Afvallen 2019

Moderators: Polly, Hanmar, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

Sall

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:04

"Don't worry about a thing, Cause every little thing gonna be all right"

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:09

linnie050 schreef:
Komt Cambridge op hetzelfde neer?
[ [url=m/h8cHWc.png]Afbeelding[/url] ]

Mocht je Weightwatchers bedoelen: nee, in de verste verte niet!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:10

Ik heb even kha geprobeerd maar dit kan ik gewoon echt niet. Vind het zo lastig allemaal, en ben ook een moeilijke eter. Huisgenoten eten ooit broccolirijst met een of ander honing dressing en boontjes en andere dingen, dit krijg ik gewoon oprecht niet weg. Ik moet het echt anders gaan doen maar ik weet gewoon niet hoe ik moet beginnen. Sportschool wil ik altijd, motivatie zoeken is enkel zo lastig. Word zo moe van mezelf en wil echt strak zijn. :( zit er zo’n 3 keer per week helemaal doorheen en krijg gewoon niet gevonden wat werkt, aangezien ik student ben en rekening moet houden met huisgenoten.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:13

sureido schreef:
Ik heb even kha geprobeerd maar dit kan ik gewoon echt niet. Vind het zo lastig allemaal, en ben ook een moeilijke eter. Huisgenoten eten ooit broccolirijst met een of ander honing dressing en boontjes en andere dingen, dit krijg ik gewoon oprecht niet weg. Ik moet het echt anders gaan doen maar ik weet gewoon niet hoe ik moet beginnen. Sportschool wil ik altijd, motivatie zoeken is enkel zo lastig. Word zo moe van mezelf en wil echt strak zijn. :( zit er zo’n 3 keer per week helemaal doorheen en krijg gewoon niet gevonden wat werkt, aangezien ik student ben en rekening moet houden met huisgenoten.

Heb je de My Fitness Pall app al?

"Don't worry about a thing, Cause every little thing gonna be all right"

linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 17:54

Als weight watchers

MariekeTV schreef:
linnie050 schreef:
Komt Cambridge op hetzelfde neer?

[ [url=m/h8cHWc.png]Afbeelding[/url] ]

Als wat? :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:56

Zijn volgens mij 2 hele verschillende dingen!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:14

Jup heb die app maar dan ben ik daar 3 dagen mee bezig en dan stopt het weer. Afijn morgen op wintersport en daarna proberen te beginnen..

MariekeTV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:32

linnie050 schreef:
Als weight watchers

Weight watchers is gebaseerd op normale voeding en leren door de puntenaantallen wat je beter wel en niet kan eten.

Cambridge blijft van origine een shake Dieet wat nu meer uitgebreid is in verschillende stappen.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:35

Ik meld me ook.
Aankomend jaar ga ik trouwen. Ik ben al even bezig met sporten (1x per week aquajoggen, 1x per week uurtje baantjes trekken en elke dag 10 minuten arm-workout en springtouwen). Ik heb alleen afgelopen weken iets te vaak een van de activiteiten overgeslagen, dus daar zal ik sowieso weer wat meer op moeten letten.

Op 6 maart moet ik mijn jurk weer passen en wordt hij op maat gemaakt, dus dan hoop ik op mijn streefgewicht te zijn (het liefst -7kg maar -5kg is ook okee). Bij mij ligt tot nu toe ook vooral de focus op strakker worden en minder op afvallen, maar ook het gezondere eten moet maar weer even boven tafel komen :D.

Meest lastige voor mij, ik heb korte pauzes (20 min waarbij ik nog naar de personeelskamer moet lopen, soms spullen moet opruimen/klaarzetten voor de volgende les of nog leerlingen heb zitten). Ik hou niet van brood en ik ben bizar slecht in ontbijten en ik ben allergisch voor de meeste fruitsoorten. Verder vergeet ik vaak te drinken overdag....

Eerder was eiermuffins echt een uitkomst voor mij, maar dat kun je ook niet elke dag eten natuurlijk... als ik dan rond 5 uur thuis kom heb ik enorme trek en ga ik snaaien, mijn vriend is meestal niet voor half 7 thuis, dus daar zit een vrij groot gat tussen...

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:56

Ik wil me graag melden.

Vroeger (niet heel veel vroeger) modellenmaatje gehad en aangezien het maar een paar cm scheelt wil ik toch graag dat maatje weer te krijgen O:)

Moet lukken, hopelijk is het maar een paar kilo en komt het er niet meteen weer aan, heb er zin in om mijn discipline weer op te pakken :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 19:43

Zijn er mensen die buik-been-bilverstevigingsoefeningen doen via YouTube?

Vandaag naar Breda geweest, winkelen met een collega.

Gekozen tijdens de lunch voor een salade nicoise. In België is dat met tonijn, hier tonijnsalade met veeeeeeel mayo. Dat was even schrapen, maar het was beter én lekkerder dan McDo ;)

Voor zij die koken op Oudjaarsavond: wat wordt jullie ‘mager’ gerecht?

Ik zoek nog een lekker en doenbaar dessert :’)

www.equinection.be

Instructie grondwerk ~ vrijheidsdressuur ~ horse agility

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:03

Rebecca, als Ontbijt: kwark met kokosrasp en evt wat noten? Zo klaar en erg voedzaam.

Drinken : water water water. Trek? Eerst 2 glazen water en dan kijken of je na een paar minuten nog steeds trek hebt ;)

Oudjaar wordt voor mij ook echt oudjaar.. :') vandaag weer een fles champagne gekregen en die gaat sowieso op haha! En mijn bodem zal niet bestaan uit eiwitten en groente kan ik je vertellen :))

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:05

Oke, vandaag aangemeld bij een sportschool in de buurt. Vond het erg lastig om een goede te vinden. Ik heb een jaar bij Basic Fit en Fit For Free gezeten, weggegaan doordat ik me totaal niet comfortabel voelde door verschillende redenen. Heel veel zin om er weer flink tegen aan te gaan. In mij een trip naar Gambia gepland, daarvoor ga ik hard m’n best doen! M’n vriend zit bij mij in het pakket bij m’n sportschool dus gelukkig is hij er bij om me dingen te leren met gewichten. Ben heel benieuwd :D

Hoe motiveren jullie jezelf?

“I'm telling you, people. Everyday we wake up is another blessing. Follow your dreams and don't let anyone stop you. Never say never.” ― Justin Bieber

[HK] En toen was er friet en de summerbody niet!
[HK] [WK#2] Zonder trofee, door in deel 2!
[HK] Gezellige bokkers omgeving Haarlem verzamelen zich!

_LauraD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:07

Heeft er iemand ervaring met Project Gezond? Twijfel of ik met dat dieet ga beginnen. Heel veel succes allemaal trouwens!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:11

Ik ga mezelf niet voor de gek houden door naar de sportschool te gaan en mezelf te moeten motiveren :')

Ik ga lekker wandelingen maken met mijn honden, paardrijden, actief zijn op stal enz. (Heb 3 paarden).

Met oud & nieuw ga ik een uitgebreide maaltijdsalade maken. Vind ik evengoed heel lekker en ga dan ook niet letten op dressing/kaas weglaten ofzo dat gooi ik er ook doorheen.

Qua drinken doe ik niet aan alchohol, het is mij afgelopen maand 2x totaal niet goed gevallen dus dat laat ik sowieso zitten. Qua hapjes doe ik ook een stapje terug tov de kerstdagen; worteltjes, komkommer, snack a jacks maar ook een bord toastjes.

Oliebollen enzo ben ik wel klaar mee, die neem ik niet meer.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:14

Oeh dit is precies wat ik nodig heb!
Door thuis zitten en stoppen met paardrijden is er heel wat bij gekomen dus ik ben hard aan het werk, er moet minimaal 30 kilo af :wow:

benangelique
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:37

_LauraD schreef:
Heeft er iemand ervaring met Project Gezond? Twijfel of ik met dat dieet ga beginnen. Heel veel succes allemaal trouwens!

Gedaan. Lekker eten maar voor mij niet vol te houden. Ik kan er niet tegen als de hele week voor mij is uitgekauwd en ik geen enkele keuze zelf mag maken.

...

MariekeTV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:41

Apple erg herkenbaar.
Ik ga ook absoluut geen abbo bij een sportschool afsluiten om vervolgens 3 weken fanatiek te gaan en daarna nooit meer _O-

Hier is ook de hond de banketstaaf, lekker veel lopen zodra het enigsinds weer kan.
En dan ook eventueel met kinderwagen en al.
En hoop ook dat ik mijn paard weer op de rit krijg.

Daarnaast zal ik toch ook echt serieuze veranderingen in mijn eten aan moeten brengen.
Dit is iets wat ik nu ook al wat aan het proberen ben doormiddel van wat meer fruit en groente toevoegen, zodat ik slechtere dingen kan laten staan.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:53

Hier ook geen fitness abonnement. Weet ook dat ik daar de discipline niet voor heb.. :')
Hond en paard zijn zwaar de klos .. :+

Véline dressuur B+2

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:01

MariekeTV schreef:
linnie050 schreef:
Als weight watchers

Weight watchers is gebaseerd op normale voeding en leren door de puntenaantallen wat je beter wel en niet kan eten.

Cambridge blijft van origine een shake Dieet wat nu meer uitgebreid is in verschillende stappen.

Klopt dat laatste is ook crashen

Ww ga ik ook weer doen top met app en scanen van je boodschappen
Ik was hier 7
Kg mee kwijt
Dus ga het weer oppakken

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:05

het boek 'models in shape' is ook heel fijn, ben en zal nooit model worden maar staan fijne schema's in voor sporten en voeding!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:12

romyamb schreef:
het boek 'models in shape' is ook heel fijn, ben en zal nooit model worden maar staan fijne schema's in voor sporten en voeding!

Wat voor schema’s qua sporten? Heb je wat voorbeelden? (Pb mag :) ). Klinkt interessant!

www.equinection.be

Instructie grondwerk ~ vrijheidsdressuur ~ horse agility

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:15

Ik zit nog even in de meeleesmodus tot januari. Drie jaar geleden -15 kilo en inmiddels weer +30 :7

Ik wil me aanmelden bij een afvalkliniek of hoe je ook zoiets noemt. Sporten met zo'n warmtepak aan enz. Iemand ervaring met dit soort dingen?

Bonte Wisse Z startgerechtigd :) Darren ook weer terug <3
Dagmar 2012 ♥♥♥♥ Valerie 2014

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:25

Ik meld me! Waar het me in 2018 is gelukt om flink wat cm's te verliezen en mezelf trots te maken, wil ik graag na deze heule zware december maand weer keihard strijden om in 2019 wel mijn streefgewicht te halen!

Ik ben 20 jaar, 1.68 cm lang en ik weeg momenteel rond de 76 kilo en na de kerst vast wel ietsje meer. De cm's zijn eraan gevlogen voor mijn gevoel. Vanaf 2 januari wil ik werken naar mijn streefdoel van 60/65 kilo.
Ik ben in 2018 begonnen met Herbalife als ontbijtvervanger en ben hier erg tevreden mee. Ook heb ik een proteineshake hiervan waardoor ik minder last heb van spierpijn de volgende dag. Ik wil 3/4 x per week in de sportschool staan net zoals ik deed toen ik die cm's verloor. Ik wil gezonder gaan eten maar mezelf wel de gelegenheid geven af en toe eens lekker een snackje mee te pakken(om mezelf te blijven motiveren).

Ik doe dit niet alleen om af te vallen, maar ook omdat ik merk dat ik gruwelijk moe word van (teveel) suiker. Ik word slapjes, ga shaken als ik niet ''genoeg'' krijg en ik kan er vaak niet vanaf blijven. Dat wil ik laten stoppen. Ik ben geen slaaf van de suiker, althans zo wil ik niet zijn(en zo voel ik me nu wel..)

Het is een hele opgave maar even samengevat:

- Van +- 76 kg naar +- 60 kg(en als ik meer kilo's heb maar mijn vetpercentage wel mooi is is dat acceptabel)
- Gezonder eten en bewuster zijn van wat ik naar binnen werk op een dag(calorieën tellen lijkt me een mooie eerste stap)
- 3/4 x per week sportschool/thuis aan de sport/min. een half uur wandelen
- Mezelf af en toe gunnen om te snacken; hetzij geen enorme hoeveelheden
- Mezelf blijven motiveren! Want zonder motivatie zit ik zo weer op mijn oude gewicht en heb ik straks weer last van de gewrichten..

Lady & Winner ♥ R.I.P. mijn pareltje Beauty, we missen je meisje.. Vriendjes voor het leven <3
Work hard, dream big

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 00:22

Mi_Amore schreef:
romyamb schreef:

Wat voor schema’s qua sporten? Heb je wat voorbeelden? (Pb mag :) ). Klinkt interessant!

Ik zal morgen even fotos maken :)

edit, heb ze nu maar even snel gemaakt, dit is een klein gedeelte er staan meerdere in en ook hoe je het moet uitvoeren en bij het voedingsschema zijn ook de recepten uitgeschreven.

eerste keer dat ik een foto op bokt zet, geen idee of het goed is gelukt