Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

ambre

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 07:19

Leuk om te zien al die jonkies!
Dit is mijn Lollipopje als veulentje.Ook altijd heel opdringerig geweest, haha!

Afbeelding
Afbeelding

CubaLibre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 09:52

De mijne zelf gefokt :D

Mijn merrie gekocht tijdens ons verblijf in Amerika, paar maanden later besloten dat ik n veulen van haar wilde maar ja, mijn 1e paint en totaal geen verstand van dat ras....

Dus via mijn instructrice gegevens doorgestuurd naar iemand die al ruim 40 jaar in de quarter en paints zit dus wel flink wat wist over bloedlijnen etc. Die kwam toen aan met n vos homozygoot tobiano hengst, ik ben niet van de vossen maar wist dat mijn merrie homozygoot zwart was dus nooit n vos kleurig veulen zou geven....

Laten dekken en in Febr 2016 kwam mijn hoog drachtige merrie aan in Nederland, 19 maart kwam er dit schatje uit:

Afbeelding
Afbeelding

Die er ondertussen zo uitziet:
4 maanden geleden
Afbeelding
Afbeelding

Deze week (foto van opfok!)
Afbeelding

Zijn moeder is n half broertje of zusje aan het bakken voor 2019 :j

DG Dry Jill, A Dollar For A Rose & Flashy Gold On Black (APHA).
Frosty doet mee aan de bokt merrieveulen verkiezing <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 10:58

Wat leuk al die babyfotos!
Ik had na de geboorte van mijn 1,5 jarige de fokker direct bericht dat als ze tot verkoop zou komen dat ik graag langs wilde kijken. Tijdje later kreeg ik bericht of ik nog interesse had, maar natuurlijk! Toen moest er natuurlijk ook een vriendinnetje voor caia komen. Toen ben ik gaan marktplaatsen en sprak dit eigenwijze koppie me direct aan. De zondags gaan kijken en dinsdag heb ik haar opgehaald

Links is haar volle zusje
Afbeelding

Laatst kwam ik op bokt veulenfotos tegen van haar
Afbeelding
Afbeelding

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 14:17

Leuk al die veulen verhalen!
Cuba heb ik gekocht op bestelling :D
Ik zou toen eigenlijk mijn paint merrie laten dekken maar zij ging toen ineens snel achteruit in haar gezondheid dus dat ging niet door. Toen heeft de eigenaar van de hengst aangeboden om een van haar merries te dekken voor mij. Eerste jaar werd ze niet drachtig 2de jaar gelukkig in 1x raak. Werkte daar toen op stal dus ook bij de dekking geweest. Dus na 2 jaar wachten had ik eindelijk mijn veulen waar ik van droomde

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:25

Weet iemand toevallig een instructeur of instructrice die veel ervaring heeft met het paardvriendelijk beleren van paarden? Omgeving Haarlem. Ik wil het graag zelf doen, maar wel met hulp.

♡Hilana van de Edelweiss
Onze avonturen volgen? www.instagram.com/hilanaedelweiss

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:51

Wat leuk al die veulen foto's! Ik heb die van mij vanaf anderhalf jaar. Mijn moeder had contact opgenomen met de fokker, ik zat toen nog in Hongarije met slechte wifi. 11 November 2016 kwam ik terug naar Nederland, 15 november voor het eerst gekeken en 17 november voor de tweede keer. En eerlijk is eerlijk, de foto's die ik zag werd ik niet bepaald verliefd op hem. Maar kwa tekst voldeed hij aan mijn eisen en hij was ook niet wit en geen witte staart. Dus het kijken waard. Vervolgens werd ik hondsberoerd door wagenziekte, dus toen ik hem voor het eerst in het echt zag was ik ook niet bepaald verliefd. Ik had in elk geval geen last van zo'n roze bril.. Eerder een groene. :+
Maar aangezien het toch wel een errug lieve jonge hengst was, besloten nog een keer te gaan kijken. Dus konden mijn moeder en ik weer naar de andere kant van Nederland. Toen ging ik hem even poetsen, stukje aan de hand lopen op het erf, uittesten hoeveel geduld hij had en wat hij zou doen als zijn geduld op raakte.. Nou schrapen. Dus ik zei nee, terug. Hij stapte zo een pasje terug. Bleek hij helemaal niet te kennen. Toen had ik besloten dat hij van mij zou worden. Hij was als hengst al zo enorm braaf, als ruin zou hij alleen maar braver worden. En jawel, braaf is hij zeker! :D

Foto van toen ik hem voor het eerst bekeek, lekker vies:
Afbeelding

Veulen foto. <3
Afbeelding
Één Van de verkoop foto's, lelijk eendje. Mijn moeder en zus waren er helemaal van overtuigd dat het hem zou worden. Toen ik die foto zag had ik echt zoiets van: Dat moet hem worden? :')
Afbeelding

Maar ik ben echt super blij met hem. Kan mij geen beter paard wensen! :D
Hij moet alleen langzamerhand wel 'harder' aan het werk. Vandaag voor het eerst zweepje mee met wandelen, hij heeft nu anderhalf-2 uur door moeten stappen in plaats van zijn tempo. Hij moet vet verbranden, dikkie dik. Maar ook met rijden heb ik er niks aan als hij sloompie gaat spelen. Al hoef ik er op zich niet al te bang voor zijn.. Want met de fiets is hij ook geen slome, moet ik hem meer tegen houden omdat hij weet dat hij lang 'snel' kan gaan en niet na 30 meter al moet stoppen met draven omdat ik geen conditie heb. (oeps :+)
Kan alleen niet wachten tot het weer lente is, brrr. :brr:

Orchidee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:33

Remark schreef:
Weet iemand toevallig een instructeur of instructrice die veel ervaring heeft met het paardvriendelijk beleren van paarden? Omgeving Haarlem. Ik wil het graag zelf doen, maar wel met hulp.

http://www.blijpaard-academie.net

Hier heb ik toen geïnformeerd en mijn 1e indruk was goed. Ken ze verder niet want ik ben er niet geweest omdat het voor mij net te ver weg is maar hun manier van werken, zoals ze het omschreven, sprak mij wel aan.

Het leven is top met een Welsh Cob

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:11

Bedankt!

♡Hilana van de Edelweiss
Onze avonturen volgen? www.instagram.com/hilanaedelweiss

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:44

Ik heb Florenzzo zelf gefokt en Laban heb ik als jaarling gekocht. Ik kende Laban ook al vanaf veulen af. Ze zijn allebij van onze eigen hengst.

Afbeelding
Afbeelding
Florenzzo als veulen <3 in 2019 verwacht hij een vol zusje of broertje...

Afbeelding
Afbeelding
Laban als veulen en als jaarling

Afbeelding
En een week geleden.
Ben heel erg benieuwd hoe ze het werk gaan oppakken. Voor nu nog even lekker spelen en jong zijn :j

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 15:50

Wat leuk al die koop en fok verhalen.

Zelf ging ik afgelopen voorjaar kijken naar een forse ruin en ze hadden nog meer 2 en 1 jarige paarden op stal staan. Er stond een super schattige zwarte merrie waarvan ik dacht dat ze 1 was omdat ze zo klein en smal leek. Ze was zo knuffelig en toch beleefd met een guitig koppie.
Stond er de hele tijd mee te knuffelen terwijl ik eigenlijk dus voor de ruin kwam.

Bleek ze uiteindelijk toch 2 en werd ze me getoond. Ze zag er oprecht niet uit maar ik was om :p

Afbeelding

Afbeelding

Weekje later werd ze gebracht, 2 weken later heb ik deze foto getrokken, dit wordt onze vergelijkings foto voor later amaiii wat zag ze er niet uit

Afbeelding

Van de zomer is ze gelukkig goed bijgetrokken!

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag overigens bij een stal wezen kijken. Mijn huidige stal heeft niet de faciliteiten om in te rijden en een kleine, leuke en paardvriendelijke stal is best lastig te vinden hier in de buurt!!
Waarschijnlijk gaan we rond 1 februari verhuizen naar deze stal en dan hebben we een flinke buitenbak, binnenbak en longeercirkel. Super blij mee!
Echt een pak van mn hart want ik ben al zo lang op zoek.

Don't mess with the ponies

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 16:13

Wat een leuk hoofdje heeft je merrie. Ze ziet er heel vriendelijk uit <3

Ik heb vandaag een trainings- en rijhalster voor Joep gekocht. Ik heb een keer op hem gezeten. Dit was met zijn gewone trainingshalster. Dit ging goed. Daarna ging ik er nog een keer op. Deze keer had ik een sidepull omgedaan, omdat ik dacht dat het voor hem hetzelfde zou zijn. Maar dat was niet zo. Inmiddels ken ik hem beter en weet ik dat het voor hem heel anders is. Daarom heb ik een rij- en trainingshalster gekocht. Met dit halster kan ik zowel rijden en trainen waardoor de eerste paar keer rijden voor hem waarschijnlijk fijner is. Uiteindelijk kan ik dan overgaan naar een echt hoofdstel :D

Afbeelding

IG: @Equisophie.nl

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 16:27

Apple is deze winter voor de eerste keer volledig buiten :)
Bij de fokker gaan ze in de winter in stands. Superfijn dat hier het land nog goed genoeg is <3
Zaterdag is ze weer bekapt, 2wkn geleden was het nogal spannend met gericht trappen. Aan elke voet is wat kunnen gebeuren, met name achter! Wij heel blij dus :D
Ondertussen ken ze ook dekje en dekensingel, dus volgende les weer een stapje verder <3
Afbeelding

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:48

@Isabel dankjewel! Tot zo ver is ze net zo lief als dat ze oogt. Laat je ook een aanfoto zien straks van je nieuwe halsterhoofdstel!

@Hoppit oeh van fijn dat ze 24/7 buiten kan. Je lekkere beer ziet er ook uit alsof ze daar helemaal geen moeite mee heeft xd

Don't mess with the ponies

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:43

Leuke diertjes allemaal!

Vandaag weer eens op Amado gezeten, we zijn ook een stukje naar buiten geweest!
Hij kent nog niks anders dan stap en ho onder het zadel dus het is niet zo heel spectaculair, maar ben heel trots op hem!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik lijk net een ontplofte aardappel met al die lagen kleding aan :'D

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:50

Team_Sublime schreef:
Ps: Wodan lijkt op die foto inderdaad vrij rank, ( of ik heel breed hmm. :') )ik denk dat het vertekend, het is wel een stevig teddy beertje. Maar evenwel moet ie nog lekker groeien :)

Had niet meer gereageerd, maar dat dacht ik al, op die andere foto is ze wel een stuk groter, wat een foto al kan doen :+

Iedereen gaat lekker hard hier zeg!

Is het herstellen na de castratie helemaal goed gegaan daphara?

Heb al heel lang niet gereageerd dus ga zo nog even teruglezen.
Laatst bijgewerkt door karin1994 op 16-12-18 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Mijn fotografie op insta volgen?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-18 21:51

Afbeelding
Nieuw halster met haar naam! Penny 2.0 :')

En ze laat even haar moves zien na het wandelen. *\o/* <3

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:54

Is haar naam erin geborduurd? Dat is echt leuk, opvallend kleurtje ook :j

Ze kan lekker showen hoor

Nog mensen die nog iets met de sneeuw hebben kunnen doen? Foto's gemaakt of gewandeld

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:00

Als heel slecht baasje heb ik Fflur in d'r nakie buiten gezet in de hoop op wat leuke actiefoto's :Y)
Afbeelding

Helaas, weinig actie. Had wel gehoopt dat ze fris zou zijn _O-

Toen deken opgegooid. En joh, wat denk je? 8)7
Afbeelding

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

Kitty
Powys Fflur-Coch (Islyn Buzz × Rhyd-y-Felin Story

Powys Poppy (Powys Stardancer × Powys Shon)
Joppe

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:07

Wij hoopten ook op vanalles spectaculair aangezien ze van rondjes scheuren houden... Maar 'k had vnl harige neuzen op m'n camera.
Uiteraard moest er nog wel een statement van mijn dominante bonte gemaakt worden :') De sneeuw vloog ons om de oren :')
Afbeelding

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:09

karin1994 schreef:
Is het herstellen na de castratie helemaal goed gegaan daphara?

Ja, het herstel gaat super, vandaag 5 dagen geleden dat hij geopereerd is, zijn balzak is al mooi aan het krimpen en de wondjes zien er rustig uit. Vanaf dinsdag mag hij weer aan het werk en over een week zou hij weer mogen springen.

Na 2 dagen:
Afbeelding

Na 5 dagen:
Afbeelding

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-18 22:15

Fijn Daphara!

Nee letters zijn erop geplakt. Halster was ook niet bijzonder duur. Dus zal het ook niet lang houden :+

~~~~Haidas Magic Joy~~~~

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:19

Haha beetje jammer weer kittydylan, altijd weer hetzelfde :')

Haha die foto is echt geniaal hoppit :+

Ziet er al weer goed uit daphara, zwelling is mooi weggetrokken. Fijn dat je zo snel weer wat mag doen :j

Snap ik, vooral met die jonge leeftijd zijn ze niet zo zuinig op hunzelf of spullen, waar heb je die stickers gehaald?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-18 22:24

Ik wil wel een wat steviger halster kopen. Deze voor erbij. Helaas (toevallig) is gister haar oude halster kapot gegaan en moet ik nu dus even deze gebruiken.

Dit is via paardensticker.nl geloof ik dat het heet. Je kan een halster bestellen, naam opgeven en dan krijg je hem zo thuis gestuurd. Was een tientje maar! (Ex verzendkosten)

~~~~Haidas Magic Joy~~~~

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:21

Dat is niet duur!

Vrijdag is de da geweest bij glamour, het gaat de goede kant op, woensdag wrs en hopelijk de laatste verbandwissel, en dan mag hij weer bewegen *\o/*

Foto 1: paar weken geleden
Afbeelding
Foto 2: afgelopen vrijdag
Afbeelding

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:01

Oeff pijnlijk! Hebben ze iets gezegd of er een litteken op komt?
Die van mij had nl ook zo'n wonde en daar is nog steeds geen haar terug op gekomen, denk ook niet dat dat nog komt bij hem