Afvallen 2019

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

denisewinter

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:26

Ik doe ook mee
Na mijn zwangerschap van de tweeling was ik zeker 5 kg afgevallen. Na 2 dagen zk kon ik zo me broeken weer in ( zelfs te groot). Doordat ik te vroeg bevallen was (29.1 weken ) hebben de kids 6 weken in het zk gelegen. Ik gaf borstvoeding waardoor ik meer ad maar weinig bewoog ivm hele dagen ziekenhuis. Ik ben toen flink aangekomen. Helaas tot nu toe nog niet alles eraf. Ik wil er zeker 10 kg vanaf hebben. Dat ik wat ik eerst als doel heb. Daarna misschien nog wel iets meer. Ik ben 1.68 en denk 75 kg.

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:27

Misschien wel leuk om ook gezonde recepten met elkaar te delen ?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:34

Ik meld me ook even O:)

Ik wil graag 5kg kwijt, maar heb last met chocolade/brood/saus afweren :’)

Sporten doe ik 1x per week en ik probeer 2-3x per week de fiets te nemen naar het werk :)

Ik weeg momenteel 79kg bij 1.70m, ik wil naar de 74, dat is prima zat O:)

Iemand oefeningen voor de billen/kuiten strakker te krijgen? :’)

www.equinection.be

Instructie grondwerk ~ vrijheidsdressuur ~ horse agility

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:38

Ik wil ook graag wat kilo afvallen volgend jaar. Ik sport sinds kort 1 keer per week maar wil dit 2 keer per week gaan doen en ik rijd 3 keer per week paard.
Ik wil ook een beetje mijn voeding veranderen zoals mijn ontbijt, ik ontbijt nu met 2 witte broodjes met hagelslag. Ik wil alleen wat anders vinden om te eten, of bruin brood maar geen hagelslag meer, enige lastige is dat ik geen kaas lust en ik vind vleeswaren in de ochtend echt niet lekker. In de middag eet ik ook 3 witte broodjes en die wil ik graag veranderen naar bruin brood.

Iemand nog tips qua ontbijt en evt. lunch?

❤ Summer ❤
F14+4 & B+10

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:40

Misschien sandwichspread op brood? Zelf vind ik dat altijd wel lekker fris.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:42

Ik eet in de ochtend optimel yoghurt mager met koffie- of kersensmaak. Zoooo lekker én mager!

www.equinection.be

Instructie grondwerk ~ vrijheidsdressuur ~ horse agility

pnltl148

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:43

Ik meld mij hier ook even. 3 jaar geleden woog ik zo'n 70kg, 1.75m lang, nu helaas iets boven de 80kg... Dus er mag in 2019 wel zo'n 10kg af, ik wil dit doen door 1,5kg per maand af te vallen door 3 gezonde maaltijden op een dag te eten en 2keer per week te sporten. Deels omdat ik mij niet heel prettig meer voel in kleding en omdat ik een pony rij waarvan ik vind dat ik er nu te zwaar voor ben.. genoeg motivatie dus :')

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:49

Ooo Poe meld me ook. Door stress aangekomen...dan komt mijn zwakte...cola. En bij cola hoort chips etc. Mag hier ook ruim ruim 10kg af. Net mezelf een goede weegschaal gegeven haha dus per 1 Jan aan de bak

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:50

Hoi :wave:

ik wil me ook wel graag aansluiten.
Voor het laatste stuk wat ik nog moet :)

Voorstelrondje:
Michelle
43 jaar
1.63m
mama van twee ( 8 en 12)
Februari 2018 begonnen met WeightWatchers op 89 kilo
Momenteel 19 kilo afgevallen en dus nu 70 kilo
"Moet" nog 5-6 kilo

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:56

Ik begin trouwens ook echt vanaf 1 januari haha heel slecht maar met kerst en oud & nieuw kan ik dat niet weerstaan. Al ga ik wel op letten op het snaaiwerk.

Ik drink gelukkig al veel thee zonder suiker en altijd water. Soms in het weekend als ik fris wil crystal clear en drink maar heel af en toe alcohol.

❤ Summer ❤
F14+4 & B+10

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:56

Hey hoi, ik wil mij ook graag melden..

Ik wilde dit jaar eigenlijk al afvallen, maar daar is niks van gekomen..
Ik ben 19 jaar (Februari 20), ben 1.70m en weeg 85 kilo.. Ik wil het liefst naar 65 kilo.. Dus 20 kilo er af..
Plan is om (waarschijnlijk) paardrijden weer op te pakken en hopelijk twee keer per week te gaan fitnissen..
Alleen ik ben heel slecht in doorzetten.. gooi gemakkelijk te handdoek in de ring..

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:39

Ik meld me hier ook.Sinds afgelopen februari Diabetes type 2 geconstateerd en moest gelijk aan de tabletten.Vanaf dat moment alle zoetigheid de deur uit en over op grof volkoren producten,geen fris of vruchtensappen.Ben inmiddels 26 kg kwijt maar moet nog zo'n 11 kg.Ben 1,77 m en weeg nu 88 kg.De laatste weken gaat het niet zo goed meer en heb besloten om op 2 jan.2019 weer te beginnen.
Ik volg min of meer het intermitterend vasten.Dit betekend dat ik tussen 12 en 18 uur eet en daarbuiten alleen koffie en water drink.Verder natuurlijk zoveel mogelijk goede koolhydraten in beperkte mate.

_Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:44

Ik doe mee.

Een maand geleden ben ik erg ziek geworden. We zijn nu een maand verder en ik ben 8 kilo afgevallen. Fijn is het zeker maar de manier waarop is dat natuurlijk verschrikkelijk!

Ik ben van 76 naar 68 gegaan maar mijn streefgewicht is wel rond de 60/61 kg. 2 jaar geleden viel ik af naar 62 maar erg snel weer aangekomen. -O-

Ik denk dat ik vooral wil streven naar gezonder leven en vooral letten op voeding. Door mijn ziekzijn heb ik een soort constante dorst dus dat is bevordelijk voor het drinken van water! Dat is echt iets qua ritme wat ik er in moet krijgen. Normaal gesproken kom ik niet eens aan een liter per dag!

linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-18 22:47

Wat een reacties!
Gezellig kunnen we elkaar mooi steunen en af en toe een schop onder de kont geven _O-

Nikas handig jouw stukje.

Recepten inderdaad handig!
En tussendoor tips.

Ik las over voedingsleer haal het stof maar van de boeken :=

En ik zit te denken om 1 brood maaltijd te vervangen.
Ik eet in de ochtend en met de lunch brood.
Ben benieuwd hoe anderen dat doen.

Lous
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:50

Ik eet alleen met de lunch nog brood. Met mijn avondeten probeer ik koolhydraten zoveel mogelijk te beperken. Dus weinig tot geen aardappelen, pasta of rijst.

Mijn ontbijt bestaat uit halfvolle Franse kwark met Muesli.

It’s all about glitter, rainbows and Unicorns!

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:56

Ik meld me ook. Ik wil graag 15 kilo afvallen. Ben 1.76 en weeg 86 kilo. Ik ga in juni definitief terug verhuizen naar Nederland en zou dan in ieder geval onder de 80 kilo willen zijn zodat ik weer met mijn paard aan de slag kan.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:02

Ik eet heel 'gewoon'.
Ik heb een aantal punten wat ik per dag mag besteden, dat zijn er officieel 23 en als ik mijn weekbudget op wil maken, zijn dat er 28 per dag.
Er zijn een aantal voedingsmiddelen die 'niks kosten' zoals bijvoorbeeld magere kwark en yoghurt, fruit en groenten, kip en vis. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik die onbeperkt kan eten zonder dat dat te zien is op de weegschaal.
Producten als brood en aardappelen/pasta/rijst zijn uiteraard relatief 'duur' in punten, maar daar staat tegenover dat ze goed vullen en lang een verzadigd gevoel geven. Plus dat je lichaam/darmen natuurlijk wel vezels nodig heeft/hebben om lekker aan het werk te blijven.

op werkdagen bestaat mijn dag meestal uit:

ontbijt met skyr+magere yoghurt en ontbijtgranen

lunch/tussendoortjes met 2 boterhammen met mager beleg, een gekookt ei en fruit/rauwkost

diner 'gewoon' aardappelen. vlees en groenten. Waarbij ik niet teveel aardappels neem. probeer zo mager mogelijk vlees te eten en een goed portie groenten.

Met de Weightwatchers heb ik vooral geleerd om bewust te zijn van wat ik eet, hoeveel dat me (soms ongemerkt) 'kost' , veel te drinken aan water/thee en het heeft me helpen realiseren waaróm ik (slechte) keuzes maak.
Gaat het nu allemaal altijd oke? Nope :D Ik val nog regelmatig terug in slechte gewoontes, maar ik ben me er van bewust en probeer zo snel mogelijk weer op te gaan letten. Gaat het super snel? Nope :D Maar ondertussen ben ik wel al 19 kilo kwijt.
Is het makkelijk vol te houden? Absoluut :D Pas als je niks meer mag, wordt het frustrerend moeilijk. Ik 'mag' in principe alles, maar het is gewoon of-of en niet en-en ;)

_LauraD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:26

Ik ga ook mee doen! Wil minimaal 30 kilo afvallen, misschien wel 40. Ben ooit 35 kilo afgevallen (helaas ook weer bijna alles aangekomen) maar merk nu dat het heel moeizaam gaat. Ik sport al maanden minimaal 2 keer per week, waarvan minimaal 1 keer met personal trainer en voor mijn bruiloft 2x met en 1x zelf. Kledingmaat al kleiner, maar kilo’s willen maar niet omlaag. Mocht er iemand een geweldig dieet hebben; ik sta overal voor open inmiddels :)

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:32

Ik volg ook! Wil graag 20kg afvallen. Ben alleen een moeilijke eter qua ontbijt/lunch en tussendoor dingen. Ontbijt meestal niet en eet veel ongezonde meuk tussendoor. Avondeten gaat meestal wel goed!

[FJ] [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Viking (Briggen x Oswald) – 19 jaar
Ossip (Reinar x Stendis Bue) – 1 jaar

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:33

Misschien is het een idee om contact op te nemen en advies te vragen aan een diëtist en/of een voedingsdeskundige, _LauraD?

Als je veel sport/spieren kweekt, zul je sowieso niet veel minder op de weegschaal zien, want spieren zijn zwaarder dan vet ;)
Jezelf regelmatig opmeten zal wellicht vaker voor een glimlach zorgen ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:24

Ik meld me ook :D ben inmiddels eindelijk op een gezond BMI, maar schommel / hang nu vast en wil nog een kilo of 5 a 10 lager gaan zitten. Dus ik lees graag mee voor motivatie en geef graag ook tips!

Momenteel sport ik 4 a 5x in de week (krachttraining) en let ik al op mijn voeding, maar heb ik dat net deze week iets laten verslonzen (3x uiteten geweest :+), wel geprobeerd op die dagen niet al teveel boven m’n kcal te komen (let altijd extra op de rest van de dag), maar het is sowieso wel eroverheen geweest. Maar aankomende week non-stop werken (en dus geen kerstgesnaai), dus als ik dan gewoon gezonde dingen meeneem is het ook zo weer prima denk ik :D

Ben 1.73m lang en schommel tussen de 72 en 74kg, wil naar minimaal de 70kg :j
Ben afgelopen jaar al 10kg afgevallen en kom oorspronkelijk zelfs van de 97kg af (2016) :j

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:31

Mag ik me ook melden? Ik ben 1.65 op het moment, en weeg 70kg. :\ Wil graag naar de 60, heb jarenlang 65 gewogen, maar vond dat voor mijn gevoel ook al te veel. :Y) . Hebben jullie nog tips? Ik loop 4x in de week hard ( Kwartiertje hardlopen. ) en rijd 3x per week. Eten ga ik weer op letten, maar dat vind ik nog een lastig punt. :o Laten we eerst maar beginnen om naar de 65 te gaan, O:)

Jesse , Bengy , Kruimel , Juultje , Juelle , Emoji

Jills

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:54

Ik meld me aan.

Wil graag 5kg kwijt, alles weer wat strakker en fit worden voor de strongmanrun in sept.
Vanaf deze week van plan 3xper week hardlopen en 1x per week bootcampen. Daarnaast blijven paardrijden nog 5-6 X per week

http://www.jrhorsesupport.nl of fb: JR Horse Support / JR Healthy Support

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 01:06

Anastasia24 schreef:
Mag ik me ook melden? Ik ben 1.65 op het moment, en weeg 70kg. : Wil graag naar de 60, heb jarenlang 65 gewogen, maar vond dat voor mijn gevoel ook al te veel. :Y) . Hebben jullie nog tips? Ik loop 4x in de week hard ( Kwartiertje hardlopen. ) en rijd 3x per week. Eten ga ik weer op letten, maar dat vind ik nog een lastig punt. :o Laten we eerst maar beginnen om naar de 65 te gaan, O:)

Qua beweging doe je iig genoeg, voeding is 80% van het afvallen dus daar zal je idd dan op moeten focussen :j houdt het wel leuk en lekker, dan is dat lastige ook minder. Ga kijken naar wat je wél lekker vind qua gezonde dingen en neem van de ongezonde dingen een klein beetje (weeg dat af), maar ontneem jezelf niks :)

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 03:07

Ik kom me ook melden.. ik ben 172 en wou nooit boven de 70kg wegen.. 2 jaar geleden zat ik meestal rond de 68. Door het stoppen met de pil en snaaierij, snackjes en cola (oooh die cola 8)7 ...) had ik mn doel bijgesteld naar niet boven de 80.. inmiddels 82 kg en zou graag weer terug gaan naar de 68. 14 kilo eraf dus O:)

Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
Waylon van 't Veen v. Liz. Wales
IG: @dutchhaflingers