Afvallen 2019

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Hanmar, Polly

faunty

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:56

Nee klopt dreamy , ik vul eigenlijk alleen een work out in, als ik bijv gesport heb vul ik het bij die dag in, verder gewoon ‘dagelijks’ bezig zijn niet.

Ik heb een apple watch , en die geeft geen stappen maar calorieen aan. Dit wordt berekent om je stappen en je hartslag. Hij meet ook dmv je hartslag je trainingsminuten. Ik heb wel het idee dat de apple watch veeeeeel acurater meet dan mijn fitbit. Maar dat kan ook tussen mijn oren zitten natuurlijk...

[o]

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 00:07

Ik kom me hier ook weer melden. Hopelijk kan ik het afvallen nu wel volhouden. Vorig jaar begon ik op precies hetzelfde gewicht als Nu, rond mei woog ik 4 kilo lichter maar toen gestopt met sporten en is het er weer bij gekomen. Ik wil er 10 af, het liefst zelfs 15.

Door minder te eten en 2 a 3 keer in de week te sporten en ook gewoon sowieso actiever te worden!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 09:57

Mag ik me ook melden?

Ben nog nooit op dieet geweest, maar ik ben momenteel op een gewicht gekomen, waar ik nog nooit zo zwaar ben geweest. Sinds ik 2 jaar geleden op mezelf ben gaan wonen ben ik een beetje aan het steggelen met eten. Vind het lastig om voor 1 persoon te koken en maak al snel teveel. En dan vind ik het zonde om weg te gooien, dus dan eet ik het maar op...

Heb een zittend beroep, dus dat schiet ook niet echt op. Ben sowieso wel altijd al 3x per week aan het sporten, soms meer.

Ben momentje gewoon echt niet happy met hoe ik eruit zie, dus als ik mee mag doen wil ik graag van jullie leren :)

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.
[ITP] Sprookjes zonsondergang bij Paard in Nood Spanje..
[BB-ITP] Asielkat Milo; Living the life

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:02

Tuurlijk, welkom :).

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:29

Ik klets ook graag mee.

Uiteindelijk moet er gewoon 50 kilo af.

Zo nu en dan zit ik in een goede flow, maar dan gebeurt er wat en tadaaa... weg.

Ik heb me aangemeld voor weight watchers. Erg fijn programma. Was met 3 weken 2.5 kilo kwijt. Nu met de feestdagen is t weer mis gegaan. 2 januari ga ik weer schrijven en tellen.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:30

DideH schreef:
Mag ik me ook melden?

Ben nog nooit op dieet geweest, maar ik ben momenteel op een gewicht gekomen, waar ik nog nooit zo zwaar ben geweest. Sinds ik 2 jaar geleden op mezelf ben gaan wonen ben ik een beetje aan het steggelen met eten. Vind het lastig om voor 1 persoon te koken en maak al snel teveel. En dan vind ik het zonde om weg te gooien, dus dan eet ik het maar op...

Heb een zittend beroep, dus dat schiet ook niet echt op. Ben sowieso wel altijd al 3x per week aan het sporten, soms meer.

Ben momentje gewoon echt niet happy met hoe ik eruit zie, dus als ik mee mag doen wil ik graag van jullie leren :)

Koken voor meerdere dagen en in bakjes in de koelkast of vriezer zetten. Is vaak goedkoper en makkelijker ook nog.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:38

Afbeelding

Oke, de eerste halve kilo is er terug af, nog 7 te gaan

Ik ga zaterdag sporten in een infraroodcabine, ik kan mij nu al de coach haar gezicht voorstellen :’) Ik ben daar gestart op 78,4 en heb schrik voor haar pruillipje, dat motiveert wel ergens :’)

@EmptyWords: ik snap je volledig... Bij mij moesten er 80kg af, heeft 6 jaar geduurd met ups and downs, maar het laatste jaar is het vrij stabiel geweest, tot nu dan. 6 maanden geen WW gedaan: poef, 8 kilo erbij Het blijft een levenslange struggle. Wat lukt er niet goed of waar heb je het moeilijk mee?

www.equinection.be

Instructie grondwerk ~ vrijheidsdressuur ~ horse agility

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 11:13

Morning!

Ben druk bezig om de vloer en de haardschouw te föhnen
Iets met een gevallen kaars gisteravond
Voelt als een workout :Y)

Ik heb gisteren gemeten, er was bijna niks af maar gelukkig ook niks erbij de afgelopen twee maanden qua cm.

@DideH idd voor meerdere dagen bakjes in de vriezer doen. Ik had laatst een Marokkaanse groente stoofschotel gemaakt, daar doe ik dan ook een paar porties van in de vriezer

@Mi_Amore klinkt apart sporten in een infrarood cabine! Fijn dat de eerste halve kilo eraf is!

Het blijft toch 'levenslang' als je aanleg heb om aan te komen.
Daarom is een manier om het levenslang vol te houden zo belangrijk

"Don't worry about a thing, Cause every little thing gonna be all right"

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 11:27

Morgen!

Elke have kilo is weer iets!

Haha oeps Sall, das niet zo handig!

Ik ben iets aangekomen, maar kan ook vocht zijn.
Straks maar eens een rondje hardlopen, even weer in het gareel! Gelukkig aten we niet thuis met Kerst, dus ook geen verleidingen met overgebleven hapjes ed.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 11:28

Wat herkenbaar allemaal dat gejojo
vorig jaar geen puf 3 keer longonsteking gehad in 2017
Conditie mega achteruit gegaan en me longen zijn er niet beter op geworden
Kan ook het paardrijden niet meer vol houden met me longen baal ervan.
En ook ik weer 15 kg aan gekomen.

Ik zou graag 20 kg willen afvallen hopelijk ga ik doel 75kg eerst maar eens halen.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 11:57

Hoihoi! Ik kom me ook graag melden :)

Sinds mijn paard met ‘actief pensioen’. Staat ben ik terug van 4x pw intensief trainen naar 2x per week een ontspannen rondje. En dit verschil merk ik ook behoorlijk terug aan mezelf :+

Nou heb ik een jonkie in training, welke van het voorjaar 2 wordt. Hier wil ik wat meer mee gaan wandelen. Daarnaast zit ik te twijfelen over de sportschool. Mijn vriend gaat redelijk actief naar de sportschool en ik ben wel eens meegeweest, bevalt me best goed. Zou dat zin hebben voor 2x per week bv?

Over het algemeen eten mijn vriend en ik samen redelijk gezond. Ik werk echter bij de mac en eet (veel te) graag mac in mijn pauze. Dit is echt een groot struikelblok voor me

Vestgard-Briggen x Arin-19 jaar-L1+10
Norvik-Gio x Faun Tor-2 jaar

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 11:58

Ik sport ook 2 keer per week bij de sportschool en ik merk wel verschil :).

linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 12:13

Komt Cambridge op hetzelfde neer?

Afbeelding

linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 12:15

Vanmorgen naast fruit nog geen tussendoortjes genomen :D

Vanmorgen spaarzegel boodschappen pakket opgehaald bij de supermarkt.
Ik weet dat er koekjes in de kast liggen :roll:
Even volhouden :')

MariekeTV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:17

linnie050 schreef:

[ [url=m/h8cHWc.png]Afbeelding[/url] ]

Als wat? :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:31

Hier op een halve bak koffie aan’t trainen in m’n nieuwe sportsetje :):) gisteravond wel echt een snoepbui (3 koekjes en 2 reepjes chocolade), helaas. Maar nu is er niks meer in huis en dat ga ik ook even niet meer halen :)

Speel jij ook Township? Meld je hier zodat wij elkaar kunnen helpen :D

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:59

Ik zou ook graag mee willen lezen/reageren. Ik ben nu ook op een punt gekomen waarin ik mijzelf te zwaar vindt voor mijn lengte.

Ik ben 1.70 en nu 66 kilo. Ik zou het liefst weer terug willen naar 58. Hoe ik dat wil realiseren? Uh met voeding, ik kan namelijk altijd eten :P

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:06

Ik moet me ook melden van mezelf..
Ik ben 1.58 en nu 70 kilo..

Ik wil zeker 10 kilo eraf, het liefst 15.. Omdat ik heel klein ben, lijkt het al heel gauw alsof ik heel flink ben..

Ik fiets bijna dagelijks naar mijn werk (7 km enkele reis) en sweekends bij mijn paarden..

Mijn struikelblokken:

- slechte ontbijter (hou niet van simpel brood/beleg, hou niet van yoghurt en al helemaal niet van noten en gedroogd fruit :') )
- gek op mayonaise ( en andere sauzen)
- vaak alleen savonds, dus geen zin om voor mezelf te koken.. Resultaat: Thuisbezorgd..
- savonds laat snacken..

Wat wil ik gaan veranderen:

- beter ontbijten (tips?)
- sauzen achterwege laten
- ook koken als ik alleen ben
- niet meer snacken savonds, en bij evt honger op een komkommer of wat tomaatjes kauwen.. :P

<3 Wiebe & Sneakers <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:09

Lust je gebakken ei, bananenpannenkoekjes?
Misschien dat als ontbijt :)?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:13

Ja ik ben gek op gebakken ei :j

op een boterham met tomaat,
ui en natuurlijk ook weer mayo (en curry) :')

(ja ik ben een hopeloos geval :)) )

<3 Wiebe & Sneakers <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:51

ZONDER sausjes!
Maar tomaat en wat kruiden kan prima hoor :).

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:53

linnie050 schreef:

[ [url=m/h8cHWc.png]Afbeelding[/url] ]

Vind het meer crash dieet
Snel kg s kwijt maar daarna er ook zo weer aan

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 16:32

Ik meld mij ook! :wave:

Ik ben gewoon vandaag begonnen want de kerst is afgelopen en ik ben het eten allemaal ook wel zat. Vandaag even een balansdagje gehad na 2 dagen gourmetten, hapjes, chips, toastjes, alchohol enz.

Ik beweeg ook te weinig maar ik ben bezig met een nieuwe baan en ga dan sowieso meer bewegen dus dat is mooi meegenomen. Ik doe verder aan yoga en heb 2 paarden en een mini Shet aan huis dus dat geeft ook beweging genoeg. Sporten heb ik een hekel aan maar ik doe wel aan yoga.

Ik wil trouwens 6,5 kilo kwijt. De weegschaal gaf vanmorgen 76,5 aan. En ik ben 1.68 dus ik dit kan echt niet meer.

♥ Mini Shetty Gaya Z+7 & NH kampioen vaardigheid!
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:00

Mag ik mijzelf ook melden?

Willemijn
22 jaar
1.70 lang
79 kg

In februari ben ik begonnen met het koolhydraatarm eten. Op dat moment woog ik 86 kilo. Ik ben al 7 kilo kwijt, maar dat moeten er nog zeker meer worden. Mijn uiteindelijke doel is de 65 kilo. Maar ik hak het in stapjes. Dus ik ga eerstvoor de 75 kg.

Het koolhydraatarm eten is redelijk verslapt, maar ik wil mezelf op krachttraining richten en dan weet ik niet of koolhydraatarm eten daar dan echt bij past.

Ik hoop hier voor tips en soms een schop onder mijn hol te kunnen vinden :D

Uit het oog, maar nooit uit het hart lieve Beer :+:
Perfectly Imperfect

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:02

Gezellig!
Met z’n allen moet het lukken toch?

Na het föhnen van de schouw en vloer :+
Heb ik toch nog even een korte workout gedaan
Ik zocht naar een Tone iT up workout, maar kwam een andere tegen 20 minuten full body.
Dat leek mij wel wat, niet te lang

Damn dat viel tegen %)
Ik was kapot en kon ook echt een aantal oefeningen niet

Maar wel leuk om te doen
Gelukkig was de dame op de video net zo stuk als ik

*not*

Ik lag er als een zwetende puffende steunende walrus en zij verblikte of verbloosde niet

Maar goed, zij maakt ook video’s en ik niet

"Don't worry about a thing, Cause every little thing gonna be all right"