[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Niniane

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:49

Ja producten inderdaad. :j Dus foundations, blushes, highlighters, mascara's, palettes etc.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:55

Leuk idee! Eens goed over nadenken, heb zoveel (teveel) gekocht dit jaar *D

www.connemara.nl

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 21:28

Lijkt inderdaad op het lijstje van even geleden. Misschien een top 3 dan van favoriete producten? En een top 3 van wishlist items voor volgend jaar :P

Ik ben pas sinds dit jaar echt meer make up beginnen kopen, ik gebruik het al jaren maar was er niet zo met bezig. Ik gebruikte eerder wat rommel dat ik had liggen.

Favoriete huidige producten:
1) naked pallete urban decay
2) foundation forever dior
3) pore primer benefit

Wishlist:
1) better than sex mascara too faced
2) matte chocolate bronzer too f1ced
3) born to run palette urban decay of elements palette maar deze is uitverkocht |(

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 21:29

ik ben dus opknapt laatst begonnen met kopen. niet gelet op merk etc gewoon wat k nodig had gehaald. ben nog niet zo in de merken.

Een koude trui, is geen goede trui.
als straks je kist gaat zakken, dan ben je uitgeteld. je doodshemd heeft geen zakken. een lijk heeft niks aan geld. maak geen spaarpot van je kist.

Vogelvrij
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 22:21

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 10:31

Hoi! Ik lees hier normaal alleen mee, maar ik was gisteren in Oberhausen, winkelcentrum CentrO, en ze hebben daar sinds een tijdje een Sephora in Kaufhaus Galerei.

Ze verkopen daar o.a. Kat von D, Huda Beauty en Fenty van Rihanna. Misschien een tip voor de bokkers die bij de grens wonen :D

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 18:38

Ik heb al een maand of 2 niks meer op alleen mascara gewoon te lui voor smorgens. Ik ga als ik morgen zin heb toch weer eens lekker uitpakken voor kerstdiner.

Hoe maken jullie de beauty blender echt goed schoon? Uitkoken?

Nocturnal Grey sinds 6 juli 2010 in mijn bezit

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 18:47

Ik was hem met groene zeep

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 18:51

Oke, mijn 2018 faves:

Primer: Lush Imperiales (moisture) / Catrice Serum primer
Oogschaduw primer: TheBalm Put a Lid on it

Foundation heb ik 3 verschillende:
Voor lichte dekking: TheBalm Balmshelter (tinted moisturiser)
Matte finish: Urban Decay Allnighter
Dewy: Too Faced Born this way

Concealer: Tarte Shapetape (en die gaat lang mee, jezus)
Setting Spray: Too Faced Hangover RX Primer
Setting poeder: Freedom PRO finish pressed powder

Wenkbrauwen: Essense oogschaduw "No cream, no sugar"
Mascara: Too Faced Better than Sex

Lipstick: NYX matte lipstick "Bare it all"
Liquid lipstick: Colourpop blotted lip "Zuma"

Bronzer: Too Faced Milk chocolate soleil bronzer
Contour: TheBalm Bahama Mama
Highlighter: TheBalm Mary Loumanizer / MUA "Peach Diamond"
Blush: TheBalm "Frat Boy" / W7 Candy Blush "Gossip"

Oogschaduw palette: TheBalm Meet Matte Trimony

Er zijn meer faves maar als ik alles kwijt raakte en opnieuw moest kopen, dit zou zijn wat ik als eerste zou bestellen :+

Fijne feestdagen trouwens!

You Know Who◞ ~ ykw-gypsyhorses.com
Eigen fok Irish Cobs met een bijzonder kleurtje
Palomino merrieveulen met goede afstamming te koop!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 20:26

Moeilijk om lijstje te maken :D

Bronzer; Psycians Formula butter bronzer voor beetje glow, Etos huismerk als matte (en Catrice sunkissed als ik éxtra glow wil :+ )
Blush; huismerk Etos
Highlighter; oeh heel moeilijk.. 3 stuks van Maybeline Master Chrome (molten gold, rosegold en peach) en alle ssh van CP, met Wisp als favo
Mascara; Catrice Lashes to Kill ultra black
Eye primer; Artdeco
Oogschaduw; daar kan ik echt niet 1 van noemen, teveel maar sowieso iets van CP. Yes Please palette heb ik deze zomer enorm veel gebruikt maar ook veel sss (oa Muse en Sequin maar ook veel goud)
Lippenstift; Bossy lippiestix van CP en lipgloss absolute favo is Moonchild is echt mijn standaard

www.connemara.nl

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 08:51

beuty blender maak ik tussendoor schoon met een beetje unicura (handzeep antibacterieel)
en als ik hem heel goed schoonmaak met afwasmiddel en olijfolie 1 op 1. goed mengen tot een sopje en door dan mee insoppen en kneden net zo lang tot die echt schoon is.

groetjes lemanthia

F6 +2 F7 + 2 F8+1

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:20

Iemand nog iets speciaals gedaan qua look met de kerstdagen? Ik loop al lekker 2 dagen met een blotebillen gezicht. Heerlijk even rust houden. :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:27

Ik gisteren wel! Ooglook met Urban Decay Naked, lippen Jeffree Star Wifey. Haar erna nog los gedaan, maar kwam hier net onder douche weg.
Afbeelding

I'm not weird, I'm limited edition :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:40

Even een vraagje voor de oogschaduw liefhebbers, welke vinden jullie nou het fijnst? Ik wil een nieuw palette halen maar twijfel heel erg tussen Anastasia en UD.

JM :#

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:43

make-up studio. Blijft hele dag prima zitten, gaat niet uitlopen en ik gebruik ook geen primers of iets

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:53

Shaggy09 schreef:
Even een vraagje voor de oogschaduw liefhebbers, welke vinden jullie nou het fijnst? Ik wil een nieuw palette halen maar twijfel heel erg tussen Anastasia en UD.

Ligt eraan tussen welke palettes je twijfelt. Beide merken hebben oogschaduw van goede kwaliteit.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:01

Shaggy09 schreef:

Uit deze 2 verkies ik ABH echt ruim boven UD, ik heb van beide merken meerdere paletten. Hoe het komt weet ik niet maar ik heb zo weinig met de UD palletes hoe graag ik het ook zou willen, Heat vorig jaar was echt zo'n teleurstelling :o Kan er maar weinig mee. Fallout overal op mn gezicht, lastig om fijn op te bouwen, in tegenstelling tot ABH. En daarmee niks van fall-out onder m'n ogen, ook niet met subculture wat toen zo'n drama was volgens alles en iedereen, dat is onderhand zelfs mijn favoriete pallete geworden.
Wat ik met ABH fijn vind is dat je er in 1 keer meer pigment uithaalt, soms bijna 'teveel' pigment was je dan echt weer goed en voorzichtig moet gaan aanbrengen en blenden. Waarin UD voor mijn gevoel iets meer 'buildable' is. Dat maakt voor mij denk ik het meeste verschil.

Het zal wat mij betreft alles te maken hebben met persoonlijke smaak, techniek, en producten die je onder de oogschaduw gebruikt en alles bij elkaar kan ik beter overweg met ABH dan UD. Terwijl het voor mijn gevoel kwalitatief echt goede producten zijn beide, dus om de kwaliteit hoef je een van beide niet te laten.
Maar dat is zo persoonlijk, genoeg mensen die UD hemels vinden werken en niks kunnen met ABH.

Als je echt twijfelt misschien even kijken of je met beide merken wat kan klooien in de winkels/bij iemand die het heeft. Ligt er idd ook een beetje aan of je echt twijfelt tussen de merken op zich of juist specifieke paletten van beide?

"Nobody exists on purpose
Nobody belongs anywhere
Everybody's gonna die
Come watch TV?"
~ Rick and Morty

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:05

Ik heb twee verschillende looks gemaakt, allebei de dagen een Stila liquid oogschaduw gebruikt aangezien die zo geweldig glitterig zijn <3
Afbeelding
Afbeelding

Wat betreft palettes ga ik mee met Niniane. Beide merken hebben goede en slechte palettes uitgebracht.

Joe!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:46

Memories schreef:
Shaggy09 schreef:

Uit deze 2 verkies ik ABH echt ruim boven UD, ik heb van beide merken meerdere paletten. Hoe het komt weet ik niet maar ik heb zo weinig met de UD palletes hoe graag ik het ook zou willen, Heat vorig jaar was echt zo'n teleurstelling :o Kan er maar weinig mee. Fallout overal op mn gezicht, lastig om fijn op te bouwen, in tegenstelling tot ABH. En daarmee niks van fall-out onder m'n ogen, ook niet met subculture wat toen zo'n drama was volgens alles en iedereen, dat is onderhand zelfs mijn favoriete pallete geworden.
Wat ik met ABH fijn vind is dat je er in 1 keer meer pigment uithaalt, soms bijna 'teveel' pigment was je dan echt weer goed en voorzichtig moet gaan aanbrengen en blenden. Waarin UD voor mijn gevoel iets meer 'buildable' is. Dat maakt voor mij denk ik het meeste verschil.

Het zal wat mij betreft alles te maken hebben met persoonlijke smaak, techniek, en producten die je onder de oogschaduw gebruikt en alles bij elkaar kan ik beter overweg met ABH dan UD. Terwijl het voor mijn gevoel kwalitatief echt goede producten zijn beide, dus om de kwaliteit hoef je een van beide niet te laten.
Maar dat is zo persoonlijk, genoeg mensen die UD hemels vinden werken en niks kunnen met ABH.

Als je echt twijfelt misschien even kijken of je met beide merken wat kan klooien in de winkels/bij iemand die het heeft. Ligt er idd ook een beetje aan of je echt twijfelt tussen de merken op zich of juist specifieke paletten van beide?

Thanks voor de info haha :)
Nee ik heb in principe geen specifieke paletten op het oog. Ik vind de modern renaissance van ABH wel heel mooi maar vind de naked 1 en 2 van UD ook erg mooi.
Ik heb een voorkeur naar niet te lang bezig zijn met een look. Ik ben van mezelf al erg traag met opmaken omdat ik nogal perfectionistisch ben :o Dus dan heb ik graag een oogschaduw die goed pakt, en waarbij je niet extreem lang hoeft te blenden.

Ik vind opvallende kleuren mooi, maar merk dat ik in het dagelijks leven toch iets meer geneigd ben om echt voor een wat simpelere look te gaan. Vooral bruin en brons tinten gebruik ik erg veel. :)

JM :#

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 23:46

Vandaag lekker aan het 'kliederen' geweest met oogschaduw. Moet zeggen dat ik er eindelijk handiger in word om zonder super veel gepriegel een snelle en leuke look te maken. Hèhè :')

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Vogelvrij
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:28

Ik ben helemaal fan van morphe, en dan specifiek die van jaclyn hill. Die gebruik ik eigenlijk altijd.
Viseart is de kwaliteit merkbaar beter, maar die is ook 4 keer zo duur := en met de kwaliteit van morphe ben ik meer dan tevreden hoor :))

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:47

Geen look gedaan deze kerst, beetje neutrals.

Colourpop gaat vervanging sturen maar hebben gezegd als het nu weer niet aankomt ik geen geld terug krijg, ondanks de traceercode echt aangeeft dat ze het nooit verstuurd hebben. Niet echt service dus... Hoop dat mijn vervanging wel aankomt :+

You Know Who◞ ~ ykw-gypsyhorses.com
Eigen fok Irish Cobs met een bijzonder kleurtje
Palomino merrieveulen met goede afstamming te koop!

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:49

hoi, het heeft niet echt met makeup te maken maar toch vraag ik t even hier als t mag!

wat ik al zei, heb ik best een droge huid. maar dit showt zich vooral op dat stuk ‘boven’ tussen mn ogen-op-mn-voorhoofd. zegmaar dat verlengde van je neus aan de bovenkant.
ik heb er op derest van mn hoofd geen last van alleen daar hangen de schilfers echt aan. ik ecrub dit en crème t en soms vaseline. maar je blijft t vooral zien onder concealer. echt de velletjes etc. maar dit is dus echt super plaatselijk? omdat t zo plaatselijk is, word mn huid dan niet juist vet (weet niet of dat kan hoor) als ik n ‘extreem’ hudraterende crème neem om die velletjes weg te halen?

Een koude trui, is geen goede trui.
als straks je kist gaat zakken, dan ben je uitgeteld. je doodshemd heeft geen zakken. een lijk heeft niks aan geld. maak geen spaarpot van je kist.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 07:28

Trui, dat dacht ik ook ook altijd! Maar ik ben met mijn vette huid juist ook maar producten gaan gebruiken voor een droge huid. De droge plekken weg (precies daar waar jij ook hebt) en vette delen ook beter geworden. De aanmaak van talg kan ook juist een overreactie zijn op dat je huid droog is. Vet en vocht zijn twee verschillende dingen.

Bij mij heeft een hyaluronzuur heel veel verschil gemaakt. Ik heb (met wat hulp van Emma) nu een skincare routine van The Ordinary, dat bevalt me erg goed. Maakt duidelijk veel verschil!

En zou stoppen met scrubben, ga liever exfolieren. Ik zal straks even opzoeken welke producten ik gebruik. Geloof dat we redelijk vergelijkbare huid hebben als ik zo lees.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:06

Mijn CP is er ook nog steeds niet. Maandag maar eens achteraan mailen..

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)