Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 16:31

Mijn 6-jarige merrie is officieel wel ingereden toen ze 3.5 jaar oud was. Alleen is het een erg angstige tante en had ik het gevoel dat de basis toch niet goed zat en ben dus weer gestopt met rijden en doe nu alleen grondwerk, wat opstapwerk en longeerwerk. Volgend jaar is de bedoeling om het weer langzaam op te pakken onder goede begeleiding.

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 15:21

Ben ik er 1,5 week niet en hoppaa billen zijn omhoog gevlogen. Op een moment als vandaag vraag ik me af of alles wel goed komt straks :oo _O-
Foto is ook ietwat scheef laten we dat de schuld geven :P

Afbeelding

Don't mess with the ponies

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 15:32

Afbeelding

Ik heb weer gespeeld met wat kuilplastic. Even een kerstcadeau gemaakt van Joya.
Ook nog gewandeld met "deze wrap", plastic kan haar niet echt boeien.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

[KS-ITP] Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling
[BEH] Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:05

Hoi
Leuk om jullie verhalen te lezen en de van baby tot nu paarden te zien!

Fransje: wat fijn dat het plastic haar totaal niet boeit!
Mooi paardje ook.

Eefjahh: zo die is wel behoorlijk in de groei zeg, gaat vast goedkomen word echt nog wel een heel stuk groter zo te zien!

Retjehorse: leuk jou hier ook te zien en volgen!

Ik zal mezelf ook even voorstellen, ik heb een 4 jarige Akhal-teke ruin, en ben hem aan het beleren zadelmak aan het maken.
Hij is super gevoelig en vind het een hele uitdaging.
Ik heb vorig weekend een training van feather light horsemanship gezien en was echt onder de indruk, mooie manier van werken.
Zijn er hier meer mensen bekend mee?

Oja nog wat foto's
Baby foto en nu foto:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:06

fransje23 schreef:
[ [url=m/cvdWri.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb weer gespeeld met wat kuilplastic. Even een kerstcadeau gemaakt van Joya.
Ook nog gewandeld met "deze wrap", plastic kan haar niet echt boeien.

Volgens mij js ze alleen maar blij dat je dat spul even om dr eten weg gehaald hebt :')

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:13

ieris schreef:
Hoi
Leuk om jullie verhalen te lezen en de van baby tot nu paarden te zien!

Fransje: wat fijn dat het plastic haar totaal niet boeit!
Mooi paardje ook.

Eefjahh: zo die is wel behoorlijk in de groei zeg, gaat vast goedkomen word echt nog wel een heel stuk groter zo te zien!

Retjehorse: leuk jou hier ook te zien en volgen!

Ik zal mezelf ook even voorstellen, ik heb een 4 jarige Akhal-teke ruin, en ben hem aan het beleren zadelmak aan het maken.
Hij is super gevoelig en vind het een hele uitdaging.
Ik heb vorig weekend een training van feather light horsemanship gezien en was echt onder de indruk, mooie manier van werken.
Zijn er hier meer mensen bekend mee?

Oja nog wat foto's
Baby foto en nu foto:
[ [url=m/2r6rTt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bt2vof.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q5emLO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerd!
Featherlight Horsemanship is <3, echt zó mooi.
Ik heb ondertussen al wat lessen gehad bij iemand die eigenlijk precies hetzelfde doet, Eveline Esser. Alleen heeft zij een wat meer basic locatie. Het is ook zo leuk om het zelf onder de knie te krijgen en te leren!!

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:55

Eefjahh schreef:
Ben ik er 1,5 week niet en hoppaa billen zijn omhoog gevlogen. Op een moment als vandaag vraag ik me af of alles wel goed komt straks :oo _O-

[ [url=m/sOFnD0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerd! Hoe oud is ie?

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:18

Eefjahh schreef:

Komt wel goed :(:)

Denk ik :Y)

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Orchidee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:25

Feather Light is zo gaaf. Ik wilde Joy daar ook heen brengen maar de wachtlijst is zo lang. Gelukkig iemand gevonden die ongeveer op de zelfde manier werkt. Zij heeft de basis er in gebracht. Helaas ben ik nu van stal veranderd dus vanaf nu neem ik het zelf over. Joy is weer moddervrij voor zolang het duurt:)
Afbeelding

Het leven is top met een Welsh Cob

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:28

Amado schreef:
Eefjahh schreef:

Wat een leukerd! Hoe oud is ie?

Ze is 2,5 maar ziet er meer uit als een jaarling inderdaad :P
Ze is Hannoveraans en dat zijn over het algemeen laatbloeiers. Ze heeft ook de hele zomer stil gestaan qua groei en nu ineens vliegt ze weer omhoog.

@ Fransje wat lekker zo’n koele knollie!

@Ieris lekkere black beauty heb je daar! Volgens mij zit er in dit topic iemand die zijn Groninger er naartoe had gebracht en daarvan een filmpje in dit topic heeft geplaatst.

Don't mess with the ponies

Duplo

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:11

Hier vandaag een paard met spierpijn denk ik, gisteren de smid geweest om te bekappen en ze vond het erg moeilijk qua evenwicht. Ze heeft het de smid en zichzelf dan ook behoorlijk lastig gemaakt. Haar spanning in haar spieren speelde haar vandaag parten.

Met loswerken op de cirkel sturen werd ze heel nijdig en zodra ik haar dan naar me toe haalde wilde ze meteen kroelen. Terwijl ze normaal juist heel goed te sturen is. Ze liet duidelijk merken dat dit vandaag een nee was. Hebben dit dan ook maar even gelaten en hebben wat grondwerk gedaan. Op de volte in stap en ik voor het eerst achteruit ervoor en dan binnenschouder af en toe naar buiten vragen. Daarna geoefend met stilstaan zodat ik om haar heen kon lopen en dan daarna los mee vragen.

Morgen heeft ze sowieso vrij en dan zaterdag weer les, kijken hoe ze dan beweegt met loswerk

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 23:04

Hier ook opvoedkundig bezig geweest, maar het wapperende plastic ben ik maar ver van weg gebleven.
Eerst ff gemeten, mooi 1.52 dus 2cm gegroeid sinds de zomer.
Toen mee aan de hand naar de manege en daar manen getrokken en even de spuitplaats opgeweest.Dat viel nog niet mee, de dramaqueen.
Toen mocht ze nog even mee langs de rest vd familie.Met de witte heeft ze als veulen gestaan en met de vos 1,5 jaar geleden een paar weken toen ze moest herstellen van haar navelbreukoperatie.
De palomino vond haar wel een lekker wijf.
Afbeelding

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 23:38

Jeetje duplo, heeft je paard helemaal spierpijn van het bekappen?

Gezellig even buurten, Ambre :) Volgens heeft de palomino gelijk, het is een lekker wijd :D

Op de een of andere manier is de mijne echt niet snel onder de indruk van wapperende en klapperende dingen. Eerste kennismaking met een plastic zeil kon ik haar er al helemaal inpakken en stond ze er op te stampen.
Trekkers en ander groot verkeer ook geen probleem.

Maar dingen die ineens achter op zijn wel eng.

Afbeelding
Dat was de eerste keer spelen met plastic.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 07:45

@fransje, ik denk het wel, ze heeft zon spanning opgebouwd en alle kanten opgehangen en overstretcht. Haar rug voelde gisteren echt wat strak aan.
Vandaag hoeft ze lekker niets te doen dus we gaan het zien morgen.

Zou ook kunnen dat ze misschien toch een deken nodig heeft? Ze staat nu zonder, ongeschoren en 24/7 buiten met schuilstal. Ze voelt verder niet koud aan maar we gaan het gewoon in de gaten houden.

Ze is pas een maand bij mij dus het is nog zoeken naar hoe ze reageert en wat ze wil zeggen

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:25

Wat knap dat jullie paarden dat plastic zomaar toelaten! Die van mij is nog niet zo ver.

Ik ben nu aan het oefenen met halster aan/uit en met poetsen, vooral dat eerste is nog een beetje spannend. Ze leert wel echt heel erg snel! In het begin vond ze het ook eng om door smalle poortjes te lopen maar dat gaat nu al heel goed! :D

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:11

He Ieris, wat leuk om jou hier ook tegen te komen! :D Matsie is het toch juist?

Oh plastiek! Daar is de mijne gek op! :') Ik heb Aliaa ook ooit 'ingepakt' (niet zo extreem als jou fransje23 :P) en dat was allemaal prima.
Afbeelding

Oefenen met een zeil staat hier nog op de planning, erover lopen is in elk geval geen probleem. :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:17

Over zeil lopen is hier wel een probleem.. Ze wil namelijk graag stampen en schrapen op het zeil zodat het een soort bal tussen haar benen wordt :j :')

Ze is niet met alles makkelijk maar dat soort dingen wel.

Duplo, staat ze ook te rillen?
Mijn draver, de arabier daarna, konden slecht tegen veel regen. Kregen het erg koud en stonden te rillen van oor tot staart. Hun had ik ook in de dekens staan.
Joya heeft het ondanks haar Spaanse roots echt nooit koud. Haar heb ik tot bloot staan. Heb wel een deken op stal liggen voor nood.
Maar gewoon even kijken inderdaad.

JumpingRider, gewoon rustig aan steeds een stapje verder gaan. Maar vergeet af en toe niet terug te kijken want pas dan besef je hoe ver je gekomen bent :)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:50

Haha wat grappig dat ze dan echt met het zeil wil spelen fransje, ben benieuwd hoe Eureka dat zou vinden.

Ze staat niet te rillen, vandaag met de harde wind stond ze voor het eerst ook in de stal terwijl ze veel buiten staat en normaal eigenlijk alleen in de stal gaat als het hooi buiten op is. Dan begint ze pas aan het hooinet in stal.

Ben benieuwd morgen, gelukkig zegt het weerbericht droog en niet zoveel wind als vandaag. Nu hopen dat de bak geen vijver is

BlijNijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 23:51

Wat gaan jullie ongelofelijk hard, zeg! De afgelopen weken waren nogal hectisch door mijn studie, dus haak graag vanaf nu weer aan.

Als het weer morgen een beetje mee zit gaan we een stukje wandelen. Ik ben wat grieperig dus wil net voor de feestdagen niet het risico lopen echt griep te krijgen. :') [naam] gaat 4 januari naar T&H Stables. Ik vind het ontzettend spannend, maar kijk er ook erg naar uit. :D

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 08:07

Mijn paard staat ook met deken. Zelf vind ik het bloed irritant :+ Maar hij stopt met eten als hij alleen maar denkt aan kou of nattigheid, dus ik heb het opgegeven _O-

Afbeelding

IG: @Equisophie.nl

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 08:50

Oh dat hoofd :))

Ze toont niet koud verder, eerste week wilde ze me wel elke keer volgen als ik haar in de avond ging voeren, als in dit is toch de tijd dat ik naar stal moet :')
Maar nu is het hè er is hooi :evaw:

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 09:48

Die van mij mag nog een wintertje zonder.Heeft geen extreme wintervacht maar lijkt het zelden koud te hebben.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-18 10:54

Afbeelding

Zonder! Wintervacht valt mee, 2 jaar geleden was ze echt een bolliewollie :D
Afbeelding

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:11

Wel een mooi deken Isabel! Die van mij kan nog geen deken op, dat kent ze nog niet. Maar volgens mij heeft ze het nog niet koud gehad met haar wintervacht. Ze kunnen hier zelf kiezen of ze in de wei, paddock of stal willen staan en meestal staat ze gewoon in de wei, regen of niet :')

Die van jou heeft echt een heel schattig hoofdje gimme_joy! <3

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:14

Hier ook geen dekens, de enige dekens die ik geprobeerd heb waren vliegendekens en die hebben het eigenlijk goed vol gehouden toen enkel Duke, Dexter en nog een hengst samen stonden.
Zodra Dexter bij de merries komt (en Duke dit jaar ook) worden die binnen het uur in 1000 stukjes door de wei verspreid.

Maar winterdekens oid gelukkig niet nodig, geen enkele van de paarden staat hier met dekens.
Die koudbloedjes zijn al lang blij dat de temperaturen zakken :')