

Dank je.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 21:46

Oh jij bent het orchidee wat leuk!

Les is nu gewoon basis regels en longeren. Pony is zeker nog niet klaar om gereden te worden en we gaan eerst lekker spieren opbouwen en wat vet erop.

Naast die van orchidee ziet ze er ook wel erg klein uit hoor :')

Orchidee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 21:53

Amber_anne schreef:
Oh jij bent het orchidee wat leuk!

Les is nu gewoon basis regels en longeren. Pony is zeker nog niet klaar om gereden te worden en we gaan eerst lekker spieren opbouwen en wat vet erop.

Naast die van orchidee ziet ze er ook wel erg klein uit hoor :')

Is natuurlijk ook een totaal ander ras. Welsh Cobs zijn van zichzelf al forser. Gaat helemaal goed komen met jouw meisje.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 23:47

Gimme_Joy schreef:
ambre schreef:
[ [url=m/MnEY5P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh is dat zo? :)) Ik vind Joy al heel lang te vet. Zou namelijk mooi zijn als er niet al teveel centimeters meer bij komen :+

Ze staat nu op een halve schep biks. Ik heb Lexa Junior bestelt. Die ga ik extra voeren. En heb besloten haar ergens maart op de merriekruiden te zetten (monnikenpeper). Ze was eergister drie minuten met een ruin in de bak en direct hengstig... :=

Dit is ze nu:
[ [url=m/vTLAS6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze groeien heus nog wel maar na hun 2de jaar niet meer zo veel.Ik verwacht pas weer wat groei met het verse gras.
Na de 2de verjaar geef ik geen veulen of junior meer.Dan ga ik over op basis, ook op advies vd voerfabrikant.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-18 00:04

Junior it is nu. Vanaf het nieuwe weide seizoen kijken we weer verder. Joy is er eentje van de "vroeg rijp" catagorie. Ze heeft altijd al boven de groeicurve gezeten dus ik ben benieuwd wat daar nog bij komt. Ik verwacht niet en ik verwacht alles.. :+ Het is moeilijk om in te schatten wat ze nodig heeft omdat ze er verder prima uit ziet. Zelfs met een operatie en 10 dagen kliniek was ze maar 10 kg afgevallen

~~~~Haidas Magic Joy~~~~